DesertGlow Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg var på butikken i dag og skulle kjøpe meg litt klær, og skulle betale med kort. Jeg gjør gjerne det - betaler med kort. Vel vitende om at saldoen på kontoen var relativt hyggelig, betydelig mange ganger høyere enn det jeg skulle handle for, dro jeg kortet. Kviteringen kom ut. Avvist stod det der. Ikke at det ikke var dekning eller at koden var feil, bare avvist. Gjorde et nytt forsøk, med samme resultat. Jeg rusler meg så en tur til minibanken, for jeg ville jo gjerne ha de klærne jeg hadde plukket ut. Setter kortet i minibanken og slår koden. "Kortet slukt" står det, uten videre forklaring. – Hva pokker? tenkte jeg Setter så inn mitt MasterCard i stedet, og får uten problem tatt ut penger. Småirritert setter jeg meg inn i bilen og kjører hjem. Finner fram telefonnummeret til banken og ringer dem og forteller om hendelsen. Damen forstår ikke så mye av det som har hendt, og bruker lang tid på å undersøke kontoen min – Nei, vi kan ikke se noen grunn til at det kortet ikke skulle fungere og ble slukt, sier hun forvirret. Jeg forteller henne så at jeg for tre måneder siden også hadde fått mitt kort slukt, den gang etter at banken hadde sendt meg et VISA-kort som ikke var aktivert og det gamle kortet var deaktivert. – Nei, dette forstår jeg ikke mye av. Dette var altså et helt nytt kort? Jeg ser ikke noen annen løsning på dette enn å bestille deg et nytt kort. Hvor lang tid det tar kan jeg ikke svare deg på, det kan være vi må vente på det gamle kortet. Jeg kjenner ikke til rutinene i DnB NOR, jeg kom fra DnB før sammenslåingen og vet ikke hvordan de gjør det i Gjensidige, for den delen har vi ikke slått sammen enda. Aldri før har fristelsen til å ta en titt på Skandiabanken vært større. Lavere gebyrer, og forhåpentligvis kort som fungerer og folk som vet hva de snakker om.. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Lukter rart her. Du jobber vel ikke i Skandiabanken? Kjedelig å få kortet slukt, enda kjedeligere å vente på nytt. Jeg synes folk bør være flinkere til å bytte bank om det ikke er for mye styr, da legger man litt press på bankene, er mange som har litt for høye gebyrer og noen rare ting for seg. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 He he, stakar deg. Kanskje kundebehandleren din er: Skandiabanken er dog et bra alternativ. Håper du gjør en KORT prosess på ditt nåværende kundeforhold. He he. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Har mange hyggelig historier med DnB NOR. Sammenslåingen fungerer overhodet ikke.. Skulle til optikeren i Oslo Sentrum, gikk inneom en filial av DNB NOR i grensen, altså ikke min hjemfilial hvor kundebehandleren min er. Skulle overføre litt ekstra fra en anenn konto til brukskontoen så jeg var sikker på at det skulle gå i boks hos optikeren.. Setter meg. Jeg: "Hei, jeg skulle gjerne ha overført penger fra sparekontoen min. Her er kortet mitt. Halvytenlandsk kundebehandler: Hmmmm Kundebehandler: Nai, da går ikk, har står det at do må ha onderskrift fra mora eller faren din foor å gjøre såånn. Jeg: Unnskyld meg her, dette har jeg gjort mangfoldige ganger tidligere. Kan ikke du søke meg opp i systemet ditt, å sjekke hvilke andre kontoer jeg disponerer? Hun: Jo, da kan jai. Hun: Da hjelper ingenting at do disponerer firmakontoer. Jeg: Unnskyld meg, her er du tydeligvis ikke helt informert. Hent sjefen din er du grei. Hun: Ja vel Sjefen kommer, jeg presenterer caset. Hun: Ja, det skal altså egentlig ikke gå, men vi får gjøre ett untak da. Jeg: Det er merkelig, for som sagt er dette noe som har gått maaaange ganger før. Men flott, da vil jeg gjerne overføre en tusenlapp. Tilbake til kundebahndlere: Oisann, no gikk nettet nede! Jai er off-line! Do må kome tilbake i morra. Det er barre de gamla DNB-kundane som ike kan, NOR-nettet fonker. Jeg går, ganske sint, med uforettet sak. Så, to dager etter går jeg til min hjemfilial med kundebehandleren min: Jeg: Hei, jeg skulle gjerne ha overført litt penger til denne kontoen. (Gir henne kortet, setter meg ned). Hun: Ja, fra denne kontoen? (peker på skjermen). Jeg: Ja nettopp. Hun: Hvor mye skal du overføre? Jeg: Tusen kroner vil være flott. Hun Ja, signer på platen der da. Jeg. Ja, tusen takk. Dette var det gigantiske problemer med å få til i Grensen. de nektet meg å overføre penger der.. Hun: Det hørtes da veldig merkelig ut. Hvis du har tid, kan du fylle ut en formell klage her, på skjemaet (gir meg skjema, jeg fyller ut). Hun: Sånn ja, da skal nok de ansvarlige få seg en liten skjennepreken. Klart du skal få overføre penger. jeg. Tusen takk for hjelpen! Ha det godt! HUN: Hyggelig å kunne hjelpe. Ha en fin påske! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du spør på feil metode JoachimR. Til og med jeg har problemer med din dialekt og jeg bor på beste vestkant. Prøv å legge mer O der det skal være U, De er er noe menn over 70 bruker. Neste gang prøver du: Hola! Eh gringo, har do molighet å overfore penger fra en konto til en annen? Vips så er det gjort. De har sikkert tatt deg opp på video og sender den i reprise på pauserommet. He he. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du spør på feil metode JoachimR. Til og med jeg har problemer med din dialekt og jeg bor på beste vestkant. Prøv å legge mer O der det skal være U, De er er noe menn over 70 bruker. Neste gang prøver du: Hola! Eh gringo, har do molighet å overfore penger fra en konto til en annen? Vips så er det gjort. De har sikkert tatt deg opp på video og sender den i reprise på pauserommet. He he. Det har de sikkert... Glemte å fortelle at hun gikk på bakrommet for å hente sjefen, og jeg hører henne: "Do, jai tror han snakka sant!" Og ejg bare roper inn, hele filialen hører det: "Jeg sitter ikke akkurat å lyver til deg heller!". Nei, det var nok ukens høydepunkt det.. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Mitt kort ble slukt før i år. Jeg var hos en venninne lengre inn i fylket. Det tar ca 2 timer timer med buss. Det var søndags kveld og det snødde endel, bekmørkt. Ruslet ned til minibanken og skulle ta ut et par lapper til bussbillett og litt mat. "Kortet er slukt" Skal si jeg ble litt forfjamset. Når jeg skal til utlandet skal jeg ha flere kort, er redd for at jeg skal stå der med ingenting. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Mitt kort ble slukt før i år. Jeg var hos en venninne lengre inn i fylket. Det tar ca 2 timer timer med buss. Det var søndags kveld og det snødde endel, bekmørkt. Ruslet ned til minibanken og skulle ta ut et par lapper til bussbillett og litt mat. "Kortet er slukt" Skal si jeg ble litt forfjamset. Når jeg skal til utlandet skal jeg ha flere kort, er redd for at jeg skal stå der med ingenting. Det med å ha flere kort når du skal til utlandet er veldig smart. Jeg ble offer for en humørsyk bensinpumpe som klikket når jeg var på vei til flyplassen i fjor sommer. Hele automaten hengte seg, og kortet kom ikke ut. Heldigvis reiste jeg med folk som hadde nok penger på konto til å legge ut for meg... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Det med å ha flere kort når du skal til utlandet er veldig smart. Jeg ble offer for en humørsyk bensinpumpe som klikket når jeg var på vei til flyplassen i fjor sommer. Hele automaten hengte seg, og kortet kom ikke ut. Heldigvis reiste jeg med folk som hadde nok penger på konto til å legge ut for meg... Ja jeg var utrolig urolig når jeg reiste til Roskilde i fjor. For minibankene fikk etterhvert tagging på seg. "Denne minibanken stjeler dine penger" "Denne minibanken er sulten" Endte med at jeg stakk til Roskilde (byen) for å gjøre det på gamle sikre måten. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Mine kort har også blitt slukt noen koselig ganger da det "ikke var aktivert"... Var vel aktivert hos DnB, men virket ikke når jeg prøvde en annen minibank.. kjedelig.. To uker uten bankkort, og så få steder i Norge som tar rene kredittkort.. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg har fått kortet mitt slukt 1 gang. Da gikk jeg rett i banken, og de hentet det samme dag. Min grunn var at når jeg skulle ta ut kortet etter å ha tatt ut penger, dyttet jeg det ved et uhell halvveis inn igjen, slik at det ikke gikk verken inn eller ut. Da begynte minibanken å ule, før den slukte kortet rått. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) du høres ut som den værste sosse drittungen JoachimR Er det et problem? Kortet mitt ble slukt en gang, men dette var min egen feil. Klarte å dytte det inn igjen når det kom ut etter å ha tatt ut penger, og da tok den det. Gikk dog bare inn i DnB-banken og spurte om å få det tilbake, så var det greit. Jeg har Skandiabanken Endret 6. april 2005 av Serqevx Lenke til kommentar
paroa Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 skjønner ikke at man kan "høre" at han er en soss... Han skriver jo helt normalt... Jeg har ingen problemer med å forstå han.... Lenke til kommentar
Musty Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 jeg hadde problemer med et kredittkort som ble stoppet i plast-ramma rundt kort-inntaket på en minibank like ved Notre Dame i Paris. Det var kjipt det. Ble passelig forfjamset når jeg så at kortet kom halvveis ut og stoppet midt i inntaket, før det forsvant inn igjen og det kom ut en kvittering med "kort slukt!".. Heldigvis hadde jeg ikke betalt husleien rett før jeg reiste slik jeg hadde planer om, så jeg hadde penger i bakhånd. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 du høres ut som den værste sosse drittungen JoachimR Da er jeg vel det.. Bare fordi jeg vil overføre penger slik som skal være fult mulig.. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg bruker DnB NOR selv. Sitter å vurderer hvilken bank jeg eventuelt skulle byttet til. Jeg tenker litt på Skandiabanken men jeg vet ikke.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Bare fordi jeg vil overføre penger slik som skal være fult mulig.. Er det ikke slik da, at man må ha underskrift av foreldre dersom man er liten og ung..? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Bare fordi jeg vil overføre penger slik som skal være fult mulig.. Er det ikke slik da, at man må ha underskrift av foreldre dersom man er liten og ung..? Han er vel ikke SÅ ung... når man er 15 eller 16 kan man ta ut/overføre penger, så lenge man ikke har for mye på konto. Propaganda: La meg tippe; du stemmer SV/RV? Rakker ned på "soss" helt uten grunn, og har et slikt nick.. Eneste grunnen jeg kan tenke meg til at du ikke stemmer knallrødt, er at du ikke er gammel nok til å stemme, noe som virker sannsynlig ut fra sitausjonen å dømme. Lenke til kommentar
Blod Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Bare så det er sagt så hadde BBS problemer i 30 min rundt 12-13 tiden idag. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Bare fordi jeg vil overføre penger slik som skal være fult mulig.. Er det ikke slik da, at man må ha underskrift av foreldre dersom man er liten og ung..? Det var det de sa, men unnskyld meg, som om pappa bryr seg om jeg tar ut en tusenlapp? Neppe. Og hvorfor er det bare i byen og på solli plass de praktiserer det? og ikke på "vestkantfilialene"? Er dette noe lureri?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå