nerd-light Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hepp! Hørte rykter om at creative skulle komme med lydkort til PCIe porten i løpet av 1 kvatal i år. Men fortsatt ikke hørt noe nyheter om nytt lydkort. Noen som har hørt noen nye rykter om når de får hostet opp ett nytt lydkort eller ? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Venter på pci-e SCSI kontroller også jeg.... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Vel, det tok lang tid før USB var introdusert til vi så de første USB-lydkortene. Lydkortbransjen er relativt konservativ og treig... Dessuten vil jo ikke et Creative-lydkort gi noe bedre resultater med PCI Express. Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 (endret) nei men når du bare har PCIe spor i pcen og ingen gamle pci spor så blir det fort et aktuelt spørsmål , de fleste nye shuttle kommer jo bare med nye spor om dagen edit: yuhuuu 512 poster, det er saker det Endret 9. april 2005 av nerd-light Lenke til kommentar
Paragrafrytteren Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Nåja, det tok jo litt tid før den gamle ISA-bus'en døde helt ut også da, så vi vil nok se gode gamle paralelle PCI slotter en god stund fremover. Lenke til kommentar
arela Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) ISA bus er død i vanlige forbruker pc'er, og har vært det lenge. For å få MB med ISA slot, har du bare et par spesielle, dyre kort å velge i nå. Ny MB har (ifølge rykter) bare 2 PCI sloter, mens ferdige pc'er som shuttle og sikker flere snart er uten. Det er nok riktig at en kan bruke PCI kort i mange år enda (iallefall 5 år håper jeg) men jeg ville ikke kjøpt meg nytt PCI lydkort nå. Når det gjelder PCI-express, så er jo det i utgangspunktet en erstatning for AGP8X - grafikkort slot. PCI-Express vil så igjen leveres i 4 forskjellige format, med forskjellige slots (1x, 2x, 4x og 16x med opp til 164-pins tilkopling) se: http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1087 Jeg tror det er lurest å å satse på USB eller Firewire lydkort. Endret 6. april 2005 av arela Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 men jeg ville ikke kjøpt meg nytt PCI lydkort nå. Hva hadde du kjøpt da? Lenke til kommentar
arela Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 tja, har nå et ganske nytt USB soundblaster på den pc'en jeg bruker nå. Det er "bare stereo", men ok til å høre mp3 Creative lager flere USB varianter (jeg har det billigste <500,-) USB og Firewire vil leve lenger enn PCI, det er min "spådom" For surround, finnes flere USB-varianter - bl.a denne dersom du bruker ekstern forsterker http://www.turtlebeach.com/site/products/audioadvantage/ (Men når mine creamwarekort blir slitne, så kjøper jeg vel firewire fra RME eller MOTU) ps - yamaha 01X er vel ikke til å forakte Lenke til kommentar
larsli Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg hadde også gått for et USB-lydkort. Fint å slippe alle forstyrrelsene fra de forskjellige komponentene inne i PC'en. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Joda... USB og FireWire er gode saker. Men PCI-kort er som oftest mer stabile og har foreløpig større båndbredde enn USB-kort (er min erfaring). Firewire er ganske bra, men det koster jo mye mer enn PCI-løsninger, men jeg tror ikke Firewire kommer til å vare så lenge på standard PC-løsninger (det sier sitt når Apple har sluttet å sende med Firewire-ledninger til iPod). PC-verdenen vil over til USB av en eller annen merkelig grunn. Jeg hadde kjøpt et PCI-kort. Jeg bruker USB-løsninger, men det er bare når jeg bruker en laptop. Jobber jeg på en stasjonær, foretrekker jeg PCI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå