Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n starter først etter 3-5 forsøk.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Pentium IIII 2.4 /800 med et ati radeon 9800 pro skjermkort 1 gb minne, epox 4pca3+ hovedkort.

I det siste har jeg hatt problemer med å starte pc'n - den starter først uten at noen av viftene strter - neste gang høres aølt normalt ut men den står i flashminnet(vet dette da jeg har egen logo som flashes ved oppstart) her henger den. 3dje gang kommer den helt til windows påloggingsvinduet - men når jeg rører på musa så krasjer den og rebooter - gang 4 eller 5 så virker den - da venter jeg litt med å logge på vindows.

Er det noen som har peil på hva dette kan være?

Har prøvd å støvsuge - sjekket at alle viftene virker!

??????????

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk at av/på knapp ledningen er ordentlig plugget inn i hovedkortet. Er den ikke det må det gjerne et par forsøk til for å få startet bootinga av PC'n.. Du kan prøve å deaktivere flashebildet som kommer når du starter opp maskina i BIOS. Dette med musa syns jeg virket merkelig.... hmm... kanskje det hjelper (hvis du har en nymotens mus) å installere driverne for musa på nytt?

Du kan prøve å slette CMOS minnet også med en liten jumper på hovedkortet i nærheten av cmos batteriet.. (se i hovedkortmanualen, hvis du har). Evt. legg inn Windows på nytt, men det er kanskje litt drastisk hvis du ikke har Windows på en egen partisjon..

Endret av morten_s
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...