Gå til innhold

Fps drop i cs med "god" maskin.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vsync spiser av alt. Husk på at det den gjør er å regne om alt bidler til å korrespondere med skjermen din, som som gjerne går mot sin hensikt til tider.

Dermed er det ikke sagt at vsync=av er noe bedre. Det kan hakke like ille, men der peiser GPU'en din ut så mange bilder den bare klarer.

Jeg har gjort det slik: fastwrite=av og vsync=av.

Funker fett både i cs:s og i cs:1.6.

Håper det funker for deg også.

PS: For å skru av vsync, gå inn på skjerminst.->avansert. Mye mulig fastwrite er der også (jeg har det der), men du kan også sjekke bios'en for fastwrite.

Daniel

Edit: retta på noe stuff

Endret av colakork
Lenke til kommentar

Det er ingen ting gale med maskinvaren din, 512 ram holder i masse vis til cs 1.6 (kompis av meg spiller med en overklokka socket A cpu, ti4400 og 256 billig ram) Prøv nye chipsett drivere, det hjalp når jeg hadde problemer med mitt 6600gt.

Offtopic: Jeg har overklokka mitt 6600gt, og jeg får 10191 i 3dmark03

Lenke til kommentar

akkurat det der som plager meg. jeg kjøper ny pc for å tilfredstille de FÅ kravene jeg har.. CS cs og atter cs.. men men må lagge uansett tydeligvis, BRENN sier jeg bare.. men men;) har som sagt byttet alle drivere osv, deriblandt chipset drivere vga, og noe andre greier;)

Lenke til kommentar
akkurat det der som plager meg. jeg kjøper ny pc for å tilfredstille de FÅ kravene jeg har.. CS cs og atter cs.. men men må lagge uansett tydeligvis, BRENN sier jeg bare.. men men;) har som sagt byttet alle drivere osv, deriblandt chipset drivere vga, og noe andre greier;)

Chiller, jeg hadde massive fps drop når jeg refresha eller hadde serverlisten i steam oppe.

Prøv å slette alle nvidia driverne og instalere uten firewall dritten som følger med chipset driverne ;)

Håper det løser seg :PPP

Lenke til kommentar

Har vært borti samme problem på en PC jeg lagde til en venn. Også der var det Geforce 6800 AGP skjermkort.

Det viste seg etter en del feilsøking at skjermkortet var grunnen. Tydligvis en svakhet på kortet. Fikk byttet det, og voila !!

Byttelån skjermkort av en kamerat og se hva som skjer med hverandres PC'er. Får kameraten din fps-dropp med ditt kort og du ikke med hans kort, da er det skjermkortet.

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

snakker vi 100fps med vsync ON her da ? ;)

Jeg får fps drop til 70 med og uten vsync btw.. har nye drivere til skjermkortet og chipsettet. skjermkortet har blitt overklokket litt når jeg fikk det for å teste, kan dette si noe? ;)

Endret av Chiller87
Lenke til kommentar

Kan jo bare klokke det ned og teste :p

Offtopic: et skjermkort til hvor mange tusen(?) for å spille KUN cs ?

Edit: Mener du at det VAR klokket, men er klokket ned igjen? da kan du være sikker på at dette ikke er årsaken til problemet ditt.

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Kan jo bare klokke det ned og teste :p

Offtopic: et skjermkort til hvor mange tusen(?) for å spille KUN cs ?

Edit: Mener du at det VAR klokket, men er klokket ned igjen? da kan du være sikker på at dette ikke er årsaken til problemet ditt.

Skjermkortet var klokket.. Står standard nå.

kostet meg 3200kr ;) for cs og uoffisielt Unreal 2003-2004

Er vel ganske bad å få 85 fps med mitt oppsett på det der? hehe ;) merker laggen til dere som sier noe annet ;)

de_aztec0003.JPG

Lenke til kommentar

Kan si det slik, hvis du ikke får det til med nye chipsett drivere eller skjermkort drivere, ville jeg avinstallert chipsett drivere, avinstalert skjermkort drivere og testet på nytt. Hvis du allerede har gjort det så ville jeg formatert.

Oppsettet mitt er i signatur, har ikke hatt under 99 fps så vidt jeg vet. (har overklokka skjermkortet endel, men så koster ditt over dobbelt så mye)

Lenke til kommentar

nForce_6.39_WinXP2K_WHQL_english.exe bruker jeg til chipsett.

71.84 drivere bruker jeg til skjermkortet.

Lykke til.

PS: når jeg hadde problemer med ytelsen, var det chipsett driverne som var synderen. Fikk 5000 poeng mer i 3dmark03 med nye drivere :p

Lenke til kommentar
nForce_6.39_WinXP2K_WHQL_english.exe bruker jeg til chipsett.

71.84 drivere bruker jeg til skjermkortet.

Lykke til.

PS: når jeg hadde problemer med ytelsen, var det chipsett driverne som var synderen. Fikk 5000 poeng mer i 3dmark03 med nye drivere :p

Såpass ja, poenget er at disse her har jeg fra før av på disken etter forrige installasjon, men prøver igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...