Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig speed med Bittorrent


Anbefalte innlegg

Jeg får dårlig speed med både azureus og bittorrent selv om jeg har åpnet porter fra 6881 til 6889. Tester NAT i azureus og får NAT-feil på disse portene. Har avviklet Norton Firewall og virusprog.

 

EDIT: Hastigheten ligger på normalen ved normal nedlastning på http.

Endret av kayennefetter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er dette:

I SP2 så er det sperre som gjør at du ikke kan ha over et visst antall tilkoblinger samtidig via en port (for å begrense spredning av virus, ormer og slikt).

Du må lete etter et lite program/fix som lar deg sette dette tallet høyere (vanlig er det vel til 10 eller noe annet trur jeg).

Sitter på jobb nå, så jeg har ikke helt oppskriften forran meg hvordan man gjør dette manuelt i registeret.

 

Annen ting: Om det er 250seeder og 1100 leecher, så vil det gå tregt, da alle de 1100 vil alle ha filen fra de 250 stakkarsene. Så kommer det an på hvor mye de andre 1099 leecherne deler med deg, og om de har de delene av filen som du vil ha.

Ok, nå skjønner jeg litt mer hvordan det fungerer :yes:

 

Takk for grei forklaring :thumbup:

Dette her er BULLSHIT!

 

Annen ting: Om det er 250seeder og 1100 leecher, så vil det gå tregt, da alle de 1100 vil alle ha filen fra de 250 stakkarsene <- feil feil feil!

 

Bittorrent nettverket fungerer ikke sånn, folk laster ned forsjellige deler av filene. Du begynner f.eks ikke og laster ned starten av en stor fil og fortsetter sånn til du er ferdig. Du laster ned random deler av filene.

 

Derfor kan du laste ned fra folk som netopp har begynnt og laste ned samme fila som deg, eller så og si alle di andre enten di er seedere elle leechere. DU laster ned forsjellige deler helt til "puslespillet" er komplett.

 

Eks: du vil f.eks spre en 4.3gig stor iso fil på bittorrent nettverket. Da laster folk ned forsjellige deler av fila di og di deler delene me seg...Du kan f.eks ha lastet opp 6gig, men alikevel er det 4 folk som er ferdige og laste ned fila.

 

Til mer folk det er som laster ned, driver på og laste ned til fortere går det for deg.

Lenke til kommentar

Evt som jeg og en annen gjorde (tilfeldig) vi lastet ned hver vår halvpart av en 2gb fil og så lastet vi ned den andre halvparten av hverandre. :)

 

"Til mer folk det er som laster ned, driver på og laste ned til fortere går det for deg."

 

Dette utsagnet kan være riktig, men det er ingen sikkerhet for det. Riktig utsagn er: hvis upload hastigheten minus download hastigheten er positiv vil du generellt sett få lastet ned fortere.

 

Mao - skal du få det til å gå fortere så øk din egen upload hastighet så leecher folk fra deg istedet for den du prøver å leeche fra! ;)

Lenke til kommentar

Det tar jo også minst en halvtime før bit torrent kommer ordentligt igang. Den må jo koble seg opp og bla bla bla. Bruker og ta minst en halvtime før jeg ligger på 200 kb/s hvis jeg er så heldig. Dessuten så kan share ratio'en ha meget å si. Hvis den ligger på feks. 0.5 går det jo tregt som en gammling, men den bruker jo å gå ned når du har latt det stå ei stund.

 

Har du prøvd denne? www.lvllord.de, den beryktede patchen for SP2.

 

Edit: Du har vel skrudd ned uploaden? Det går ikke ann å laste ned sikkelig med upload på maks.

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar
Problemet er dette:

I SP2 så er det sperre som gjør at du ikke kan ha over et visst antall tilkoblinger samtidig via en port (for å begrense spredning av virus, ormer og slikt).

Du må lete etter et lite program/fix som lar deg sette dette tallet høyere (vanlig er det vel til 10 eller noe annet trur jeg).

Sitter på jobb nå, så jeg har ikke helt oppskriften forran meg hvordan man gjør dette manuelt i registeret.

 

Annen ting: Om det er 250seeder og 1100 leecher, så vil det gå tregt, da alle de 1100 vil alle ha filen fra de 250 stakkarsene. Så kommer det an på hvor mye de andre 1099 leecherne deler med deg, og om de har de delene av filen som du vil ha.

Ok, nå skjønner jeg litt mer hvordan det fungerer :yes:

 

Takk for grei forklaring :thumbup:

Dette her er BULLSHIT!

 

Annen ting: Om det er 250seeder og 1100 leecher, så vil det gå tregt, da alle de 1100 vil alle ha filen fra de 250 stakkarsene <- feil feil feil!

 

Bittorrent nettverket fungerer ikke sånn, folk laster ned forsjellige deler av filene. Du begynner f.eks ikke og laster ned starten av en stor fil og fortsetter sånn til du er ferdig. Du laster ned random deler av filene.

 

Derfor kan du laste ned fra folk som netopp har begynnt og laste ned samme fila som deg, eller så og si alle di andre enten di er seedere elle leechere. DU laster ned forsjellige deler helt til "puslespillet" er komplett.

 

Eks: du vil f.eks spre en 4.3gig stor iso fil på bittorrent nettverket. Da laster folk ned forsjellige deler av fila di og di deler delene me seg...Du kan f.eks ha lastet opp 6gig, men alikevel er det 4 folk som er ferdige og laste ned fila.

 

Til mer folk det er som laster ned, driver på og laste ned til fortere går det for deg.

Ja, det er slik teknologien fungerer teoretisk, sier ikke noe imot på det, men se nå hvordan det er i praksis.

 

Folk som sitter å laster ned med ADSL/kabel sitter med lav upload i forhold til download, hvor dem begrenser den så mye dem kan for at den ikke skal strupe ned på downloaden. Og man vil da hovedsakelig måtte laste ned fra de som seeder.

Er slikt på en del sider/trackere, stort sett der hvor det ikke føres statistikk og er registrering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...