Gå til innhold

Er det et program som finnes som måler temperatur på cpu?

CaSh

Anbefalte innlegg

Hei jeg vil gjerne måle temp min på cpu. Jeg har en litt gammel pc, og den bios jeg har til den har ikke temp måler. Og ikke si at jeg må flashe bios, for jeg skal kjøpe meg ny pc snart allikevel, så det orker jeg ikke gjøre (Klarer ikke :razz: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du frem noenting som helst hvis du prøver å kjøre motherboard monitor? Hvis du ikke ser noen sensorer i programmet (skal være et rullevindu) så er det nok ikke mulig.

Det kan vel ikke finnes noe slikt program. For å kunne måle temp. på CPU må det vel være en hardware-sensor på hovedkortet? Hvordan skal man lage programkode som kan føle varme uten en sensor inne i bildet? I think not. Å putte en temperaturmåler ned på cpu'en får du ikke gjort heller. Så det må være integrert i hovedkortet..ellerh?

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. Skulle ønske Sharon hadde samme innstillinga.

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-07-03 19:22 ]

Lenke til kommentar

Jeg kan godt vise deg et. Mitt forrige hovedkort hadde ikke sensorer. Og det er bare 2 år gammelt.

Så de finnes. Særlig eldre kort har nok ikke sensor. Og han sa det var en gammel maskin.

Vis meg det programmet som kan hente temp.tall UTEN sensorer så skal jeg bli imponert :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 19:23, Bitex skrev:

Jeg kan godt vise deg et. Mitt forrige hovedkort hadde ikke sensorer. Og det er bare 2 år gammelt.

Så de finnes. Særlig eldre kort har nok ikke sensor. Og han sa det var en gammel maskin.

Vis meg det programmet som kan hente temp.tall UTEN sensorer så skal jeg bli imponert :smile:

det må være ganske få isåfall som ikke har noen sensorer....tillogmed ABit's BH6 har sensorer...og det er jo noen år nu :smile:

Lenke til kommentar

den måler tempen hele tiden den er på...den viser nåværende-, max- og gjennomsnitts-temp (må holde musen over temp tallet)...den skal funke når du spiller....men den eneste tempavlesningen du får gjort som kan være litt nyttig, er høyeste temp...når du er tilbake i windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...