Gå til innhold

beste headset til ca 2000


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sennheiser er absolutt bra saker, spesielt i den prisklassen.

Men det er også Beyerdynamic, AKG, Ultrasone, Shure og Etymotic.

 

Hva man går for, kommer an på smak og bruksområde.

De fleste som lager hodetelefoner har sin egen lydfilosofi som går igjen i de fleste modellene.

 

Jeg har hørt de aller fleste Sennheiserne og Beyerdynamic'ene. I tillegg en god del av Ultrasone'ene.

 

Sennheiser har en litt snill lyd i de fleste av sine modeller. Litt laidback om man vil. Lydbildet heller mot det mørke og behagelige.

Personlig synes jeg de fleste Sennheiserne blir en smule kjedelige, men det er nå min smak.

 

Ultrasone er røffere og mindre raffinerte enn Sennheiser, men morsommere. Ofte er det mye og dyp bass av god kvalitet her. For noens smak og oppsett kan bassen bli litt for mye av det gode. Jeg liker PROline-serien deres veldig godt.

 

Beyerdynamic synes jeg har de mest engasjerende modellene. Med engasjerende mener jeg det er lettere å bli revet med i musikken, go'foten begynner fortere å røre på seg. Du bryr deg ikke så mye om det tekniske, men heller om musikken. Lydbildet er ofte stort og lyst med mye detaljer.

Også har Beyer den hodetelefon med råest bass; DT770-80 Pro. Den er glimrende til film og spilling, men jeg liker den meget godt til musikk også.

 

 

Jeg kan godt prøve å anbefale noe her, men det kan være greit å vite følgende:

- Trenger du en lukket hodetelefon? Altså en som demper lyd.

- Trenger du mikrofon?

- Vil du ha puter som ligger rundt ørene, eller går det greit med noen som ligger imot?

- Er det en musikktype du spiller mest av, eller er det mye forskjellig?

- Glad i mye bass?

- Kommer du til å se film med hodetelefonene?

 

Det var det jeg kom på.

 

J

Endret av JensL
Lenke til kommentar

Jeg har vært hobbymusiker i lengre tid nå, og skulle kjøpe nytt headsett for ikke så lenge siden, et eller to år siden. Jeg prøvde mange merker, men ingen var like imponerende som AKG. Men jeg byttet inn 2 andre AKG modeller jeg hadde prøvet før jeg endelig bestemte meg for AKG K-240 S.

 

De kostet 2300,- da jeg kjøpte de, så de er relativt billig nå hos Tre45.no. (1500,-)

 

Tekniske detaljer finner du her.

Lenke til kommentar

Eg har kjøpte meg eit par AKG K271s. Er skikkeleg gode, eg tykkjer dei gjev ein god lyd og er svært behagelege å ha på. I tilleg har dei ein brytar som gjer at når ein tek dei av, slår dei seg av. Det er sjølvsagt ikkje noko problem å ha dei berre på eit øyra, men i det ein legg dei fra seg slår dei seg av. Eg var litt skeptisk til dette i starten, men det verkar som om det er god kvalitet på brytaren.

Det er eit lukka sett, noko som var viktig for meg. Ganske lette å drive, så dei kan heilt fint brukast saman med bærbart utstyr som MP3 spelare og liknande. Til slutt må eg vel nevne at i verfall eg tykkjer dei ser skikkeleg bra ut, og det er nå tross alt ikkje ein ufordel det heller!

 

Søk litt rundt, så finn du dei heilt sikkert. Veit at i vertfall Tre45.no har dei til ein "rimeleg" penge.

Lenke til kommentar
Sennheiser er absolutt bra saker, spesielt i den prisklassen.

Men det er også Beyerdynamic, AKG, Ultrasone, Shure og Etymotic.

 

Hva man går for, kommer an på smak og bruksområde.

De fleste som lager hodetelefoner har sin egen lydfilosofi som går igjen i de fleste modellene.

 

Jeg har hørt de aller fleste Sennheiserne og Beyerdynamic'ene. I tillegg en god del av Ultrasone'ene.

 

Sennheiser har en litt snill lyd i de fleste av sine modeller. Litt laidback om man vil. Lydbildet heller mot det mørke og behagelige.

Personlig synes jeg de fleste Sennheiserne blir en smule kjedelige, men det er nå min smak.

 

Ultrasone er røffere og mindre raffinerte enn Sennheiser, men morsommere. Ofte er det mye og dyp bass av god kvalitet her. For noens smak og oppsett kan bassen bli litt for mye av det gode. Jeg liker PROline-serien deres veldig godt.

 

Beyerdynamic synes jeg har de mest engasjerende modellene. Med engasjerende mener jeg det er lettere å bli revet med i musikken, go'foten begynner fortere å røre på seg. Du bryr deg ikke så mye om det tekniske, men heller om musikken. Lydbildet er ofte stort og lyst med mye detaljer.

Også har Beyer den hodetelefon med råest bass; DT770-80 Pro. Den er glimrende til film og spilling, men jeg liker den meget godt til musikk også.

 

 

Jeg kan godt prøve å anbefale noe her, men det kan være greit å vite følgende:

- Trenger du en lukket hodetelefon? Altså en som demper lyd.

- Trenger du mikrofon?

- Vil du ha puter som ligger rundt ørene, eller går det greit med noen som ligger imot?

- Er det en musikktype du spiller mest av, eller er det mye forskjellig?

- Glad i mye bass?

- Kommer du til å se film med hodetelefonene?

 

Det var det jeg kom på.

 

J

hei og takk for fyldig svar!

 

Jeg liker best lukkede øretlf, og de skal brukes mye til spilling, mest world of warcraft. har en HD-tv LCD skjerm, så blir vel litt film og.

Bass er fint, så lenge den er ren.

 

hva tycks?

Lenke til kommentar
Jeg liker best lukkede øretlf, og de skal brukes mye til spilling, mest world of warcraft. har en HD-tv LCD skjerm, så blir vel litt film og.

Bass er fint, så lenge den er ren.

 

hva tycks?

Utifra det du skriver, tenker jeg umiddelbart på Beyerdynamic DT770-80 Pro.

 

Suberb til spilling og film. Bassen går veldig dypt, og er helt ren.

Konstruksjonen er dønn solid, og det er ikke noe problem å ha den på over lang tid.

 

Det finnes konkurrenter som kommer nært, men til prisen synes jeg Beyeren kommer best ut.

Se om du får prøvd den ett eller annet sted.

 

J

Lenke til kommentar
Jeg liker best lukkede øretlf, og de skal brukes mye til spilling, mest world of warcraft. har en HD-tv LCD skjerm, så blir vel litt film og.

Bass er fint, så lenge den er ren.

 

hva tycks?

Utifra det du skriver, tenker jeg umiddelbart på Beyerdynamic DT770-80 Pro.

 

Suberb til spilling og film. Bassen går veldig dypt, og er helt ren.

Konstruksjonen er dønn solid, og det er ikke noe problem å ha den på over lang tid.

 

Det finnes konkurrenter som kommer nært, men til prisen synes jeg Beyeren kommer best ut.

Se om du får prøvd den ett eller annet sted.

 

J

skal sjekke dette!

Lenke til kommentar

Ikke for å kuppe tråden her, men ...

Leter etter en erstatning til et par Grado SR60.

De låter jækla bra, men pga den åpne løsningen fungerer de forferdelig dårlig til klassisk musikk i støyende omgivelser.

Etter å ha surfa litt fant jeg disse, og ganske mye billigere enn på feks HiFi-klubben.

http://www.kickmusic.no/ehandel/inc/produk...4&vareid=813095

Noen som har testa disse (må forresten få sjekka om prisen er med moms ... )

Lenke til kommentar
Jeg liker best lukkede øretlf, og de skal brukes mye til spilling, mest world of warcraft. har en HD-tv LCD skjerm, så blir vel litt film og.

Bass er fint, så lenge den er ren.

 

hva tycks?

Utifra det du skriver, tenker jeg umiddelbart på Beyerdynamic DT770-80 Pro.

 

Suberb til spilling og film. Bassen går veldig dypt, og er helt ren.

Konstruksjonen er dønn solid, og det er ikke noe problem å ha den på over lang tid.

 

Det finnes konkurrenter som kommer nært, men til prisen synes jeg Beyeren kommer best ut.

Se om du får prøvd den ett eller annet sted.

 

J

hvordan er denne i forhold til sennheisers værstinger?

 

synes ikke prisen var så veldig billig, til 2 lakser kan du jo velge mellom en god del?

Lenke til kommentar
Ikke for å kuppe tråden her, men ...

Leter etter en erstatning til et par Grado SR60.

De låter jækla bra, men pga den åpne løsningen fungerer de forferdelig dårlig til klassisk musikk i støyende omgivelser.

Etter å ha surfa litt fant jeg disse, og ganske mye billigere enn på feks HiFi-klubben.

http://www.kickmusic.no/ehandel/inc/produk...4&vareid=813095

Noen som har testa disse (må forresten få sjekka om prisen er med moms ... )

Jeg har hørt litt på Sennheiser HD250-II Linear, og det er slett ikke en dårlig hodetelefon. Det første jeg merket var hvor lette de var i forhold til størrelsen. I tillegg demper de faktisk veldig bra.

 

Lyden er ganske lys og slank med mye detaljer, så de passer nok bra til klassisk musikk.

 

Prisen du har funnet, er definitivt bra.

 

En annen hodetelefon som likner mye på Grado i lydsignatur, er Sennheiser HD25-1. Den demper veldig godt, og har et ganske lite lydbilde på samme måte som Grado, som også betyr en energisk og heftig lyd.

HD25-1 klemmer mot ørene, men det gjør jo også Grado, så det er du vel vant til. :-)

 

Sennheiser HD25-1 ligger vel rundt 2.000,-.

Blir det for dyrt, kan du se på HD25-SP1 til rundt 1.200,-. Den likner veldig i konstruksjon og lyd.

Lenke til kommentar
hvordan er DT770-80 Pro i forhold til sennheisers værstinger?

 

synes ikke prisen var så veldig billig, til 2 lakser kan du jo velge mellom en god del?

Sennheiser lager egentlig ikke så mange dyre, lukkede hodetelefoner i denne størrelsen og prisklassen. Det er stort sett bare HD250-II Linear, og den synes jeg ikke er like god. Ihvertfall ikke til film og spilling.

 

Sennheiser HD280 Pro er en mulighet, men den er heller ikke like god som DT770'en,

hverken i lyd eller konstruksjon.

 

Jeg har ikke hørt alt som finnes av hodetelefoner...enda..., men av det jeg har hørt, har ingen råere bass enn DT770, den som kommer nærmest er Ultrasone PROline 750.

 

Det finnes nok noen AKG'er som er i samme liga, men utifra det jeg har lest, har de ikke like morsom bass til spill og film.

Det kan være verdt å sjekke ut AKG, dog.

Lenke til kommentar

Mange gode tips her. Du får stort sett hva du betaler for, så hvis du har muligheten til å prøve selv, kan du velge de du liker best. Jeg sitter med AKG K501, og er veldig fornøyd, men så bruker jeg dem mest til klassisk musikk. Vil kanskje ikke anbefale dem til deg hvis du er ute etter solid bass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...