FranzJosef Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hva bruker folk en PDA til? Ser ikke helt for meg den store nytten... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Kalender, notater on the run, skrive en mail, koble av, høre musikk (Mp3) Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Kalender, notater on the run, skrive en mail, koble av, høre musikk (Mp3) Bare legger til et par ting som jeg også bruker i tillegg: Se på film/serier (bruker PSP mest til dette nå), spille spill, surfe på nettet, redigere Word og Excel dokumenter, se på Flash-animasjoner osv. Mulighetene er mange. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Det meste av de behovene dekkes av en moderne mobil-tlf og evt. en bærbar PC. Å spille spill og se filmer på en mikro-skjerm ser jeg ikke helt den store gleden av. Lenke til kommentar
bengh Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hva bruker folk en PDA til? Ser ikke helt for meg den store nytten... Hvorfor skal alt være så nyttig Hvis du tenker etter så er ikke så mye av det du gjør nyttig......om ikke annet kan du dra noen damer på'n - mye fint å vise bort og du må ha dem tett på slik at de kan se hva du gjør Post 500 Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) EDIT: gidder ikke. Endret 6. april 2005 av Swag Lenke til kommentar
Zafar Iqbal Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Det meste av de behovene dekkes av en moderne mobil-tlf og evt. en bærbar PC. Å spille spill og se filmer på en mikro-skjerm ser jeg ikke helt den store gleden av. Du må nesten ha en pda for å forstå hvilken behov den dekker. Litt mer å dra på hvis du skal ha med deg pc overalt. Pda er Veldig grei å ha om man skal gjøre korte notater etc. Hvis du eks sitter i et møte og skal noterer viktige datoer etc. Er det enklere og taste det inn på en pda frem for å dra fram en svær laptop for å gjøre det. Dessuten får du med programmer som kart navigering som er enklere å bruke på pda fremfor en pc. Se på film og slik. Det er enklerer å gjøre det på en pda når du eks kjører bil en å ha en laptopp liggende vedsidenav. I tillegg har du diktafon, digitalkamera på enkelte. Du drar ikke med deg en laptop hvis du skal skrive en epost fra jobb. Da er det vel greit å gjøre det på en pda om man har det. Det samme når det gjelder kalender. Før jeg kjøpte min qtek gikk jeg med nermere 10 postit lapper i lommene for å huske ting. Har også laptop, men gidder ikke dra den med meg for å gjøre små ting som nottater, skriv huskelister, legge inn viktige detoer i kalender etc etc. Det er mange fordeler med pda. Det var vel sikkert mange som lurte på hva man trengte en pc til for 50-60 år tilbake. Husk det kommer masse nytte programmer til pda. Som kan dekke mange behov. Lenke til kommentar
Werable Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Se på film og slik. Det er enklerer å gjøre det på en pda når du eks kjører bil en å ha en laptopp liggende vedsidenav. Håper virkelig ikke at du ser på film mens du KJØRER bil! Lenke til kommentar
Algron Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Man bruker PDA til: Gå på internett, MSN, se på film, høre på musikk, spille, bruke den til ''kontorting'' osv Lenke til kommentar
zlinky Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Dersom du ikke ser behovet for PDA betyr det bare at du har enkle behov. Vær takknemlig for det og gled deg over pengene du sparer.. For andre vil en PDA være et veldig nyttig verktøy, som også kan brukes til morro. Og hvis du har en liten Qtek S100, kan du heller droppe mobilen Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Dersom du ikke ser behovet for PDA betyr det bare at du har enkle behov. HÅHÅ!!! Dakkar liten, ble du vonbroten? Egentlig var det ikke ment dømmende på noen måte. Jeg husker tidligere var PDAer latterlige dingser som var håpløse å skrive på og ikke kunne gjøre noe fornuftig. Derfor var jeg nysjerrig på utviklingen. Men jeg må si jeg tror mine behov dekkes vel så bra av andre artikler. Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Ikke minst, det finnes mye bra spill til PDA'er for tiden. Rayman Ultimate, Snails, Worms, osv, osv... Kjedelige stunder kan også reddes med litt IRC. Har du et digital-kamera med samme minnekortformat som PDA'en, er den en glimrende dings å se på bilder på, kjøre slideshows osv... Ikke minst, behandle et skikkelig bilde ned til å kunne brukes som MMS. Hvis du har 5000 ekstra, kan du investere i et bluetooth GPS sett, og ha GPS både i bil og til fots. Mulighetene er nesten uendelige. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Å si at en person som ikke ser behovet for en PDA har enkle behov, stemmer jo strengt talt ganske bra. Har man en noenlunde oppegående mobiltelefon, vil de fleste bruksområdene være dekket (kalender, huskelapper, notisblokk, mp3-avspilling). PDA-er har definitivt sine bruksområder, men er fremdeles forbeholdt de som har et spesifikt behov som mobil og laptop/stasjonær PC ikke kan dekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå