Amstaff Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 hei, jeg har kjøpt en twinmos ddr pc 3200 512mb. Etter 2-3 dager ble maskina tregere også tenkte jeg at det var minne så jeg tok det ut og så på det, og da var det brent på en pin og svidd under, jeg dro rett til datakjeden for å få ny men når jeg kom dit måtte jeg levere den inn. etter noen dager dro jeg tilbake for å hente minne da får jeg denne beskjeden: Du har satt minne ditt i et sdram spor. Du har satt minne ditt feil vei i et ddr spor. eller så mente de jeg hadde presset den så hardt inn feil vei i ddr slotten at det var blitt sånn. Jeg synes disse forklaringene ikke virker helt gode, eller hva mener dere? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Vel, man har SD-RAM, DDR-RAM og RD-RAM. Hver av brikkene passer kun i sitt eget spor (ram-slott) i hovedkortet, dersom du har et hovedkort med støtte for SD-RAM og du har puttet en DDR-RAM brikke ned i det sporet, så har du ødelagt ram'en pga den ikke passer ned i det sporet. Det samme gjelder hvis du putter en DDR-RAM brikke feil vei, da vil du også ødelegge brikken. Grunnen til at brikken blir ødelagt er at brikken har et spor under seg, ligner på en halv running, og i ram-sporet så er det en pinne som stikker opp, denne pinnen skal gå opp i sporet på ram-brikken (dette er fordi at man ikke skal kunne putte i brikken feil-vei tror jeg). Dersom det stemmer at det er du som har gjort en feil her så går ikke det på garantien nei. Ang. forklaringen du fikk tilbake så virker det litt merkelig i forhold til det du forklarer her, altså at det var svidd/brent på den ene pinnen. Det skal nemlig godt gjøres å trykke et ram-brikke nedi sporet feil vei, og om du gjør det så vil du antakeligvis bare knekke av endel av undersiden av ram'en. Lenke til kommentar
Amstaff Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 hovedkortet er et ddr-dimm kort.men det som er rart er at det har sittet en ddr brikke i samme slotten i flere uker uten at det skjedde noe, men når jeg satte i 512 minne så gikk det 2,3 dager før den ble ødelagt. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Brente kontakter på RAM-brikker er et typisk symptom på at brikken har vært montert feil. Den trenger kanskje ikke ha vært satt i feil heller, men om den ikke står skikkelig nedi, kan det være at det ene metallpunktet berører andre metallflater som fører til kortslutning/overopphetning. Hvis du hadde satt minnet feil vei hadde du neppe kunne starte maskinen din, så det hørtes rart ut, men det kan som sagt være pga. feilmontering. Lenke til kommentar
Amstaff Skrevet 10. november 2005 Forfatter Del Skrevet 10. november 2005 jess.endelig fikk jeg en ny minnebrikke. ikke fordi det var feil på den.men fordi de rota bort den jeg leverte :!: så da kunne de ikke annet enn å gi meg nytt uten at jeg måtte betale noe så da løste det seg Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 (endret) Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter, siden trådstarter allerede har fått løst saken sin. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og nettiketten angående dette, slik at dårlige emnefelt ikke forekommer igjen . Endret 11. november 2005 av Alastor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg