Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke internett..

Anbefalte innlegg

Hjeeelp! Jeg har mistet internetten :( Jeg får internett fra en annen pc. Det har virket hele tiden til nå... Det bare forsvant plutselig. Jeg finner han på nettverket men får ikke internett... Vi er koblet sammen via en krysset TP. Brannmuren er satt til å godta nettverket...

Skjønner ikke hva som er feil...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gir oss ikke så veldig mye å gå på egentlig. Kjekt om du kan forklare litt mer om hvordan nettet er satt opp, hvordan du gikk frem, hvordan kablingen er, om det er ADSL (Telenor? NextGenTel? Andre?), hvilke IP-adresser de forskjellige maskinene har (Run > CMD > IPCONFIG /ALL) etc..

Lenke til kommentar

OKei... nå fikk jeg internett, men det ble borte igjen.

I nettverkstilkoblinger så ser jeg maskinen som internett tilkobling/gateaway. når jeg tester farten i sisoft sandra, kommer det at jeg har internett.

Men jeg har funnet noe ut... når¨jeg trykker på status på nettverkstilkoblingen min som får internett.. så ser jeg på aktivitet, og sa står det at jeg f.eks har sendt 790 pakker og motatt 344 pakker.

Mens på den maskinen som deler internett, står det at den har sendt 25572 pakker og sendt 87332 pakker... vet ikke helt som det har noe å si...

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ

det har skjedd meg meg å et par ganger. prøv å dra ut stikkkontakta til routeren, og vent i 5 min.. det bruker å funke.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å bruke en kortere kabel (ca 2-3 m) og det fungerte fortsatt ikke.

Forrige helg så var jeg på LAN og da fikk jeg internett. Så da tenkte jeg at det helt sikkert er noe feil med den maskinen som deler internett.

Det er broren min som deler internett, og han er en dust... så kan han ha lastet ned ett program eller noe som gjør slik at jeg ikke får internett???

Er så sinnsykt frustrert, trenger internett. Har eb prosjektoppgave som skal leveres neste fredag og en i mai. Og til dette så trenger jeg internett...

Lenke til kommentar

Vel... Nå har jeg da fått internett...:p men (det måtte komme)jeg får ikke kommet meg inn på diverse sider... f.eks www.msn.no, www.digitalimpuls.no og flere... :( får heller ikke koblet meg på msn... ò_Ó

Noen forslag...`? noen instillinger som er feil... osv..?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...