Gå til innhold

2 spørsmål om AMD 64-bit!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Skal kjøpe A64 System.

 

Er det noen som kan gi meg link til hvor jge kan laste ned AMD 64?

Må jeg ha kode for å aktivere XP??

 

 

 

Jeg spiller mest Far Cry og NFS UG2. Støtter disse to spillene A64?

Eller omvendt? :dontgetit:

Hmm, tror du vil finne vanskliheter får å laste ned AMD 64-bit, og hvis du skal ha lovlig Windows, så må du ha nøkkel!

 

Tror greit AMD 64-bit skulle dra de spille bra, sammen med et bra skjermkort...

Lenke til kommentar

Det er veldig uklart hva du mener, men det kan høres ut som om du spør etter hvor du kan få fatt i Windows XP 64-bit edition. Stemmer det?

 

Det var tidligere mulig å laste ned e nprøveversjon, men nå er det lukket i avvente av neste setg i utviklingen av programvaren. Her er den tidlgere linken så du kan lese selv:

http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/e...on/upgrade.mspx

 

Det er for tiden ingen spill som jeg kjenner til som har 64-bit prosessor støtte. Med det mener jeg at de ikke er utviklet for å kunne ta nytte av 64-bit over 32-bit, så de vil altså fungere, men ikke noe bedre enn om prosessoren var bare basert på 32-bit.

 

Spill med 64-bit støtte kommer nok ikke før etter windows 64-bit edition er ferdigutviklet og har vært på markedet en stund. Det kreves nemmelig et 64-nit OS for å kunne dra nytte av 64-bit arkitekturen, og pr. dags dato så er det ingen OS på windows plattformen som kan gjøre dette.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Min erfaring er at det ikke finnes noen spill som har laget evt. en spesialversjon som støtter 64-bit prossessor system. Men man kan selvsagt spille det fordet.

 

Les hardware.no's guide om dette

 

Når det kommer til Windows versjonen av 64-bit systemet, så er jeg rimelig sikker på at dette ikke er mulig å laste ned på lovlig vis.

Det må antakeligvis bestilles, jeg har ihvertfall ikke sett noen forhandlere som selger 64-bit systemet av Windows XP. Men det kan jo selvsagt finnes det også.

 

Lykke til ihvertfall

Lenke til kommentar
Det er veldig uklart hva du mener, men det kan høres ut som om du spør etter hvor du kan få fatt i Windows XP 64-bit edition. Stemmer det?

 

Det var tidligere mulig å laste ned e nprøveversjon, men nå er det lukket i avvente av neste setg i utviklingen av programvaren. Her er den tidlgere linken så du kan lese selv:

http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/e...on/upgrade.mspx

 

Det er for tiden ingen spill som jeg kjenner til som har 64-bit prosessor støtte. Med det mener jeg at de ikke er utviklet for å kunne ta nytte av 64-bit over 32-bit, så de vil altså fungere, men ikke noe bedre enn om prosessoren var bare basert på 32-bit.

 

Spill med 64-bit støtte kommer nok ikke før etter windows 64-bit edition er ferdigutviklet og har vært på markedet en stund. Det kreves nemmelig et 64-nit OS for å kunne dra nytte av 64-bit arkitekturen, og pr. dags dato så er det ingen OS på windows plattformen som kan gjøre dette.

 

-Stigma

Ja det stemmer, uklart skrevet av meg.

 

Men da er det jo ikke noe poeng i å kjøpe 64 bit da, hvis jge ikke kan dra nytte av det??

Lenke til kommentar
Det er veldig uklart hva du mener, men det kan høres ut som om du spør etter hvor du kan få fatt i Windows XP 64-bit edition. Stemmer det?

 

Det var tidligere mulig å laste ned e nprøveversjon, men nå er det lukket i avvente av neste setg i utviklingen av programvaren. Her er den tidlgere linken så du kan lese selv:

http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/e...on/upgrade.mspx

 

Det er for tiden ingen spill som jeg kjenner til som har 64-bit prosessor støtte. Med det mener jeg at de ikke er utviklet for å kunne ta nytte av 64-bit over 32-bit, så de vil altså fungere, men ikke noe bedre enn om prosessoren var bare basert på 32-bit.

 

Spill med 64-bit støtte kommer nok ikke før etter windows 64-bit edition er ferdigutviklet og har vært på markedet en stund. Det kreves nemmelig et 64-nit OS for å kunne dra nytte av 64-bit arkitekturen, og pr. dags dato så er det ingen OS på windows plattformen som kan gjøre dette.

 

-Stigma

Ja det stemmer, uklart skrevet av meg.

 

Men da er det jo ikke noe poeng i å kjøpe 64 bit da, hvis jge ikke kan dra nytte av det??

Er det ingen vits pr. dags dato å ha en 64-bits prosessor? Nei, egentlig ikke om du ikke tenker mer langsiktig.

 

Er det vits i å kjøpe en AMD 64 likevel? JAAA! =)

Selv om den må kjøre i 32-bits modus for programvaren som er tilgjengelig pr. dags dato, så finnes det IMO ingen annen prosessor på markedet så gir så mye ytelse for så lite penger. I tillegg så kommer den ekstremt godt ut i forhold til spil, som er nettop det mange av oss vil ha mest ytelse for.

 

I mine øyne er det bare et fornftig valg for en spillemaskin nå til dags, og det er AMD64. Den rett og slett gruser alle motstanderene, både i pris/ytelse og i ren ytelse =)

 

At du har 64-bits støtte ser jeg egentlig mer på som en ekstra bonus. At du om et års tid kan få "gratis" oppgraderinger som gjør ting raskere er jo flott, men det var ikek grunnen til at jeg kjøpte denne (eller faktisk flere for å være ærlig) PCU'en.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

AMD64 er ikke et program eller en prosessor. Det er navnet på 64bit instruksjonene som er implementert i både AMDs og noen av Intels prosessorer. Du kan altså ikke laste ned en ny bit med silisium til prosessoren din som gir støtte for AMD64.

 

Ja, du må selvfølgelig ha lisens til offisielle windows-versjoner du vil bruke sammen med en AMD64-prosessor. (Betaer kan lastes ned gratis men er selfølgelig en smule buggy og tidsbegrenset) Edit: Den offisielle Windows XP 64bit English er ferdig programmert og sendt til kopiering og innpakning. Lanseringen skjer dermed trolig i løpet av de nærmeste ukene eller månedene.

 

Spillene vil sikkert kjøre bra under Windows XP 64bit men jeg er usikker på om det er litt bedre eller dårligere enn under Windows XP Pro (32bit). Det kommer nok an på både drivere og spillene selv. Dersom både driverene og spillene er godt optimalisert for AMD64-instruksjonene og CPU'en er flaskehals så kan det gå ca 15-20% raskere.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Da er spørsmålet.

Har tenkt å kjøpe:

 

HK: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302513&cks=PRL

Asus K8N, nForce3 250, Socket-754, ATX ,SATA/ATA, LAN, DDR, LYD, AGP8x

 

CPU: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300494&cks=PRL

AMD Athlon 64 3400+ 2.4GHz Socket 754, 512KB, BOXED m/vifte

 

Ser det greit ut? Er ikke sikekr på Hovedkort mht A64.

Har fra før av 1 GB Corsair XMS PC3200 CL2.

Og GW GeForce 6800GT Ultra 256 mb RAM 420/1100.

 

Vil Far Cry og NFS UG2 kjøre godt da?

 

Vil gjerne ha råd og tips om HK.

Lenke til kommentar

Flott oppsett, bruker selv K8N, og den er snadder (bruker riktignok en modell fra SMI, men det er mye det samme).

 

Det vil uten tvil flyte flott, så lenge du har et grafikkkort som klarer å holde følge noenlunde da. Spill er tross alt mye avhengig av grafikk-kortet i tillegg til resten av systemet.

 

Det er verdt å merke seg at winchester-core'en av AMD64 overklokker sinsykt bra, så om du har planer om slikt, så sørg for å skaffe en winchester i stedet for en newcastle. Om du ikke skal klokke, så har det egentlig ingenting å si.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
Det er veldig uklart hva du mener, men det kan høres ut som om du spør etter hvor du kan få fatt i Windows XP 64-bit edition. Stemmer det?

 

Det var tidligere mulig å laste ned e nprøveversjon, men nå er det lukket i avvente av neste setg i utviklingen av programvaren. Her er den tidlgere linken så du kan lese selv:

http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/e...on/upgrade.mspx

 

Det er for tiden ingen spill som jeg kjenner til som har 64-bit prosessor støtte. Med det mener jeg at de ikke er utviklet for å kunne ta nytte av 64-bit over 32-bit, så de vil altså fungere, men ikke noe bedre enn om prosessoren var bare basert på 32-bit.

 

Spill med 64-bit støtte kommer nok ikke før etter windows 64-bit edition er ferdigutviklet og har vært på markedet en stund. Det kreves nemmelig et 64-nit OS for å kunne dra nytte av 64-bit arkitekturen, og pr. dags dato så er det ingen OS på windows plattformen som kan gjøre dette.

 

-Stigma

XP-64 bit edition er RTM. 1830 er builden. Ligger på MSDN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...