Gå til innhold

Directory Listing ved hjelp av HTML?

Anbefalte innlegg

Hei.

Her er problemet mitt:

Jeg har ADSL fra Bluecom, med hjemmsideområde som jeg kun bruker til å dele diverse bilder, filer etc. med venner. Jeg har alltid bare gått inn på hjemmesideområdet i browseren, så kunne jeg browse gjennom alle filer (bilder, tekstfiler etc.) som er på området.

Men en dag så skrudde Bluecom av directory listing på webserveren. Jeg sendte mail og hørte om de kunne skru dette på igjen, da jeg er nærmest avhengig av dette for min bruk, men det kunne de ikke, og sa det var en global innstilling på serveren, og de foreslo følgende:

vi anbefaler deg å bruke et index dokument for å liste de filene som er på ditt

hjemmesideområde.

Så spørsmålet mitt er da:

Er det mulig å lage et html-dokument som jeg kan bruke som index-side som lister alle filer og mapper på hjemmesideområdet mitt uten å bruke PHP?

Hjemmesideområdet har ikke støtte for PHP eller lignende. Det er egentlig hovedgrunnen til at jeg ikke bruker den til å hoste hjemmeside på :p

Takker for alle svar jeg får!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

Dette går ikke med bare HTML men, dette kan vel fikkses ved hjelp av f.eks JavaScript :) Søk på google etc. og se om du finner no!

Lenke til kommentar
er vel mulig å bruke .htacess fila til å få det til...

Men ellers kan vel asp brukes om det støttes.

Tror ikke javascript har mulighet til å liste opp filer på en server da dette er er clientside språk.

Jeg regner med at .htaccess-fila du snakker om ligger på webserveren? Om den gjør det så har jo ikke jeg mulighet til å forandre den, da den ligger på bluecom sine servere.

Det er veldig begrenset med funksjonalitet på hjemmesideområdene til bluecom, så ASP er ikke støttet.

Ang. Javascript: Som sagt så er det et client-side språk, så det tror jeg funker ganske dårlig til å liste filer med.

Takker for svar uansett. Ser fortsatt etter en løsning på problemet, selv om jeg begynner å tvile litt på at det faktisk finnes en :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...