olm Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hei. Jeg har en Pentium IIII 2.4 /800 med et ati radeon 9800 pro skjermkort 1 gb minne, epox 4pca3+ hovedkort. I det siste har jeg hatt problemer med å starte pc'n - den starter først uten at noen av viftene strter - neste gang høres aølt normalt ut men den står i flashminnet(vet dette da jeg har egen logo som flashes ved oppstart) her henger den. 3dje gang kommer den helt til windows påloggingsvinduet - men når jeg rører på musa så krasjer den og rebooter - gang 4 eller 5 så virker den - da venter jeg litt med å logge på vindows. Er det noen som har peil på hva dette kan være? Har prøvd å støvsuge - sjekket at alle viftene virker! ?????????? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 hvilken hd har du? kansje en reinstalasjon vil fikse det? Lenke til kommentar
olm Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Har 2 stk harddisker en 150 gb disk som har 40gb igjen og en 20 gb disk - husker desverre ikke merket på dem. Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hvis ikke viftene alltid starter kanskje strømforskyningen ikke klarer å dra alt skikkelig hvilken strømforskying har du og hvor mange watt? Lenke til kommentar
morten_s Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Sjekk at av/på knapp ledningen er ordentlig plugget inn i hovedkortet. Er den ikke det må det gjerne et par forsøk til for å få startet bootinga av PC'n.. Du kan prøve å deaktivere flashebildet som kommer når du starter opp maskina i BIOS. Dette med musa syns jeg virket merkelig.... hmm... kanskje det hjelper (hvis du har en nymotens mus) å installere driverne for musa på nytt? Du kan prøve å slette CMOS minnet også med en liten jumper på hovedkortet i nærheten av cmos batteriet.. (se i hovedkortmanualen, hvis du har). Evt. legg inn Windows på nytt, men det er kanskje litt drastisk hvis du ikke har Windows på en egen partisjon.. Endret 6. april 2005 av morten_s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå