PrayingMantis Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Sitter her med nyeste PC Extreme bladet, og ser på side 21 at det er en kar som har gjort akkurat det jeg selv har tenkt på. Karen har montert inn 4 x 120mm vifter i plexivinduet sitt. Noen som vet hardhet og type borr jeg bør bruke for å drille litt hull i mitt plexivindu ? Jeg vil nødig få sprekker så jeg kjøper gjerne et borr for å få ting skikkelig gjort. Skal forøvrig slenge inn 120mm vifter fra SilenX @ 14db og bruke de anti-vibrasjons greiene i gummi. Har forøvrig et Lian Li PC6277B kabinett og med en 80mm i front som blåser over disker, én 120mm Silenx i toppen som suger inn, og én SilenX 120mm som blåser ut bak. Om jeg skal montere vifter i plexien så kommer jeg til å snu den i toppen slik at den suger ut varm luft. Tror dette kan bli bra Edit: Her har jeg scannet siden: Endret 6. april 2005 av gixxerman Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du kan jo prøve deg fram på en plexibit eller to da. Er ikke sikker på hva slags bor som er best, virker som folk på forumet har prøvd med det meste, og at det meste har gått bra. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Tror ikke det skal ha noe å si på hvilken bor du bruker på plexi. Du kan jo se hva andre har bruke i worklogger her på forumet. Men du kan jo gjøre som E-tremeOverclocker sa, og prøve på noen biter først Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Vil ikke tro plexien/lexanen Lian Li bruker er så anerledes en de du får hos glassmesterne! Så jeg vil tippe du kan bore hull og file med minifiler, bruke hullsag (det beste) eller bruke dremel! Alt funker vil jeg tro.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Her er hva du trenger : Til 120mm vifter blir det vel en 117 mm hullbor du trenger. Legg hele plexiplaten på et trestykke slik at du borer gjennom plexien og ned i treverket, dette fordi du da har støtte for plexien og den sprekker ikke. Borene fås kjøpt på jernvareforretninger . Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hullbor er jo EKSTREMT dyre da.. =/ Har aldri skjønt meg på det. Men husk å skaff de som er beregna på harde og ikke myke overflate! Også er dte litt lurt å bruke klemmer med gummiknotter, noe jeg ikke gjorde en gang.. Ble stygt det!! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Extremt dyrt?? du får jo tak i dem til mellom 100-200 kr stk og de har kvalitet nok til bruk i plexi. Trenger heler ikke spesielle klemmer,det er jo bare å legge noe mykt mellom plexien og klemma, kalles å improvisere Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Dyrt for en fjortenåring som tjener 100 kr i uka iallfall..! Var 10 år når jeg gjorde det uten knott/trekloss da, så jeg tenkte ikke på det.. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Dyrt for en fjortenåring som tjener 100 kr i uka iallfall..! Var 10 år når jeg gjorde det uten knott/trekloss da, så jeg tenkte ikke på det.. Joda men trådstarter skrev følgende. Jeg vil nødig få sprekker så jeg kjøper gjerne et borr for å få ting skikkelig gjort. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Uff, ja misunnbart økonomi... Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Jeg selv, ville prøvd meg ut med en sånn rund pigg ting, som en setter på drillen, lager et enkelt hull, etter det ville jeg slipa kantetne med noe lett sandpapir eller fil . "Det enkle er ofte det beste" Btw, det der var drit støgt, sry Endret 6. april 2005 av Stian_A Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Btw, det der var drit støgt, sry Enig Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Hehe, jeg driter i om det er stygt. Jeg skal ikke gjøre det for å vinne noen beauty contest heller, men kun for kjølingen. Jeg er så fornøyd med de SilenX viftene fra før av og jeg har to ubrukte allerede, så jeg må jo få brukt dem. Dette blir også et eksperiment for å se hvor bra kjøling man kan få fikset ved hjelp av bare vifter. Om alt går til helvete så kjøper jeg bare en ny dør med plexi. No big deal Takker for de tipsene jeg har fått hittill. Måtte jo en snekker til for å vise litt utstyr Endret 6. april 2005 av gixxerman Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Jeg brukte stikksag og vanlig treborr for å kutte hull i mitt plexiglasskabinett, det var ikke noe problem med varmeutvikling, sprekker eller andre ting... Fyr løs Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Husk å maskere plexien først da, så slipper du å lage riper i plexien Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Følg rådet til Vågebu ellers kan jeg LOVE deg på tro og ære at det blir stygge riper.. Også selvfølgelig tremateriale under.. Også et par klemmer for å holde det fast da.. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 jeg har akkuratt skjært hull i plexi glasset mitt..Jeg brukte en vanlig hull sag som man bruker til tre..Funka helt supert...Men husk at det bør være et borr i midten av hullsaga slik at du får skjært et helt rett hull..Jeg fikk det til uten noe riper eller andre ting som skjedde.. Hullsag til tre er helt perfekt.. Lenke til kommentar
Thomas_sh Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Her er hva du trenger : Til 120mm vifter blir det vel en 117 mm hullbor du trenger. Legg hele plexiplaten på et trestykke slik at du borer gjennom plexien og ned i treverket, dette fordi du da har støtte for plexien og den sprekker ikke. Borene fås kjøpt på jernvareforretninger . 117mm bor til 120mm vifte?? det passer vell ikke! Eller er jeg bare skada i hode nå? Lenke til kommentar
Zer0z Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Her er hva du trenger : Til 120mm vifter blir det vel en 117 mm hullbor du trenger. Legg hele plexiplaten på et trestykke slik at du borer gjennom plexien og ned i treverket, dette fordi du da har støtte for plexien og den sprekker ikke. Borene fås kjøpt på jernvareforretninger . 117mm bor til 120mm vifte?? det passer vell ikke! Eller er jeg bare skada i hode nå? Jeg tror snekker'n har mer peiling er jo en grunn til at han kaller seg "snekker'n" Lenke til kommentar
Thomas_sh Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) oups...fant ut at jeg har tatt feil...sorry Endret 10. april 2005 av Thomas_sh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå