Gå til innhold

Koble xbox til tvkort?

Anbefalte innlegg

Er det mulig å koble til xbox via svideo? Har en slik utgang på xbox kabelen, og lurer på om det da vil være noe problem å koble den til på skjermkortet mitt.

En ting til. Formiddler svideo lyd eller må jeg bruke den røde og hvite kabelen i tillegg da? Hvor skal i så fall disse kobles til på pcen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hva du prøver å oppnå, men S-Video kan kobles på S-video-innganger. S-Video er bare 2 signaler, Y (Luminance) og C (Chrominance).

Skal du ha lyd må du koble Stereo RCA (Rød og hvit) gjennom en adapter inn på lydinngangen din....

Lenke til kommentar
Problemet vil vel bli at du ikke får det i 100% realtime, altså du vil oppleve en form for delay?

Edit: i det minste på et TVkort med hardware mpeg-encoding.

Xbox er da bare et vanlig inngående signal, så hvorfor mener du det skal mpeg2-encodes? Dette skjer bare i tilfeller der man ønsker å f.eks. ta opp fra tv-kortet. På mitt tv-kort mpeg2-encodinga lagt til selve tv-kort-hardwaren, slik at jeg heller ikke merker noen delay eller hakking av noe slag om jeg tar opp med dette. Om jeg derimot tar opp med f.eks. Xvid, hakker det litt, da det går på CPU-kraft.

Og til trådstarter: Det går som sagt fint, uten noe problem, 100% glatt, osv. Om du bruker et program som f.eks. ChrisTV tviler jeg på at du vil ha noe problem i det hele tatt med å få fullskjerm.

Lenke til kommentar

En kompis på TG hadde en liten "klump" mellom skjermen og pc'n. Den gjorde slik at man kunne koble til enheter med analoge signaler (den gule runde koaksiale signalkabelen) til en crt og flatskjerm. Det eneste minuset var vel at den trengte en egen strømforskyning. Hva denne heter husker jeg ikke. Men det er jo mulig å finne ut av.

'Edit: ser at det er noen som har nevnt ett slikt "apparat" før her. Og dette er noe som funker både for vga og dvi (om du kjøper en overgang).'

Om du ikke vil ha en slik dings kan du bruke ett tvkort (internt via pci) eller eksternt (via usb). Det klarer som regel s-video og komposit (koaksial). Men jeg kan desverre med dele at dette gjør at signalene kan lagge noe. Og det gjør spill som er raske (bil spill og slike spill) litt mindre morsomme. Da man må reagere "litt før".

Jeg ønsker deg lykke til.

Mvh

Thelle

Endret av Thelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...