MoBiuS Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 En kamerat av meg har akkurat oppdaget at han har fått Sasser viruset. Jeg kjørte Sasser removal tool og oppgraderte win xp til SP2. Etter en omstart så virker det som om at harddisken ikke fungerer. Det som skjer er at feilmld NO SIGNAL kommer opp.. akkurat som om skjermen ikke er koblet til PC'n.. Så det går ikke ann å komme seg inn i Bios setupen engang. Jeg prøvde å sette inn disken som slave i en annen datamaskin, men da kommer samme feilmld?? Er det noen som har noen forslag på å få rettet opp dette? Er det mest trulig at harddisken har tatt fullstendig kvelden eller ? Takker for alle svar ! Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Er jo veldig merkelig hvis du satte den som slave og samme feilmelding kom opp da. Den skal jo ikke boote fra denne disken.... Men bios skulle du jo kommet deg inn på uten noen harddisk i det hele tatt, så detta synes jeg er merkverdig. Prøv å sette den som singel på en annen kabel da... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Får du starta maskinen (kommer inn i BIOS) om du kopler vekk hele harddisken da? (Kople vekk både strøm og IDE-kabel). Lenke til kommentar
MoBiuS Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Hei.. Etter en grundigere sjekk så ser det ut som om kanskje det kan være en feil på skjermkort slot'en til hovedkortet. Vi testet med en ny hd og fikk samme problemet.. Vi tok ut skjermkortet og testet det i en annen maskin og det funka helt fint.. Så det er vel mest trulig at det er noe på hovedkortet å gjøre ? Vi får ikke gått inn på biosen nei pga vi ikke har skjerm signal i det hele tatt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå