rotis2 Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) har fått en rar lyd i forstillinga på min kjære peugoet 405. den kommer etter at jeg har kjørt en mil eller to, og følger hjulene. (følger ikke motoren, da den ikke endres når jeg kløtsjer. er en ganske høyfrekvent lyd, som er ganske høy. den kommer og går litt, forsvinner for så å komme igjen. den endres forsvinner tidvis når jeg svinger. kan det være hjullager? hvordan sjekker jeg i såfall det? dette er en 1989 modell. Endret 6. april 2005 av rotis2 Lenke til kommentar
528i Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) hei. for å sjekke hjullageret må du jekke opp bilen slik at hjulet henger fritt! så tar du tak i det med begge henda og reggler på dekket! er det nå slakk i lageret så vil du kjenne det!. prøv og å gi hjulet fart rundt og hør etter ulyden. klonking/skraping etc. sjekk også om bremsene henger seg oppe! evt er meget slitt. dette kan også lage en høyfrekvent lyd. Endret 6. april 2005 av 528i Lenke til kommentar
rotis2 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 takk for tipset. skal skifte til sommerdekk ganske så snart, så da skal jeg sjekke dette. har hatt litt problemer med at en av bremsekalipperne ikke har glidd som den skal. har flytende bremsekalippere, så den ene klossen ble veldig raskt slitt. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 takk for tipset. skal skifte til sommerdekk ganske så snart, så da skal jeg sjekke dette. har hatt litt problemer med at en av bremsekalipperne ikke har glidd som den skal. har flytende bremsekalippere, så den ene klossen ble veldig raskt slitt. Tell me about it....har akkurat maken bil (405 GRi - 1989) og akkurat samme fenomen. Lyden kommer av og til, og forsvinner når du toucher bremsepedalen.... Er nok slitne glidebolter ja. Skal pusse og smøre snart selv, har slitt ut en kloss på hver side i løpet av vinteren..... T'Weed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå