Iris 1 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hei Jeg er et nytt medlem her i dag og har mange spørsmål.Jeg har et Hp photosmart digitalkamera som jeg har hatt i et år.Det tar greie bilder for en amatør,så til mitt bruk har det fungert bra.Men det er noe jeg ikke er fornøyd med og det er fargegjengivelse og når jeg tar nærbilder.Jeg vurderer å kjøpe et nytt i vår og vil ha et kompaktkamera som er enkelt i bruk,tar skarpe nærbilder og har riktig fargegjengivelse.Pris rundt 2000 kr.Er det noen som har et godt kamera å annbefale? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Det å lyssette motivet riktig, avgjør i stor grad resultatet av fargegjengivelsen. Det er mer å hente på riktig lyssetting, enn å bytte kamera. Refleksskjermer fås i hvit, gull og sølv her. Lenke til kommentar
Iris 1 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Takk for svar.Jeg vet ikke om det hjelper på mitt kamera?Jeg forklarte sikkert litt dårlig om hva jeg mente med fargegjengivelse.Jeg er veldig glad i å ta blomsterbilder.Når jeg tar bilder av blå blomster blir de en annen blåfarge enn det den egentlig er.Gule og lilla blomster blir også helt feil.Jeg er amatør når det gjelder fotografering så alle tips mottas med takk!Jeg må ha alt inn med teskjeer Er det noen kameraer som er spesielt gode på nærbilder og fargegjengivelse,og som samtidig er veldig enkle å bruke? Lenke til kommentar
Jens Hansen Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Når jeg tar bilder av blå blomster blir de en annen blåfarge enn det den egentlig er.Gule og lilla blomster blir også helt feil Hvilken hvidbalance bruger du, når du tager billederne? Og har dit kamera evt. mulighed for manuelt målt hvidbalance? Mvh Jens Hansen Akam.dk Lenke til kommentar
Iris 1 Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Jeg har hatt mitt kamera på sol når jeg tok bildene.Det er fem innstillinger på hvitbalansen.Auto,sol,skygge,tungsten og fluorescent.Er det noen som kan forklare litt om disse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå