Gå til innhold

Maskin rebooter ikke etter oppd. av bios.

Trymen

Anbefalte innlegg

Hjelp, etter oppdatering av bios på mitt Asus K8N-E hovedkort, vil ikke maskinen reboote. Når jeg starter maskinen bynner cpu-vifte å gå, samt at led-lampe på cd-rom blinker konstant. Det er alt. Er det noen som har peiling på hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm...kommer det noe opp på skjermen ? hvis ikke så er det en fare for at den biosoppdateringa har gått til hælvette for å si det sånn hehe, da må du nok fåt lagt inn en ny bios på et pc verksted elelr noe, er lite du kan gjøre med det hjemme desverre.

Lenke til kommentar

På deluxe versjonen av det kortet er det mulig å flashe bios med driver/utility cd´n som fulgte med hovedkortet. Mulig dette går på non deluxe versjonen også. Blir selvfølgelig flashet til en eldre versjon, men ting vil fungere igjen. Etterpå er det jo bare å flashe til siste bios (om du tørr)

Lenke til kommentar

med feil-flashet bios, så må du nok inn på verksted med det er jeg redd. I noen tilfeller så har maskiner en funkson som lar deg autoflashe fra en rescue-disk når du holder inne en viss tastekombo, men det forutsetter vel gjerne at ikke hele BIOS er fullstendig korrupt.

-Stigma

Lenke til kommentar
med feil-flashet bios, så må du nok inn på verksted med det er jeg redd. I noen tilfeller så har maskiner en funkson som lar deg autoflashe fra en rescue-disk når du holder inne en viss tastekombo, men det forutsetter vel gjerne at ikke hele BIOS er fullstendig korrupt.

-Stigma

På mitt asus-hovedkort er det ihvertfall bare å kjøre inn en cd med bios på rota, så flasher den automatisk. Er med en gammel biosen på cden som følger med kortet også, du kan jo prøve å sette inn den.

AtW

Lenke til kommentar

-Stigma

På mitt asus-hovedkort er det ihvertfall bare å kjøre inn en cd med bios på rota, så flasher den automatisk. Er med en gammel biosen på cden som følger med kortet også, du kan jo prøve å sette inn den.

AtW

går ikke ann å flashe fra cd hvis ikke cd romen fungerer vettu.

Lenke til kommentar

-Stigma

AtW

går ikke ann å flashe fra cd hvis ikke cd romen fungerer vettu.

Jeg vet ikke hvordan de gjør det, kanskje de har en egen "mini-bios" som sikrer at det fungerer, eller det ikke går an å overskrive en del av biosen eller noe? Jeg prøvde ihvertfall på en feilflashet bios, funka fint det.

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Har prøvd med cd som fulgte med, men som sagt så står led-lampa til cd-rom bare å blinker. Det er en recovery funksjon for feil bios oppdatering på dette hovedkortet, men den forutsetter at cd-rom virker. Har vært i kontakt med asus der fikk jeg beskjed om å kontakte forhandler, hvis ikke resetting av cmos fikk det til og virke. :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...