Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

USB WLAN "kort"

Anbefalte innlegg

Altså slike adaptere som...

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=120184&cks=PRL

Hvordan er effekten i forhold til vanlige trådløse kort? Er det slik at en like gjerne kan bruke slike å få omtrent samme hastighet?

Har to sånne stuePCer og der er det jo dårlig med PCI plasser.

Til en Dell bærbar jeg skal bestille koster det ca 500 kr ekstra for et innebygget WLAN kort, er det da sterkt å foretrekke fremfor å spare en 300 kr?

Endret av FranzJosef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USB WLAN dongle er ett finfint og rimelig alternativ for overfylte stasjonære maskiner eller bærbare som trenger en rask fiks.

den CNet usb donglen vil fungere fint den, men tregt da dens maks hastighet er 11mbit (802.11b). hadde jeg vært deg så hadde jeg heller gått for denne CNeten isteden. litt dyrere men betraktelig raskere. (2~3MB/s kontra 500KB/s på 11mbiten, begge på USB2.0. på USB1.1 så vil de yte omtrent likt.)

merk, jeg vil annbefale deg at du skaffer deg noen USB forlengelses-kabler så du får plassert enhetene på noen gode plasser. en sånn satt inn i en ledig USB-port på baksiden av maskinen med mye kabelrot rundt seg, en større blokkerende metallflate og kanskje plassert klin inntil en vegg gir svært dårlig signaler, så en forlengelses-kabel kan gjøre underverker på signalstyrken og kvaliteten du mottar på USB WLAN-kortet.

på Dellen så hadde jeg nok gått for ett innebygget kort selv om det koster mer, en usb wlan dongle er svært sårbar og det skal ikke mye til for å knekke hele saken(tro meg, jeg har prøvd..), og muligens skade usb-porten på maskinen om man er uheldig, så innebygget er best vil jeg tro. en annen ting, de tilfellene jeg har rotet med dell maskiner og trådløst så har det for meg virket som det innebygde WLAN-kortet er av skikkelig kvalitet og gir god følsomhet og hastighet så jeg hadde nok gått for innebygget om jeg har bestilt en ny dell laptop i dag.

Endret av Prelude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...