Gå til innhold

Mitt stakkers GT4 :(


Zyko

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde en meget stor tabbe her forleden... Jeg veltet PS2'en min ned fra en liten høyde. Jeg ble livredd for å ha ødelagt den, men den var helt OK. Det var verre med stakkers GT4 som stod inni PS2'en :cry: Når jeg tok det ut fra PS2'en var det komt en SVÆR ripe under CD'en, og spillet ville ikke starte når jeg satt det inni igjen.

 

Spørsmålet er om det er noe jeg kan gjøre for å få fikset dette? Virker ganske usansynlig at det skulle gå, men har fortsatt et håp :)

 

Takker for alle hjelpende svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ann på. Er ripen "overflatisk" kan du prøve diverse trisk som f.eks vaske den med zalo, eller gni den inn med tannkrem og skylle av. Hørt at det faktisk virker (må da sef ikke bruke tankrem med de derre "micro" partiklene, men ren tannkrem).

 

Men, om ripen er dyp nok til å ha skaded selve datalagret, er nok plata død og begravet og kan ikke hentes inn fra de døde.

Lenke til kommentar
Kommer ann på. Er ripen "overflatisk" kan du prøve diverse trisk som f.eks vaske den med zalo, eller gni den inn med tannkrem og skylle av. Hørt at det faktisk virker (må da sef ikke bruke tankrem med de derre "micro" partiklene, men ren tannkrem).

 

Men, om ripen er dyp nok til å ha skaded selve datalagret, er nok plata død og begravet og kan ikke hentes inn fra de døde.

Prøv dette, må bare nevne en liten ting; En gang back in the early years of PSX prøvde eg å gnikke inn ett vel ripete spill med tannkrem..for å si det sånn, det funka IHVERTFaLL ikkje etterpå :p så det er viktig med ren tannkrem ja :yes:

Lenke til kommentar
Leste en glad nyhet i illustrert vitenskap. En film som du kan legge over CD plater av alle slag, som sikrer den mot riper i plata, men som ikke hindrer det optiske fra å lese den.

Høres bra ut! Men så har det desverre seg sånn at Illustrert Vitenskap liker å skrive om ting som vi privat personer må vente 10 år med å få på markedet. Men men, får vell bare vente ;)

Lenke til kommentar
Leste en glad nyhet i illustrert vitenskap. En film som du kan legge over CD plater av alle slag, som sikrer den mot riper i plata, men som ikke hindrer det optiske fra å lese den.

Høres bra ut! Men så har det desverre seg sånn at Illustrert Vitenskap liker å skrive om ting som vi privat personer må vente 10 år med å få på markedet. Men men, får vell bare vente ;)

Desverre, ja. Får håpe det kommer snart, for det er noe vi alle faktisk har bruk for.

Lenke til kommentar
kjipt ass!! åsså måtte det jo skje med det beste spillet noensinne lagd..

hehe, vet :cry:

 

Takk for alle svarene, tror eg skal prøve det med tannkrem. Håper d funker!

tannkrem funker ikke på dype riper, da slipeeffekten er altfor liten, så du blir nødt til å pusse og kødde som en helt.

har prøvd tannkrem, poleringsmidler og rubbing. rubbing funker best da den er grovest, så bruker du glasspolish/sonax hardvoks, for da fjerner du de fine små ripene som rubbinga lager. funker GARANTERT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...