Gå til innhold

Min mening om Dell Inspiron 9300

Anbefalte innlegg

1x1gb ram hos Dell er UTROLIG dyrt.

På XPS2 er ikke 1x512mb et alternativ.

Hvordan andre sekker er det som passer til en 17" da? Skal bruke den på skola (man trenger jo minst en 9300/XPS2 for å gjøre skolearbeid! :dribble:)

Minne er dyrt på dell, ja. Men 512MB minne er ikke spesielt mye. Da ville jeg satset på en 512 brikke, og kjøpt en 512 til på komplett(ca 700,-).

Jeg bruker en helt vanlig berghans "skolesekk" til min. "Hugger 30L" heter den. Ser ut som en miniutgave av en tursekk. Skikkelig stilig, fikk den til jul i 2003. :)

Edit: Hugger 30L. Min er helt svart.

Endret av sven-o
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1x1gb ram hos Dell er UTROLIG dyrt.

På XPS2 er ikke 1x512mb et alternativ.

Hvordan andre sekker er det som passer til en 17" da? Skal bruke den på skola (man trenger jo minst en 9300/XPS2 for å gjøre skolearbeid! :dribble:)

Minne er dyrt på dell, ja. Men 512MB minne er ikke spesielt mye. Da ville jeg satset på en 512 brikke, og kjøpt en 512 til på komplett(ca 700,-).

Jeg bruker en helt vanlig berghans "skolesekk" til min. "Hugger 30L" heter den. Ser ut som en miniutgave av en tursekk. Skikkelig stilig, fikk den til jul i 2003. :)

Edit: Hugger 30L. Min er helt svart.

Ok.

Uansett hva (nesten :p), så er 2x256mb mest lønnsomt å kjøpe, så derreter kjøpe 2x512mb, 1x/2x1gb etter hva du vil ha :)

Hos andre butikker koster

1x 512mb 613,-

1x 1024mb 1203,-

Hvem i all verden kjøper 512mb brikker i løssalg? :ermm:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
Jeg går uansett for 2x256mb ram fra Dell, siden jeg skal ha 1x1gb ram når jeg oppgraderer uansett.

(for prisen hos Dell å oppgradere til 1x1024mb ram kan jeg kjøpe 2x1024mb ram hos MPX :D)

Og enda ha en tusing til overs!

Lenke til kommentar
Skal bruke den på skola (man trenger jo minst en 9300/XPS2 for å gjøre skolearbeid!

Tenkte også å kjøpe en XPS, men jeg lurer på om den ikke blir for bråkete å ha med i en stille forelesningsal. Noen som har prøvd? En annen ting som motsier kjøp av XPS er jo at Windows 64 blir lansert i denne måneden. I starten vil ikke mange programmer fungere på Windows 64, men det er jo litt surt å kjøpe en pc til 20.000 som ikke takler det nyeste operativsystemet.

Lenke til kommentar
Du kan jo ha det nyeste opretivsystemet... Longhorn kommer til å være nyere enn 64-bit versjonen av xp... :thumbup:

Når Longhorn kommer vil de beste programmene og spillene være laget for XP 64 / Longhorn 64.

Ja, men hvor mye bedre blir det egentlig?

Uansett så vil det jo komme 32bit versjoner også, for flesteparten har faktisk standard 32bit cpu. :roll:

Lenke til kommentar
Tipper det tar 2 år før noen slags form for 64-bit Windows blir bra uansett. Linux 64-bit har vært bra lenge, men hvor mye bedre ytelse det er, vet jeg ikke ;)

Etter det jeg har fått med meg vil program/spillutviklerne begynne å programere for windows 64 med en gang OSet er lansert. Den spillutvikleren som først lager spill for windows 64 vil få masse omtale, så dette er nok prioritert.

Lenke til kommentar
Tipper det tar 2 år før noen slags form for 64-bit Windows blir bra uansett. Linux 64-bit har vært bra lenge, men hvor mye bedre ytelse det er, vet jeg ikke ;)

Etter det jeg har fått med meg vil program/spillutviklerne begynne å programere for windows 64 med en gang OSet er lansert. Den spillutvikleren som først lager spill for windows 64 vil få masse omtale, så dette er nok prioritert.

Joda, men ser ikke på det som et problem at Pentium M ikke er 64bit...enda. :)

CPU kan sikkert skiftes ut i en 64bit-versjon når det kommer :)

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Man har jo hele tiden snakket om at det ikke hjelper med CPU 64 for 32 bit programmer, men når det først blir utviklet 64 bit programmer/spill vil man se en enorm forskjell.

Nå er jeg temmelig fersk når det gjelder kunnskap om data, men det er ihvertfall dette jeg har lest meg til på veien for å finne en bærbar datamaskin

Lenke til kommentar

Man har jo hele tiden snakket om at det ikke hjelper med CPU 64 for 32 bit programmer, men når det først blir utviklet 64 bit programmer/spill vil man se en enorm forskjell.

Nå er jeg temmelig fersk når det gjelder kunnskap om data, men det er ihvertfall dette jeg har lest meg til på veien for å finne en bærbar datamaskin

Enorm forskjell, det tviler jeg sterkt på, men bedre vil det nok bli. Men det finnes jo nesten ikke drivere enda.

Ingenting vil yte bra før det f.eks kommer bra drivere til skjermkort.

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Hehe... Vente vente vente. Dersom man alltid skal vente med å kjøpe utstyr fordi det kommer noe råere rett rundt hjørnet, vil man aldri få seg noe utstyr i det hele tatt.

Den dagen det nåværende feteste utstyret på 32-bits plattfomen ikke duger lenger, vil det nok være på tide å bytte ut utstyret uansett, være seg 32bit eller 64bit.

Lenke til kommentar
Joda, men ser ikke på det som et problem at Pentium M ikke er 64bit...enda. :)

Vel det er her jeg lurer på hva jeg skal tro. Noen har sagt til meg at nå når Windows 64 blir lansert, kommer de første spillene til å komme rundt årskiftet. Hvis dette stemmer vil jeg ikke betale rundt 20.000 for en pc som kun kan kjøre de beste programmene/spillene et 3kvart år.

Lenke til kommentar
Hehe... Vente vente vente. Dersom man alltid skal vente med å kjøpe utstyr fordi det kommer noe råere rett rundt hjørnet,

Men nå har jo turion 64 som skal være bedre enn P-M kommet. Da får man jo både i pose og sekk. Tipper at det innen en måned blir lansert en PC som kan konkurrere med XPS, men med 64 bit CPU.

Men det er jo selvfølgelig ikke sikkert.

På Notebook forum er det noen som snakker om at det skal komme bærbare pcer med FX55. Noen der har vist snakket med en forhandeler som sier at FX55 avgir mindre varme enn de raskeste pentium 4 CPUene for bærbare pcer.

Endret av rsidny
Lenke til kommentar
Men nå har jo turion 64 som skal være bedre enn P-M kommet. Da får man jo både i pose og sekk. Tipper at det innen en måned blir lansert en PC som kan konkurrere med XPS, men med 64 bit CPU.

Men det er jo selvfølgelig ikke sikkert.

Dersom det ikke skulle komme noe bedre ville jeg blitt overrasket. :)

Allikevel, jeg kjøpte min i9300 for nå nesten to måneder siden. Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke kjøpte den tidligere. ;)

For de som ikke har det travelt, vil det kanskje lønne seg å vente på en turion64-basert lapp. Men.... Hvor lenge må vi vente på en turion-maskin med 17" WUXGA-oppløsning til under 17000,-? Lenge.

Edit... Rettet prisen. :thumbup:

Endret av sven-o
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...