Gå til innhold

trenger forslag til ny bærbar pc -state of the art


ascom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg ser for meg undertegnede på flyet til Denver: "Excuse me, do you mind if I put this monitor on your table? Oh, and where is the 230 V outlet?" :!:

Det siste der er jo ikke kødd da. Batteriet holder jo bare oslo-bergen, kanskje oslo- london hvis du tyner'n.

Tja, det holder vistnok 2 1/2 time ved normal bruk. (Ikke hvis du brenner DVD'er kontinuerlig, men sånn vanlig blandet bruk.) Mer om du skrur ned lysstyrken på skjermen (bruker mye strøm). Og så kan du jo kjøpe et i reserve. Da har du antagelig 6 timer til mitt bruk. (Programmering, og da kan du ha max strømsparing, siden du nesten ikke rører disken.) Mye av det spiser skjermkortet, jeg regner med at noen finner en måte å kjøre det litt roligere på, så sparer du strøm der også.

 

Og er du seriøs på å reise, så kjøper du ett av disse: PowerPad 160 Model A Portable Computer Battery. Da kommer du lett til USA uten å lade. En kollega med en IBM med 3 timers batteritid kjøpte ett, og han fikk nesten 10 timer ut av det, pluss de tre timene i det interne batteriet. Det er like kraftig som 2 XPS batterier, så det holder en stund selv på den maskinen.

 

De er dyre og varer ikke så lenge desverre (antall ladinger), men i forhold til flybilettene koster de ikke så mye.

 

Etterhvert får jo flyene strømuttak for bærbare også...

 

Uansett, det er en trade off man må leve med. Min Acer 803 klarer nesten 6 timer på standard batteri, men duger ikke til spill.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...