janfredrik Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hei. Finnes det et lett scritpt som består av en blank side som spør om brukernavn og passord, og når du har tastet inn dette sender deg til en side? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 latterlig script egentlig.. ville ikke beskytte mine innerste hemmeligheter der:P haxet på 2 sek. mamma hadde klart det... Lenke til kommentar
christt Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 latterlig script egentlig.. ville ikke beskytte mine innerste hemmeligheter der:P haxet på 2 sek. mamma hadde klart det... Forklar meg hvordan du ville "hacket" dette scriptet? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hvorfor i all verden bruk strcmp for å sammenligne strenger. Vil generelt advara mot å sluke sindrem for god fisk. Materialet der er ikke særlig ferskt. Lenke til kommentar
christt Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Hvorfor i all verden bruk strcmp for å sammenligne strenger. Vil generelt advara mot å sluke sindrem for god fisk. Materialet der er ikke særlig ferskt. Ja, akkurat det synes jeg også var litt merkelig. Har ikke ville gjort det slik selv nei. Poenget mitt var mer det at det ble kommentert at scriptet var så usikkert uten å begrunne hvorfor. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Jepp, jeg venter fortsatt også spent på svar fra den kanten Lenke til kommentar
HetrTiXc Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 lathorv som skriver fra en kamerats acc.: "vis kilde" i formen. man ser at det er login.php som inneholder scriptet. lager en html-fil som linker til siden.no/login.php, åpnet denne og scriptet lå åpent. ikke sikker på at jeg har rett siden en pro retter meg, men synes dette virker logisk Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 vet ikke hva du kan av php, men phpskript ligger ikke åpne. prøv selv. det er phpskript her på forumet. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 "vis kilde" i formen. man ser at det er login.php som inneholder scriptet. lager en html-fil som linker til siden.no/login.php, åpnet denne og scriptet lå åpent. Ikke tro at no sånn funker.. Lettvind måte å lage en php fil som ikke passordet står åpent i : <?php $_POST["brukernavn"] = md5($_POST["brukernavn"]; $_POST["passord"] ) md5($_POST["brukernavn"]; if ($_POST["brukernavn"] == ""md5entilbrukernavn" && $_POST["passord"] == "md5tilapssord") { session_start; $_SESSION["loggin"] = $_POSt["brukernavn"]; header("loaction: link.php"); } else { } ?> <html><body> <form action="index.php" method="post"> <input type="text" name="brukernavn"><br> <input type="password" name="passord"><br> <input type="submit" value="Logg inn"> </form> </body></html> ------------------------------------------------------------- på alle sider man vil at man må være logget inn for å kunne se, starter man med: <?php if(isset($_SESSION["loggin"])){} else{exit;} ?> Umulige å "hacke", må isåfall bruteforces, og det tar litt tid Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 vet ikke hva du kan av php, men phpskript ligger ikke åpne. prøv selv. det er phpskript her på forumet. de ligger åpne i fila hvor scriptet ligger, men det kjøres jo på serveren såfort noen prøver å åpne det, og da outputes bare det som skal outputes, feks en gjeng med html tags, ikke php-scriptet i seg selv. Javascript derimot, det ligger i kildekoden Lenke til kommentar
Knast Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 ok lært meg noe nytt nå... men om scriptet ditt Axentrix; hvor setter man forskjellige brukernavn og passord? kan man knytte hvert brukernavn mot en spesifik side (som f.eks, en personlig profil side). Og: kan man bytte ut "else{exit;}" på de aktuelle sidene med en en annen side (der det f.eks. kan stå "Du må logge inn for å vise denne siden")? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå