Gå til innhold

Sesong 2 av LOST!

Anbefalte innlegg

fra VG.

Artikkelen inneholder en liten spoiler (men overhodet ikke kritisk, etter min mening)..

:w00t:

- Det er derfor de spiller inn to nye episoder til seriens slutt nå. De må legge opp til en sesong 2. Samtidig har det vært veldig viktig å vente så lenge som mulig med å spille inn siste episode, slik at det ikke blir lekkasjer om hva som skjer, sier Ekensteen.
Endret av Bone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gammelt nytt.... ( :p )

Hva blir det neste? Sesong 3, til slutt ender de opp med hotel Csar-intriger og plutselig kommer det en båt som krasjer med 50 nye folk når de fleste av de andre er døde?

LOST er en råbra serie, men ikke gjør en evig serie ut av den, det ender bare i såpe. ;)

Lenke til kommentar
Gammelt nytt.... ( :p )

Hva blir det neste? Sesong 3, til slutt ender de opp med hotel Csar-intriger og plutselig kommer det en båt som krasjer med 50 nye folk når de fleste av de andre er døde?

LOST er en råbra serie, men ikke gjør en evig serie ut av den, det ender bare i såpe. ;)

blir det mer enn 2 sesonger blir det som du sier, utvasket. Det er begrenset hvor lenge de kan beholde spenningen i en slik setting.

Faktisk bra overrasket over hvor godt de har beholdt spenningen til nå, nesten uten å avsløre noe som helst om hemmelighetene på øya.

edit: overraske, ikke overaske (i disse orddelingstider er det neppe utenkelig å lese over aske :D)

Endret av kjerts
Lenke til kommentar

Flere som har vært negative til enda en sesong av lost, men hva har de egentlig klart iløpet av 19 episoder? altså flerforldige timer?

En båt og en leir med vann..Joda det er nok på plass med enda en sesong, men etter det er det på tide å si adjø med en knall serie.

Lenke til kommentar
Ja, de skal smelle i gang en sesong til. Skal den inneholde 24 episoder? Hvordan i jesu navn skal de få dratt konseptet ut så mye lenger?

Jeg tror det er nettopp derfor du ikke har fått oppgaven av å skrive episodene. Jeg vet ikke om du ser på 24, men her ser du mestrene i å få et konsept til å strekkes ut over lang tid.

Jeg vet at jeg selv har tenkt mange ganger: ok, vi er bare kommer til den 6. timen, og det ser jo ut som problemet er løst... Hvordan skal de neste 18 timene fylles?

De skal nok alltid finne på en eller annen syk plot twist.

Lenke til kommentar

De vil fint klare både en og top sesonger til, er så uendelig mye å ta tak i.

Problemet melder seg om de neste sesongene skal være som den første, altså handle om 40 dager. Man vil fort merke en forskjell på Walt hvis det skjer. Plutsleig er han vokst 20-30 cm på 120 "dager" :whistle:

Lenke til kommentar

Å bable om umulighetene rundt det å holde koken oppe enda en sesong er kun en indikasjon på at dere ikke skal inn i samme bransje. Gode hjerner fostrer gode produkter. Jeg går ut i fra at dere snakker på grunnlag av egne evner når det sier at dere ikke ønsker mer Lost. Både andre, tredje og fjerde sesong kan bli strålende, men de kan også havne i andre enden av kvalitetsskalaen. Klart nok, problemene vil bygge seg opp utover, men jeg håper de tar det som en utfordring fremfor et tegn på at de bør gi opp.

Husk at konseptet, stemningen og resten av innholdet kan utvikles og forandres. Det er seriers sterke side etter min mening. En film blir ofte syntetisk når skaperne skal forandre på grunnlaget mens seeren følger nøye med. Det blir unaturlig og fabrikert. Sesong 2 kan vente lenge og begynne nøyaktig der første sesong sluttet. Jeg tror dog betingelsen er at de må utvikle konseptet. Selv skal jeg be for en god andre sesong fremfor en slutt på noe som kan fortsette på samme spenningsnivå.

Lenke til kommentar
- -

Du har et godt poeng, men frykten ligger i at det kan være at folk går lei av evige plot-twists og nye problemer. Selv om kvaliteten opprettholdes er det mulig at folk går lei, rett og slett fordi de venter på en avslutning.

Jeg, f eks, er stor fan av serien, men jeg håper å få litt svar framover, og ikke bare nye problemer/vrier/twists.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner det med frykt. Jeg skal ærlig innrømme at jeg er litt usikker selv.

Men poenget er i hovedsak at en skal la de prøve, i det minste inntil de feiler. Denne serien har tatt verden med slik en storm, og skaperne bør få fortsette å blåse folk i trynet inntil de snur ansiktet til. Det har kanskje ikke vært så ekstremt på dette forumet, men jeg har hørt folk si nei til en andre sesong fordi konseptet er/vil bli utslitt, skjønt de faktisk nyter serien i skrivende stund. For meg virker det som en nedverdigelse av menneskehjernen. Jeg tror nøkkelen ligger i å forandre eller vri på konseptet, og la besvarelsen av spørsmål bli en del av overgangen. Det er uendelig mye en kan stelle i stand på en naturlig måte og samtidig ivareta suksessen. Klart det krever et helvete med talent, men det har bakfolka demonstrert at de har. Så, jo, jeg skal heie istedet for å bue inntil de viser oss det vi ikke ønsker å se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...