trtrtr Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Er det bare meg eller er fonten i opera under fedora core 3 usedvanlig liten. Den er heller ikke så skarp som den pleier å være i windows - nesten som å se gjennom tåke. Hva kommer dette av og hva kan gjøres? og en annen ting: Det er over 70 000 poster i dette forumet - hvorfor virker det så og si håpløst å finne noe som helst når vi forsøker å søke? merkverdig. Ikker rart folk spør de samme spm opp og ned og i mente..eller? Takk for svar. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Det "tåke"-greiene er nok anti-aliasing, ein teknikk som brukast av Freetype for å hindre at fontane vert heilt ubrukeleg stygge. Grunnen til at Freetype må bruke anti-aliasing, er at teknologien som ordnar skikkeleg hinting på TTF-fontar er patentert. Du kan skru den på uansett, men det kan vere litt komplisert. Om du vil ha Windows-rendring av fontar kan du sjå her: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...2672&hl=windows I instillingane til Opera kan du setje minimumsstørrelse + standardfontar. 10 er passeleg minimumsstørrelse, og Bitstream Vera Sans (mono og serif på dei som skal vere det). Om du har Windows-rendring bør du bruke ein Windows-font (Arial, Verdana osv.) Endret 6. april 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Jeg har alltid syntes at Opera takler fonter svært dårlig i Linux av en eller annen grunn... helt frem til jeg lastet ned 8.0 Beta 3 her på lørdag. Makan, så bra den var blitt! Endelig tolker/viser Opera fontene riktig i Linux også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå