Le Quack Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 hei, eg har eit problem med hardiskane mine... har tre hardiskar som funkar, men maskinen klarar berre å lese frå 2 av dei samstundes. har sjekka alt og det verkar som at alle innstillingar er ok... *hjelp!!!!* Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 e det IDE eller s-ata hardiska? vest det e IDE så prøv å bruke den andre kabeln på den! Lenke til kommentar
Le Quack Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 e ide, men har prøvd det med kablen...irriterer meg grenselaust Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg antar at du har to harddisker på samme kontroller. Siden IDE-kontrolleren bare kan lese/skrive til èn enhet av gangen vil det nok ikke gå bra å prøve å lese fra begge harddiskene samtidig... Lenke til kommentar
Le Quack Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 dvs at eg berre kan ha to hd'r inni på ein gong eller er det ei løysning på det??? Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg tror kanskje jeg vet hva du "kan" ha gjort galt. Jeg antar at du har ett optisk drev (cd/dvd-rom/brenner) i maskinen din. Om du kobler til en hd på samme idekabel som ett optisk drev kan det oppstå problemer. har du satt den 3. disken som slave? Løsningen er å kjøpe ett pci kort som er en idekontroller. Der kan du koble til nye disker. 2 om det er 1 kanals eller 4 om det er 2 kanals ide-kontroller. Ett slikt kort koster rundt 150-300,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110632&cks=PLS uten raid 250,- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=110633&cks=PRL med raid 295,- Jeg har begge som nevnt over. Og de fungerer utmerket. Lykke til Mvh Thelle Lenke til kommentar
Le Quack Skrevet 8. april 2005 Forfatter Del Skrevet 8. april 2005 ok, takk...får håpe det funker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå