CaSh Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Hei jeg vil gjerne måle temp min på cpu. Jeg har en litt gammel pc, og den bios jeg har til den har ikke temp måler. Og ikke si at jeg må flashe bios, for jeg skal kjøpe meg ny pc snart allikevel, så det orker jeg ikke gjøre (Klarer ikke :razz: ) Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Nevnt mange ganger før i dette forumet (hint; søk) men her er en link til ett bra program; http://www.almico.com/speedfan.php Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Får du frem noenting som helst hvis du prøver å kjøre motherboard monitor? Hvis du ikke ser noen sensorer i programmet (skal være et rullevindu) så er det nok ikke mulig. Det kan vel ikke finnes noe slikt program. For å kunne måle temp. på CPU må det vel være en hardware-sensor på hovedkortet? Hvordan skal man lage programkode som kan føle varme uten en sensor inne i bildet? I think not. Å putte en temperaturmåler ned på cpu'en får du ikke gjort heller. Så det må være integrert i hovedkortet..ellerh? _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. Skulle ønske Sharon hadde samme innstillinga. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-07-03 19:22 ] Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 :smile: [ Denne Melding var redigert av: dudsi på 2002-07-03 19:23 ] Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 dudsi: Kan du forklare meg hvor på den siden jeg kan laste ned programmet på? Var ganske mye rart der... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg kan godt vise deg et. Mitt forrige hovedkort hadde ikke sensorer. Og det er bare 2 år gammelt. Så de finnes. Særlig eldre kort har nok ikke sensor. Og han sa det var en gammel maskin. Vis meg det programmet som kan hente temp.tall UTEN sensorer så skal jeg bli imponert :smile: Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 ...rett under overskriften DOWNLOAD...nesten helt nederst :smile: Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 19:23, Bitex skrev:Jeg kan godt vise deg et. Mitt forrige hovedkort hadde ikke sensorer. Og det er bare 2 år gammelt.Så de finnes. Særlig eldre kort har nok ikke sensor. Og han sa det var en gammel maskin.Vis meg det programmet som kan hente temp.tall UTEN sensorer så skal jeg bli imponert :smile: det må være ganske få isåfall som ikke har noen sensorer....tillogmed ABit's BH6 har sensorer...og det er jo noen år nu :smile: Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 19:25, CaSh skrev:speedfan4.05 ? http://www.almico.com/speedfan405.exe Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 Ok Takk. Kjører det nå, men det som er litt dumt er at jeg ikke får sjekket tempen min mens jeg spiller...? Kanskje jeg kan alt - tab :? Lenke til kommentar
CaSh Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 Hmz, tempen min øker hele tiden mens jeg spiller. Opp i 60 grader. Kanskje derfor pcen min begynner å pipe helt uten videre enkelte ganger. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 den måler tempen hele tiden den er på...den viser nåværende-, max- og gjennomsnitts-temp (må holde musen over temp tallet)...den skal funke når du spiller....men den eneste tempavlesningen du får gjort som kan være litt nyttig, er høyeste temp...når du er tilbake i windows. Lenke til kommentar
talisar Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Jeg bruker cpucool, masse morsomme funksjoner, søk på http://www.download.com eller noe.) Lenke til kommentar
sprint Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 MotherBoard Monitor viser ingen tall eller temperaturer hos meg. Men SpeedFan funker helt fint! Lenke til kommentar
KriZZ Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Sisoft Sandra viser temp. http://www.download.com og søk på sandra. Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 4. juli 2002 Del Skrevet 4. juli 2002 De finnes de mange av mr. newbie... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 5. juli 2002 Del Skrevet 5. juli 2002 dudsi det har eg og lyst å se,gjelder ikke de gamle hovedkortene,for eg har et gammelt som ikke har. Kjetil Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 I biosen viser tempen 33' , i MBM viser den 45', sandra viser 31' og fanspeed viser 40' :smile: (p3 750@900) Lenke til kommentar
muv Skrevet 6. juli 2002 Del Skrevet 6. juli 2002 hehe i fanspeed viser tempen på cpu'en min 3C... tviler sterkt på at det er rett. gammel maskin, sikkert ikke noen sensor på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå