Gå til innhold

Alle spill

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har fått tak i Win XP Pro Norsk original igjennom Bravida.

Men jeg lurer på om kansje noe av problemet kan ligge i internett. Hvis jeg spiller før jeg har slått på Internett funker det laggfritt noen ganger, men hvis jeg går i Task menyen og slår av explorer.exe funker det.

Jeg trenger så mye hjelp som er muligt å få :smile:.

Mvh. Simen Bakke

HUSK URL-kode! Mine HW Specc'z!

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-07-03 20:42 ]

Lenke til kommentar

Det første du gjør er å skjekke at du bruker rette

drivere til skjermkortet ditt, du må bruke nvidia sine drivere og ikke di som blir lagt inn med os'et.

Microsoft har standard drivere på nye os som vil

fungere utmerket til det pc'n stort sett skal brukes til, men di fungerer dårlig for spilling.

Skjekk enhetsbehandlingen > skjermkort > egenskaper

> driver versjon. se om det står ''provided by microsoft'' eller nvidia. Hvis microsoft reinstaller driver fra nvidia. xp har directX 8.1 så det trenger du ikke å tenke på, men det koster ikke noe å installere den i samme slengen.

Ellers er det ikke sikkert at spillet kan brukes i xp. Vil anbefalle å bruke win98se til spill da dete os'et ikke er så nøye med drivere.

SR1Data.KonsulentTjenester.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 20:49, SR1Data skrev:

Det første du gjør er å sjekke at du bruker rette

drivere til skjermkortet ditt, du må bruke nvidia sine drivere og ikke di som blir lagt inn med os'et.

Microsoft har standard drivere på nye os som vil

fungere utmerket til det pc'n stort sett skal brukes til, men di fungerer dårlig for spilling.

Jeg har de nyeste driverene fra nvidia 29.42, har også prøvd 28.32 og 29.80(beta). Ingen av disse funket noe bedre heller.

Quote:

Skjekk enhetsbehandlingen > skjermkort > egenskaper

> driver versjon. se om det står ''provided by microsoft'' eller nvidia. Hvis microsoft reinstaller driver fra nvidia. xp har directX 8.1 så det trenger du ikke å tenke på, men det koster ikke noe å installere den i samme slengen.

Dette stod det på digitalt driver signatert,

Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher.

Driverleverandør: NVIDIA

Prøver å legge inn DirectX 8.1 på nytt nå jeg da.

Quote:

Ellers er det ikke sikkert at spillet kan brukes i xp. Vil anbefalle å bruke win98se til spill da dete os'et ikke er så nøye med drivere.

Men det er problem med alle spill. Og slik var det ikke før, det blir slik etter jeg hadde en kammerat's harddisk i min PC for å fikse den.

Mvh. Simen Bakke

HUSK URL-kode! Mine HW Specc'z!

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-07-03 20:59 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...