Decron Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hei! Er eier av et gammel Abit KR7A-Raid hovedkort, og utifra det google sa meg så takler dette hovedkortet busshastigheter på maks 266MHz (http://www.ocworkbench.com/hardware/abit/kr7araid/kr7araidp1.htm). AMD Sempron CPU'ene er jo på 333MHz FSB. Vil dette da ikke gå overens? Må jeg investere i et nytt hovedkort? Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Støtter hovedkortet ditt de nye Sempron CPU'ene da? Om du har et eldre hovedkort er det ikke alle som støtter de nye Sempron CPU'ene. Iallefall jeg satte inn en CPU AMD Athlon XP 3200+ (400MHz) i en maskin som klarte bare 333MHz. Eneste som skjedde var at den XP3200 ble svakere. Virket jo, men fikk ikke samma ytelse. (helt til jeg fant den jumpern på hovedkortet som dro opp buss hastigheten litt ) Edit: Mitt "nye" DFI LANParty NFII ULTRA (Rev.B) støttet ikke den type CPU før jeg flashet biosen Endret 5. april 2005 av _tHokA_ Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 De nye sempron hovedkortene støtter ikke sempron prosessorene skikkelig uten bios oppdatering. Oppdater bios så skal det nok gå. Hadde en sempron 2200+ som jeg fint klokket til 2600+ så sempron prosessorene er overklokkingsvennelige. Lenke til kommentar
Decron Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Støtter hovedkortet ditt de nye Sempron CPU'ene da? Om du har et eldre hovedkort er det ikke alle som støtter de nye Sempron CPU'ene. Iallefall jeg satte inn en CPU AMD Athlon XP 3200+ (400MHz) i en maskin som klarte bare 333MHz. Eneste som skjedde var at den XP3200 ble svakere. Virket jo, men fikk ikke samma ytelse. (helt til jeg fant den jumpern på hovedkortet som dro opp buss hastigheten litt ) Edit: Mitt "nye" DFI LANParty NFII ULTRA (Rev.B) støttet ikke den type CPU før jeg flashet biosen Akkurat det jeg lurer på Men da virker det jo som om det skal funke, bare at jeg får nedsatt ytelse. Noen andre som har prøvd noe ligneden og fått det til å funke selv om hovedkortet ikke støtter akkurat hastigheten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå