Gå til innhold

Problemer med brenner og XP

Anbefalte innlegg

Installerte for 3 dager siden en ny Asus cd-brenner på maskinen min. Brenneren står som master, mens cd-rom`en er slave. Alt fungerte fint, inntil idag da jeg slo på pcen. Da fikk jeg feilmelding:"Boot from ATAPI CD-ROM: Failure..." Etter å ha rådført meg med noen jeg kjenner gikk jeg inn i bios og endret litt på first boot, second boot osv. Der står nå: 1st boot: floppy, 2.boot: hdd0, 3.boot: cdrom. Da jeg gjorde dette hoppet maskinen plutselig over den første feilmeldingen, men jeg fikk likevel blå skjerm rett etterpå, hvor jeg ble fortalt at noe nok en gang var galt og at det har noe med nylig innstallert maskin- eller programvare. Hva kan feilen være her? Litt kjipt å sitte uten pc liksom...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funker alt som normalt hvis du plugger ut brenneren igjen? If so, prøv så å dra ut cd-romen og bare ha brenneren på den ide-kabelen eller bytte om og la cd-romen være master. Skal i teorien ikke ha noe å si, men teori og praksis er to forskjellige ting... :razz:

Lenke til kommentar

superbrum

dette fant eg når eg søkte på internett,håper det kan hjelpe deg med problemet ditt.

After the first restart, you receive:

STOP 0x000000ED UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME.

Your original operating system still works correctly.

The error is generally the result of:

1. Using an Ultra Direct Memory Access (UDMA) controller with a 40-wire cable, instead of the required 80-wire, 40-pin cable.

2. The system BIOS is set to force the faster UDMA modes.

NOTE: During a restart, the BIOS may report this condition, but it occurs too fast to see.

To fix the problem, replace the cable.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...