Gå til innhold

"Oppdatering" av pc?!

F.A.B.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal oppgradere litt på pc'n til fatter, og ønsker derfor noen råd:

Han har dette:

Prosessor: Amd XP 1600+

Hovedkort: Shuttle AK312, KT266, DDR, AGP, OnBoard Lyd

Ram: 256 MB DDR-DIMM, cl-2.5 PC2100

Vifte: Coolermaster DP5-6H51

Skjermkort: Asus GeForce Ti 4200 (eller noe sånnt)

Kabinett: In-Win Midi IW-S506 Grey, med 250w PSU

Og nettverkskort, og alt det derre små-pirke.

Har noen noen forslag? Han vil helts opp i PC2700 Ram, men jeg vil gjerne høre noen andre forslag også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-03 18:55, F.A.B. skrev:

Prosessor: Amd XP 1600+

Du trenger jo ikke oppgradere CPU'n enda vel? Hvis ikke du skal kjøpe et P4 System?

Quote:

Ram: 256 MB DDR-DIMM, cl-2.5 PC2100

Kjøp deg en 256-512MB PC-2100 brikke til, det er så liten forskjeld på PC-2100 og PC-2700 får de får FSB til 166 på CPU. Det er vel snakk om max 5%?

Quote:

Vifte: Coolermaster DP5-6H51

Vet ikke helt hvordan denne coolermaster viften er, men jeg har hørt en annen coolermaster vifte og det bråkte litt og ga dårlig kjøling. Hvis faren din ikke skal dra med seg PC'n over alt vil jeg annbefale Thermal Take Silent Viking, denne gir greit kjøling og bråker ikke, 22 db max men den veier 1/2 kg.

Quote:

Skjermkort: Asus GeForce Ti 4200 (eller noe sånnt)

Er vel ikke vits å oppgradere enda. Vent heller til ATi Radeon 9700(R300) eller NV30 kommer.

Quote:

Kabinett: In-Win Midi IW-S506 Grey, med 250w PSU

Her vil jeg annbefale deg et Chieftec Midi/Full tower. Det er stil, stor strøm forskyning og fin plass og kjøling.

Mvh. Simen Bakke

HUSK URL-kode!Mine HW Specc'z!

[ Denne Melding var redigert av: hasuwest på 2002-07-03 19:28 ]

Lenke til kommentar

Syntes han har en kickass data allerede... Mer Ram og (Hardisk?). Hvis du orker har jeg noen tips:

(Bytt til pentium P4 NW 2ghz + Rimm + 256RD Ram= 4000kr Minus pengene du får fra salg av AMD prosessoren, hovedkortet og ramen.)

Og hvis du virkelig vil ha en data som herjer, ta deg tid til å Kjøpe et vannkjølingssystem (Den trenger du ikke å oppgradere så ofte)

Overklokk GPU'en og CPU'en Hvis du har peil på det området.

Lenke til kommentar

Sorry, jeg glemte og skrive at han har en Wersern Digital 120 gb, med 8mb buffer.

Han har bestilt en 120 gb til, og skal bruke de i raid striping, men da må han ha nytt hovedkort, eller lønner det seg og kjøpe ett kontroller-kort?

Noen forslag?

Pc'n blir brukt til videoredigering, og litt spilling! Så det er ikke nødvendig med en kjappere CPU altså... hmm jaja... :smile:

Takk for hurtige svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...