Gå til innhold

AMD Sempron og 266MHz buss

Decron

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Støtter hovedkortet ditt de nye Sempron CPU'ene da? Om du har et eldre hovedkort er det ikke alle som støtter de nye Sempron CPU'ene.

Iallefall jeg satte inn en CPU AMD Athlon XP 3200+ (400MHz) i en maskin som klarte bare 333MHz. Eneste som skjedde var at den XP3200 ble svakere. Virket jo, men fikk ikke samma ytelse.

(helt til jeg fant den jumpern på hovedkortet som dro opp buss hastigheten litt :love: )

Edit: Mitt "nye" DFI LANParty NFII ULTRA (Rev.B) støttet ikke den type CPU før jeg flashet biosen

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Støtter hovedkortet ditt de nye Sempron CPU'ene da? Om du har et eldre hovedkort er det ikke alle som støtter de nye Sempron CPU'ene.

Iallefall jeg satte inn en CPU AMD Athlon XP 3200+ (400MHz) i en maskin som klarte bare 333MHz. Eneste som skjedde var at den XP3200 ble svakere. Virket jo, men fikk ikke samma ytelse.

(helt til jeg fant den jumpern på hovedkortet som dro opp buss hastigheten litt :love: )

Edit: Mitt "nye" DFI LANParty NFII ULTRA (Rev.B) støttet ikke den type CPU før jeg flashet biosen

Akkurat det jeg lurer på :) Men da virker det jo som om det skal funke, bare at jeg får nedsatt ytelse.

Noen andre som har prøvd noe ligneden og fått det til å funke selv om hovedkortet ikke støtter akkurat hastigheten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...