TimeBomb Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Har en pc som jeg kjøpte for 2år siden, har 512mb ram og alt det der Men det som er problemet, at jeg sendte den inn til reparasjon for litt over 1måned siden til Telehuset som befinner seg litt utenfor tr.heim...Ennå har jeg ikke fått den tilbake, bare telefoner om at de har funnet feil på hovedkortet, var visst noe feil md en pin??? har ingen anelse om hva det er...og at prosessoren var ødelagt, pluss noe småfeil til.....Men så skal de altså ha 4000kroner for å ikke ha fikset maskinen min, bare funnet feilene? har ikke hatt pc`n min på reparasjon før, men er ikke 4000kroner litt drøyt?? og så var det sånn at hvis de skulle bestille nye deler og innstallere de, så skulle de ha 6500 kroner!!!!!! sykt spørr du meg....Men hva syns dere? å ha pc`n i 1måned, uansett om de har ett par pc`er der fra før av, virker litt drøyt på meg...... aldri gå te telehuset!!! svindlera heile gjengen!!!!! men ka syns dokker? Lenke til kommentar
Svoosj Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Be dem beholde PC'en og kjøp deg en ny. Lenke til kommentar
hart Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hva avtalte dere når du leverte den inn til rep da? "ta den tiden dere trenger?" eller noe sånt.. Kan være greit å vite før du begynner å argumentere... Be dem uansett dokumentere kravet på 4000,- (4 timers arbeid?). Lenke til kommentar
Truils Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Ifra Infocare sin prisliste: "Prisoverslag / Ingen feil funnet (bortfaller ved reparasjon) 390,-" (uten moms) Lenke til kommentar
_diablito_ Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Er pc'en kjøpt på telehuset for 2 år siden, så har du, om ikke garantien varer lenger, så i det minste reklamasjonsrett (en pc har vel teknisk en levetid som er vesentlig lenger enn 2 år, og da 5 års reklamasjon) etter forbrukerkjøpsloven. I såfall, hvis feilen ikke er som følge av noe du har gjort med pc'en, så skal pc'en repareres uten kostnad for deg... Lenke til kommentar
TimeBomb Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 de sa bare at det kunne ta litt over 1uke da jeg sendte den inn, ble ikke noe sånn ca pris, siden de ikke kunne si hva som var feil med den.....men 4000kroner for å ha funnet feilene på pc`n betaler jeg ikke! Lenke til kommentar
TimeBomb Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 den ble ikke kjøpt på telehuset, sendte den bare inn på reparasjon der, fikk noen fra mobildata her jeg bor i hjemmbyen til å kjøpe deler fra komplett.no og sette sammen en masin til meg Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 høyres bra ut, du vil mest sannsynlig vis få ei bedre maskin. me det er ikkje farlig og skru maskin sjølv. Er som lego, du kan ikkje bygge feil. i allefall ikkje øydelegge noke Lenke til kommentar
TimeBomb Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 var de fra mobildata som satt sammens maskinen jeg har til reparasjon nå altså.....har drukket litt pils så sårry at e kji får md alt i slengen Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Er nå ikke så vanskelig å ødelegge noe i pcen hvis du ikke har peiling på hva du holder på med Lenke til kommentar
TimeBomb Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 kan en god del om data, men så holder jeg kansje ikke på å fikler inni maskinen?? kan ikke huske at jeg skrev at jeg sagt det?? dum reply!!! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Den ble ikke kjøpt på telehuset, sendte den bare inn på reparasjon der. Hvorfor sendte du den ikke til stedet der du kjøpte den? Da kunne du trolig fått reparasjonen gratis på reklamasjon. Hvilken avtale hadde du med Telehuset da de skulle fikse den? (1000kr/time bruk så lang tid dere trenger, koste hva det koste vil?) Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Her er det vel en lov eller noe som kicker inn. Det skal være sammenheng mellom varens nypris og reperasjonskostnader. Jeg tipper at nypris på maskinen som er til sjekk er rundt 5000, slik at feilsøk og reperasjonen burde jo ikke overstige 1000 lappen før butikken skulle sagt i fra til eieren om at det ikke lønner seg! Men jeg tipper at 400-600 kroner er normale feilsøkspriser her i landet. Så du får tilby dem det, hvis du ikke kommer noen vei med det, ta kontakt med forbrukerrådet(ombudet?, husker ikke hva det heter) og rådfør deg med dem. Lenke til kommentar
Krizz80 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 de sa bare at det kunne ta litt over 1uke da jeg sendte den inn, ble ikke noe sånn ca pris, siden de ikke kunne si hva som var feil med den.....men 4000kroner for å ha funnet feilene på pc`n betaler jeg ikke! Jeg håper du er seriøs med tråden din, fordi da prøver de virkelig å lure deg. De kan ikke gi deg en regning på 4000 helt uten å si ifra. Si at du skal ha tilbake pcn din og i værste fall at du betaler minstetaksten for hva de tar for feilsøking. Sånn oppførsel er helt uakseptabel. Hilsen *innkjøper* for et IKT firma Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Det må være et rimelig måfå -firma du har levert pc'en til. Altså, det trenger ikke å være noe problem å bruke 4 timer på å finne feil i en pc, men dersom du tar deg betalt 1000,- pr. time så bruker man ikke 2 timer på å finne en feil man f.eks vet ligger på hovedkortet. Det tar ikke lang tid å finne ut feilkilden, derfor er det vanlig å finne feilkilden(e), enkelt og greit, og ringe kunde å si hvor feilen ligger, og hvor mye det koster å kjøpe nytt! Lenke til kommentar
svas Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Få tak i harddisken på den maskinen og glem resten. Få den ut for en billigst mulig penge. Resten kaster du/lar du de beholde. Kjøp ny maskin. Skjerm har du fra før av antar jeg, trengte vel ikke sende den inn. Får en grei maskin for disse 4 lappene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå