Gå til innhold

Til deg som har peiling på skjermkort!

Anbefalte innlegg

Heisann - jeg er som en gammel mann ikke noe videre bevandret i dette med skjermkort. Har noen friskuser av noen skjermkort som bråker noe innihelsikes grunnet vifter store som helikoptere.

Men - jeg spiller absolutt aldri på mine maskiner. Gjør ikke noe jeg kommer på som trekker resurser fra skjermkort. Alle maskinene har LCD skjermer fra 2004 og oppover.

Har nå lånt ett som kalles"RADEON 7000 Series" fra ATI. Dette er kjøleribbekjølt og stille som en midtsommernattssdrøm. Minnet er på 64MB.

Var innom og så på ett rimelig på Komplett.no jeg lurte på å kjøpe meg 3 stykker av. Det heter "XFX GeForce FX5200 128MB DDR" og på bildet ser det ribbekjølt ut, men jeg skal ringe og sjekke for sikkerhets skyld i tilfelle bildet ikke er korrekt.

Spørsmålet kommer her: Hvor mye MB pr kort MÅ jeg ha på mine maskiner? Hva er det absolutte minimum i disse dager?

Kan jeg i virkeligheten klare meg med ett par "gamle" (kan få to til av RADEON om jeg vil) RADEON 7000 til mitt bruk? Eller...?

Endret av Rottweilerhannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hele kommer jo an på hvilke spill (om noen) du skal spille. Hvis du ikke bryr det så mye om spill vil jeg anbefale ATI Radeon 9250. Det har VGA og DVI utgang, samt er billig og har passiv kjøling.

edit: ah. Så nå at du ikke spiller i det heletatt. Da er 9250'en et godt valg.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Det hele kommer jo an på hvilke spill (om noen) du skal spille. Hvis du ikke bryr det så mye om spill vil jeg anbefale ATI Radeon 9250. Det har VGA og DVI utgang, samt er billig og har passiv kjøling.

edit: ah. Så nå at du ikke spiller i det heletatt. Da er 9250'en et godt valg.

Helt enig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...