Gå til innhold

trenger forslag til ny bærbar pc -state of the art


ascom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En stemme til for XPS2! Du får ingen kraftigere maskin i dag som fortsatt kan kalles bærbar uten å rødme. Markedets kraftigste skjermkort, Geforce Go 6800 Ultra takler alle dagens spill, og sikkert noen av morgendagens. Og hvis ikke så kan du kjøpe skjermkortoppgradering, og Dell monterer et enda bedre når det kommer.

 

Du kan få disker opp til 100GB, inklusive en 60 gig disk på 7200 rpm. Inntil 2 gig RAM. Anbefaler 1 gig, Dell har ofte gratis dobling av RAM.

 

17" skjerm på 1920x1200 punkter.

 

Du mangler egentlig ingenting på denne, bortsett fra kanskje et bedre lydkort om det er viktig. I så fall ville jeg tatt en titt på dette: Creative SB Audigy 2 ZS Notebook PCMCIA Lydkort THX, EX7.1 (Maskinen har bare en PCMCIA slot, tror jeg, så det avhenger selvsagt av at du ikke trenger den til noe annet. Audigy finnes også som ekstern USB enhet.)

 

Viftene går en del på den standard, men det finnes et program - FanGUI - for viftestyring som akkurat nå blir tilpasset XPS2 og som vil ta hånd om det.

 

Eneste minus ellers - siden du sier at prisen ikke spiller noen rolle - er at skjermkortet bruker en del strøm. Forvent ca. 2 1/2 time på batteri. Det er allikevel langt bedre enn andre maskiner i samme klasse, de er gjerne nede i timen med prosessorer beregnet på desktopmaskiner.

 

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Spør du meg, så er ikkje en bærbar på over 3 kg "state-of-the-art". Eg ville aldri kjøpt XPS 2 eller MPX sitt monster på 5 kg. Då kan du like gjerne kjøpe stasjonær. Har hatt en svintung Dell laptop som var nesten 4 kg. Det blir ikkje kjøpt noke slikt fleire ganger!

 

Eg ville gått for T43p som nevt eller ASUS V6000V. Kjem selvfølgelig an på kor viktig spill er og kva type spill du skal spille. Dersom du virkelig vil ha en laptop som kan matche en stasjonær på ytelse så må du nok kjøpe ett tungt monster...

Lenke til kommentar

Jeg ville sterkt vurdert Acer travelmate 8100 serien.

 

Disse er alle centrino maskiner på under 3Kg, har stort sett "alle" funksjoner, samt Ati X700 grafikk.

Sjekker du litt rundt, så ser du at dette er et meget godt valg til prisen.

 

 

Jeg har selv bestilt meg en 8104! :love:

Lenke til kommentar

Enda en stemme til Dell Inspirion XPS2. Den veier om trent 3,5kg. Men da får du noe av det beste innen bærbar teknologi tilgjengelig i dag.

 

Du som foreslår mac, du så at han skrev at han skulle spille? Du blir ganske for stoppet der på mac, er nesten ingen spill til mac. Og å emulere windows blir ikke noe bra for spill. Uansett så er ikke grafikkytelsen på mac bærbare noe å skryte av.

Lenke til kommentar

Kan også nevne at Travelmate 8100 er sonoma baserte laptoper, med DDR2, og 533MHz buss, PCI-E skjermkort samt HD-audio. :thumbup:

 

8104 får du for rett under 20 lapper, da har den 100GB disk 2GHz dothan CPU, 1GIG DDR2 PC4200 RAM, DVD brenner, osvosv osv...

Endret av Stratos
Lenke til kommentar
Kan også nevne at Travelmate 8100 er sonoma baserte laptoper, med DDR2, og 533MHz buss, PCI-E skjermkort samt HD-audio. :thumbup:

Kan trygt anbefale Travelmate. Min 803 er riktignok forrige generasjon, men har bare godt å si om den. Forskjellen fra en XPS2 er primært skjerm (Travelmate har 15,4" på 1680x1050, XPS2 har 17" på 1920x1200) og GPU (TravelMate har X700 128MB, XPS2 har Go 6800 Ultra 256MB). X700 er et brukbart kort, men ikke på høyde med 6800 til spill.

 

Geir ;)

Lenke til kommentar
Lett design slik at du kan spille når du er på reise: Inspiron XPS Gen 2 har en startvekt på 3,9 kg som inkluderer en 17" WUXGA widescreen-skjerm, en DVD/CD-RW-kombinasjonsstasjon og et 9-cellers batteri

:roll:

 

Omtrent samme vekt som en stasjonær PC i et aluminiums kabinett ;)

Lenke til kommentar

Pris spiller ingen rolle? Da kjøper du en Alienware Area-51m 7700. Raid 0 på laptop! :)

 

hdr_shot.jpg

 

Satte opp en maskin til deg.

  • Operating System: Microsoft® Windows® XP Professional with Service Pack 2
  • AlienRespawn: Alienware® Respawn Recovery Kit
  • Case: Area-51m 7700 Case with 17" WideSXGA+ 1680 x 1050 LCD Display with Built-in Camera - Xeno Grey
  • Processor: Intel® Pentium® 4 Processor 570J w/ HT Technology 3.8GHz 1MB Cache
  • Motherboard: Intel® 915P Chipset Supporting PCI-Express
  • Memory: 2GB Dual Channel DDR2 SO-DIMM at 533MHz - 2 x 1024MB
  • Video Card: Area-51m 7700 NVIDIA GeForce™ 6800 Go with 256MB of DDR3 memory
  • Sound Card: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192Khz) with 7.1 surround sound
  • Hard Drive: Extreme Performance - RAID 0 - 120GB (60GB x 2) 7200 RPM ATA100 - Hitachi
  • Optical Drive One: 8X Dual Layer DVD+/-RW / 24X CD-RW Combo w/Software
  • Optical Drive Two: 8X Dual Layer DVD+/-RW / 24X CD-RW Combo w/Software
  • Floppy Drive: USB Floppy Drive
  • Ethernet NIC: Integrated 10/1000Mb Gigabit Ethernet NIC
  • Wireless Network: Internal Wireless 802.11a/b/g miniPCI Card
  • Modem: 56K Modem with V.92 Technology
  • Warranty: 1-Year AlienCare Toll-Free 24/7 Phone Support with Onsite Service

Du kan også få Mobility Radeon X800 men da er det ikke plass til innebygd WiFi.

Du blir 4.420USD fattigere for denne konfigurasjonen.

 

Bestill her.

Lenke til kommentar
Pris spiller ingen rolle? Da kjøper du en Alienware Area-51m 7700. Raid 0 på laptop! :)

 

 

Satte opp en maskin til deg.


  •  
  • Operating System: Microsoft® Windows® XP Professional with Service Pack 2
     
  • AlienRespawn: Alienware® Respawn Recovery Kit
     
  • Case: Area-51m 7700 Case with 17" WideSXGA+ 1680 x 1050 LCD Display with Built-in Camera - Xeno Grey
     
  • Processor: Intel® Pentium® 4 Processor 570J w/ HT Technology 3.8GHz 1MB Cache
     
  • Motherboard: Intel® 915P Chipset Supporting PCI-Express
     
  • Memory: 2GB Dual Channel DDR2 SO-DIMM at 533MHz - 2 x 1024MB
     
  • Video Card: Area-51m 7700 NVIDIA GeForce™ 6800 Go with 256MB of DDR3 memory
     
  • Sound Card: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192Khz) with 7.1 surround sound
     
  • Hard Drive: Extreme Performance - RAID 0 - 120GB (60GB x 2) 7200 RPM ATA100 - Hitachi
     
  • Optical Drive One: 8X Dual Layer DVD+/-RW / 24X CD-RW Combo w/Software
     
  • Optical Drive Two: 8X Dual Layer DVD+/-RW / 24X CD-RW Combo w/Software
     
  • Floppy Drive: USB Floppy Drive
     
  • Ethernet NIC: Integrated 10/1000Mb Gigabit Ethernet NIC
     
  • Wireless Network: Internal Wireless 802.11a/b/g miniPCI Card
     
  • Modem: 56K Modem with V.92 Technology
     
  • Warranty: 1-Year AlienCare Toll-Free 24/7 Phone Support with Onsite Service
     

Du kan også få Mobility Radeon X800 men da er det ikke plass til innebygd WiFi.

Du blir 4.420USD fattigere for denne konfigurasjonen.

 

Bestill her.

2 disker og 2 optiske drev i en sammen med desktop prosessor???

 

Hva veier noe sånt??

 

Og har den i det hele tatt batteri?

Dessuten var vel en av kriteriene støynivå?

 

Jeg holder en knapp på Travelmate 8104 jeg da :)

Endret av Stratos
Lenke til kommentar
Lett design slik at du kan spille når du er på reise: Inspiron XPS Gen 2 har en startvekt på 3,9 kg som inkluderer en 17" WUXGA widescreen-skjerm, en DVD/CD-RW-kombinasjonsstasjon og et 9-cellers batteri

:roll:

 

Omtrent samme vekt som en stasjonær PC i et aluminiums kabinett ;)

Ja, jeg ser for meg undertegnede på flyet til Denver: "Excuse me, do you mind if I put this monitor on your table? Oh, and where is the 230 V outlet?" :!:

 

Det er tross alt en komplett maskin med 17" skjerm og alle de komponenter du ville ha i en stasjonær, og tilsvarende ytelse. En løs 17" til din aluminiums-PC veier vel fort 4 kilo alene.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser for meg undertegnede på flyet til Denver: "Excuse me, do you mind if I put this monitor on your table? Oh, and where is the 230 V outlet?" :!:

Det siste der er jo ikke kødd da. Batteriet holder jo bare oslo-bergen, kanskje oslo- london hvis du tyner'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...