Jtand Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Koblet en lyspære på en høyttalerterminal på min NAD C350 forsterker slik at den blinket. Kan forsterkeren ta skade av dette? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 HEHE!!! :!: :!: Dritkul ide, men tviler på at det er direkte sunt for den... Vet ikke om den tar skade av det, vent å se på hva de andre skriver... Jeg vil også ha diskolys på forsterkeren min :!: :!: Lenke til kommentar
moray Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Forsterkeren kan vel ikke direkte ta skade av dette. En lyspære er en tilnærmet lik ohmsk last. Ohmsk last er den type last som krever minst av forsterkeren, så det blir omtrent bare ohms lov U=RI Det som imidlertid kan skje er at en lyspære kortslutter og lager fuzz når den tar kvelden. (fuzz - tråden brenner- kobberet gløder - tåler mer, og kan herpe forsterkeren. ) Du har jo en NAD-forsterker og det jeg har vært borti av NAD forsterkere har det vært kortslutningsbeskyttelse på. #Mimre tilbake til julen ettellerannet hvor det var diskolys (juletre) bak i bilen, koblet til forsterkeren (syntes bedre enn bremselysene! Jul er jul).# Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hvis man er forsiktig med å skru opp så skal vel lyspære holde ganske lenge. Lenke til kommentar
cdrom Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Har brukt lyspære på forsterker mange ganger, tidligst i 10-års alderen og visste da ikke om ting ville ta skade Er jo en morsom effekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå