johnne90 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) pc'n min skrur seg av hvis den får litt å jobbe me.. den har aldri vært sånn før.. hvis jeg skal høre musikk og spille litt på 123spill.no så skrur den seg av å begynner å lage to stemte lyder.. som en sykebil.. lydene kommer ikke fra høytalerne.. mn fra dataen.. svar da ffs.. drit kjedli det her! går ikke an å spille noe.. som feks CS.. Endret 15. april 2005 av Ueland Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Kommer det opp noen feilmelding eller blir skjermen bare helt svart? Lenke til kommentar
johnne90 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 ingen feilmld.. ingen forvasjel.. bare skrur seg av .. så står det no signal på skjermen Lenke til kommentar
Blax Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Samme skjedde med meg.. Den ble varm og kom ulelyder..Men det var fordi CPU Vifta satt ikke helt fast.. Lenke til kommentar
johnne90 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 faen for noe drit.. tror ikke det skulle være noe gærnt her da.. ikke noen som kan hjelpe..?? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Er det sånn "bæ-bu" -lyd? Isåfall så høres det ut som ram-en, du bør prøve med en annen ram-brikke i et annet ram-slott. Kan også være at cpu går for varm, sjekk temperaturen i bios. Lenke til kommentar
Teds Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Skulle tro dette var en folkesykdom... Sjekk disse linkene så får du svar på ditt problem. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=391962&hl= http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=400174&hl= http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=390103&hl= Lenke til kommentar
johnne90 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 bæbubæbu ja.. sykebil.. varer helt til jeg må dra ut powerledningen bak.. så uler det ca tre sek etter jeg har tadd den ut.. så slutter det.. det er da så mange svar på dette.. vet ikke hva jeg ska l tro =P hehe..kan en ærlig person komme med et bra svar her ?? =P Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 lyden kommer ikke fra høytaller'ne. da kommer den fra pc-speaker'n som sitter inne i PC'n. hvis maskinen slår seg av, kan det tyde på varme problemer eller ram feil... vet du hva slags maskin du har? de gamle prossesorene på rundt 1Ghz på AMD Socket A platformen er kjent for å bli veldige varme, så hvis det itilegg f.eks har samlet seg opp støv i kjøleribben til vifta så blir jo bare temperaturen ennda høyere, og kan derfor være en av grunnene... Lenke til kommentar
johnne90 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 har AMD Athlon 1500+.. ikke store maskineriet men er så lei av at den skrur seg av.. så du sier at amd blir fort varm ja? hmm.. får se på saken.. onkelen min (datanerd nesten) hehe.. han sa det kunne være noe med strømforsyninga eller skjermkortet da.. eller varmegang og alt det der.. Lenke til kommentar
johnne90 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 lol.. jaja.. rensa vifta til prossesoren.. har ikke skrudd seg av til nå =) mn takk for all hjelpa alikevel da.. får vel kjøpe meg større vifte.. noen forslag? Lenke til kommentar
Mekkeren Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 lol.. jaja.. rensa vifta til prossesoren.. har ikke skrudd seg av til nå =) mn takk for all hjelpa alikevel da.. får vel kjøpe meg større vifte.. noen forslag? så flott da gitt! du trenger sikkert ikke noen større vifte, ville ikke spandert ny vifte på en såpass gammel maskin, holder sikkert i massevis med bare å rense kjøleribben for støv, bare husk å rens den skikkelig for å få best mulig kjøling. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 to tonet lyd..såkalt "bæ bu" lyd er prossesor feil...og hovedkortet ditt sier ifra at det ikke finner CPU Så i ditt tilfelle er det nok varm CPU som slår seg av Ellers er det...ødelagt, brent, feil, feil montert, osv osv prossesor Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) akuratt dette problemet har jeg også med pcen min.. vifta mi bråker noe jævlig å samtidig blir den varm under og så slår den seg automatisk av.. sånn har den vært lenge, men gidder ikke å ta den på reperasjon.. Har opdaget at når jeg spiller f.eks flash spill, da slår den seg ikke av, men når jeg spiller shockwave spill slår den av seg.. Endret 15. april 2005 av webby1 Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 akuratt dette problemet har jeg også med pcen min.. vifta mi bråker noe jævlig å samtidig blir den varm under og så slår den seg automatisk av.. sånn har den vært lenge, men gidder ikke å ta den på reperasjon.. Har opdaget at når jeg spiller f.eks flash spill, da slår den seg ikke av, men når jeg spiller shockwave spill slår den av seg.. Hvis det er CPU-vifta det er snakk om så bør du fikse dette. Du trenger ikke å sende den på reparasjon, kjøp en ny, og litt kjølepasta og sett den på selv. Koster deg et par hundrelapper Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 (endret) Hvis det er CPU-vifta det er snakk om så bør du fikse dette. Du trenger ikke å sende den på reparasjon, kjøp en ny, og litt kjølepasta og sett den på selv. Koster deg et par hundrelapper ok, men vet noen hvor jeg får kjøpt CPU vifte til thosiba bærebar pc? Endret 15. april 2005 av webby1 Lenke til kommentar
wim Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Det kan også være defekt hovedkort. En kamerat hadde svidd i stykker hovedkortet sitt, det sa at CPU var ødelagt. Så kjøpte han ny CPU. Hovedkortet sa at denne igså var ødelagt. Så testet jeg begge cpu'ene på min maskin. Begge fungerte. Lenke til kommentar
fatcamper Skrevet 15. april 2005 Del Skrevet 15. april 2005 Hvis du har klokket rammen..lån en rambrikke..så går du inn å endrer på biosinnstilingene!! deretter setter du inn rammen igjen.. gjorde det samme selv etter for hard overklokking... Lenke til kommentar
wim Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Har du overklokket? Hvis du har vil jeg anbefale å ta bort klokken og prøve på nytt :bg: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå