Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig speed med Bittorrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TXD1979: Hvordan åpnet du portene i SpeedTouch routeren?? Sliter med det, jeg har NGT.

Jo nå skal du høre! det første du må gjøre er å logge deg inn på modemet ditt. IP-adressen jeg brukte var 10.0.0.1, men dette gjelder visst ikke alle speedtouch-modem. Jeg har bredbåndsavtale gjennom statoil så disse routerne var innstilt på denne ip-adressen og passord "noway". Brukernavn er det samme hva du bruker. Når du er inne på modem-menyen må du velge "advanced" og "NAPT". Her kan du da åpne hvilke porter du vil :thumbup: Oppskriften for hvordan du gjør dette skal ligge på http://www.portforward.com/

 

Ta kontakt igjen hvis du ikke får det til :cool:

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar

Um, jeg har et problem.

Etter mye research klarte jeg før jul å åpne portene på ruteren min.

Nå, etter at jeg installerte Nextgentels telefon adapter på ruteren, får jeg ikke kontakt med ruteren via telnet.

Jeg får skrive inn "name" og "password", men så kommer det bare opp #.

Tror man her skal skrive inn en kode eller noe. Den responderer med forskjellige errorer til forskjellige bokstaver f.eks h og j.

 

Hva har skjedd? Har jeg logget meg på adapteren? Eller blokkerer adapteren meg? Hva skal jeg gjøre for å løse det?

 

[EDIT]

hehe....

 

to minutter senere.

(jeg bruker mac)

Oppgraderingsprogrammet kommer opp. Oj, her kan det lastes ned en ny versjon av java. Oj programmet funker...

lurer fortsatt litt på hvorfor jeg bare får # da...

Endret av zonkin
Lenke til kommentar

SpeedTouch modemet er jo elendig på og åpne porter...

Finner bare ut att jeg kan åpne en og en port.. tar jo grusomt lang tid vist jeg skal åpne flere....

Går opp og ned her hos meg på hastighetene, merker att vist jeg gir lite ut får jeg mindre inn.... Føles i så fall sånn...

Lenke til kommentar

Jeg har lest noe om at man belønnes etter hvor mye man laster opp,dvs at hvis man bruker netlimiter eller lignende så blir belønningen liten.

Hvis alle er rause med upload så burde hele greia gå raskere uavhengig av hva slags prg du man bruker som klient.Hvis alle nesten stenger upload så vil jo ingen stor hastighet komme,dette kan jo forekomme på en del torrents.Ellers så er det jo mange med dårlig upload hastighet også.

Lenke til kommentar

Om dere laster ned sakte med bittorrent er grunnen at det er forferdelig mange som laster ned i forhold til hvor mange som laster opp. Jeg slet med at bittorrent var tregt, helt til jeg begynte å laste ned fra sider med stabile og raske seedere. da laster ned ned fra 80-130 kbs.

 

Dette forumet er vel "imot" piratkopiering så jeg lar være å legge ved noen linker til sider. Vil dere ha de kan dere sende meg en privat melding.

Lenke til kommentar
(jeg bruker mac)

Oppgraderingsprogrammet kommer opp. Oj, her kan det lastes ned en ny versjon av java. Oj programmet funker...

lurer fortsatt litt på hvorfor jeg bare får # da...

du har ikke skrudd på brannmuren i System Preferences? dersom du har det, må du legge til bittorrent portene i tillatte porter.

 

og på routeren, # er mest et command promt, tenk Terminal.app

Lenke til kommentar
bruk nå for all del port 49152 eller høyere, port 6881-6999 er bannlyst fra de gode private trackerne.

 

Jeg leste i en Bitorrentguide at port 6881-6891 var beregnet til høye hastigeter?

Hva har det å si at trackeren er privat eller ikke?Hvilke porter trackeren bruker har vel ikke noe å si for hvilke porter jeg åpner hos meg,har du en link eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Problemet er dette:

I SP2 så er det sperre som gjør at du ikke kan ha over et visst antall tilkoblinger samtidig via en port (for å begrense spredning av virus, ormer og slikt).

Du må lete etter et lite program/fix som lar deg sette dette tallet høyere (vanlig er det vel til 10 eller noe annet trur jeg).

Sitter på jobb nå, så jeg har ikke helt oppskriften forran meg hvordan man gjør dette manuelt i registeret.

 

Annen ting: Om det er 250seeder og 1100 leecher, så vil det gå tregt, da alle de 1100 vil alle ha filen fra de 250 stakkarsene. Så kommer det an på hvor mye de andre 1099 leecherne deler med deg, og om de har de delene av filen som du vil ha.

Lenke til kommentar
Problemet er dette:

I SP2 så er det sperre som gjør at du ikke kan ha over et visst antall tilkoblinger samtidig via en port (for å begrense spredning av virus, ormer og slikt).

Du må lete etter et lite program/fix som lar deg sette dette tallet høyere (vanlig er det vel til 10 eller noe annet trur jeg).

Sitter på jobb nå, så jeg har ikke helt oppskriften forran meg hvordan man gjør dette manuelt i registeret.

 

Annen ting: Om det er 250seeder og 1100 leecher, så vil det gå tregt, da alle de 1100 vil alle ha filen fra de 250 stakkarsene. Så kommer det an på hvor mye de andre 1099 leecherne deler med deg, og om de har de delene av filen som du vil ha.

Ok, nå skjønner jeg litt mer hvordan det fungerer :yes:

 

Takk for grei forklaring :thumbup:

Lenke til kommentar

Bruker BitComet (Desidert beste og er skrevet i C++) og får opp til 200kB i sek på min 1500/448 linje fra Tafjord Mimer. Kjører via en Zyxel Prestige 650 Router. Største problemet er at mange nettleverandører sperrer farta på standard bittorrent portene. Velg noe et stykke unna de som ikke er i bruk av noe annet program. har aldri hatt problemer med Speedtouch modem og torrent eller så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...