a_tomren Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 BIBOX,ASBOX,AWBOX. Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det du nevnte er navnene på forskjellige kjerner på CPUen. BIBOX: Winchester ASBOX: Clawhammer/Newcastle AXBOX: Newcastle Lenke til kommentar
a_tomren Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Hva er det "beste" ? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 BIBOX/Winchester klokker bedre og lager mindre varme. Hvis man skal ha en AMD CPU så "må" det nesten være en BIBOX versjon. Lenke til kommentar
a_tomren Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Ok. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) hmm, er du helt sikker på dette fur? mente å høre at clawhammer kjernene klokket bedre jeg Edit: Mulig dette bare gjaldt 3500+ med clawhammer kjerner Endret 6. april 2005 av Tycho Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Er det noen som har noen linker, eller mer "kjøtt på beinet" vedrørende forskjellen på Clawhammer vs Winchester. Har akkurat i min uvitenhet rundt AMD bestilt en 3500+ asbox og vil gjerne vit om det var så dumt at den bør returneres? Blir nok vannkjøl, og er vant med prescott, så akkurat varmen skal vel ikke skremme meg... eller? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Og så er venice på tur får vel bokstavene BP Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Er det noen som har noen linker, eller mer "kjøtt på beinet" vedrørende forskjellen på Clawhammer vs Winchester. Har akkurat i min uvitenhet rundt AMD bestilt en 3500+ asbox og vil gjerne vit om det var så dumt at den bør returneres? Blir nok vannkjøl, og er vant med prescott, så akkurat varmen skal vel ikke skremme meg... eller? Du vil vel få den lett opp i 2.6GHz vil jeg tippe. Min 4000+ gjør 2.6 på default volt (1.5v) Så det er vel et helt ok kjøp Og har du kjølingen som trengs vil den mest sansynlig gå lenger en en winchester. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Er det noen som har noen linker, eller mer "kjøtt på beinet" vedrørende forskjellen på Clawhammer vs Winchester. Har akkurat i min uvitenhet rundt AMD bestilt en 3500+ asbox og vil gjerne vit om det var så dumt at den bør returneres? Blir nok vannkjøl, og er vant med prescott, så akkurat varmen skal vel ikke skremme meg... eller? Du vil vel få den lett opp i 2.6GHz vil jeg tippe. Min 4000+ gjør 2.6 på default volt (1.5v) Så det er vel et helt ok kjøp Og har du kjølingen som trengs vil den mest sansynlig gå lenger en en winchester. Ang 3500+ som hadde en rar kode så kan det anbefales å sjekke innom denne tråden på et annet forum. Å si at winchester utvikler mindre varme er ikke alltid sant. Winchester har lavere idle tempratur ,men noenganger er loadtempraturen ca like høy. Dette kommer av at AMD (som intel) har problemer med sin 90nm produksjonsprosess. Men det har blitt bedre etterhvert. (når 90nm var nytt var effektforbruket ved load akkurat like høyt iflg de første testene) Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Skink_123 Skrevet 11/04/2005 : 10:29 Du vil vel få den lett opp i 2.6GHz vil jeg tippe. Min 4000+ gjør 2.6 på default volt (1.5v) Så det er vel et helt ok kjøp Og har du kjølingen som trengs vil den mest sansynlig gå lenger en en winchester. Hei. Ja, jeg må igrunn si meg nokså fornøyd så langt. Det er altså en asbox, og ifølge Everest en Clawhammer (som jeg ikke helt har skjønt forskjellen på den og Newcastle...) Og etter diverse lesing her på forum hadde jeg ikke de helt store forventningene til den. Har foreløpig fått den opp i 2,717 uten noe problemer på luft, den rundet da 60 grader ved 3DMark. Dette var med kabinett døren åpen, så den blir nok litt i varmeste laget med deksler på og vedvarende belastning. (selv om varmen jo ikke skremmer en gammel Prescotteier ) Mitt første intrykk er i alle fall at klokkepotensialet ikke er så helt håpløst, men den vil ha godt av vannkjøling når jeg får passende blokk. Litt sånn OT vil jeg legge til at forskjellen på idle temp, og standard klokk temp er dramatisk bedre enn prescott, men ved klokking blir forskjellen mer utjevnet. Min gamle Prescott var god og varm allerede fra boot, men ble ikke særlig påvirket av klokking, det gjør denne Clawhammer/Newcastle greia. Men det er vel egentlig en annen tråd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Å si at winchester utvikler mindre varme er ikke alltid sant. Winchester har lavere idle tempratur ,men noenganger er loadtempraturen ca like høy. Dette kommer av at AMD (som intel) har problemer med sin 90nm produksjonsprosess. Men det har blitt bedre etterhvert. (når 90nm var nytt var effektforbruket ved load akkurat like høyt iflg de første testene) Dette støtter godt opp under min praktiske erfaring med Winchester og Newcastle.. Winchester "idler" på lav temp.. (som Prescott), men temp *fyker* til værs under full load.. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 11. april 2005 Del Skrevet 11. april 2005 Å si at winchester utvikler mindre varme er ikke alltid sant. Winchester har lavere idle tempratur ,men noenganger er loadtempraturen ca like høy. Dette kommer av at AMD (som intel) har problemer med sin 90nm produksjonsprosess. Men det har blitt bedre etterhvert. (når 90nm var nytt var effektforbruket ved load akkurat like høyt iflg de første testene) Dette støtter godt opp under min praktiske erfaring med Winchester og Newcastle.. Winchester "idler" på lav temp.. (som Prescott), men temp *fyker* til værs under full load.. Kan hende du hadde en av de første revisjonene av winchester, jeg prøver bare finne svar, har lest mange av dine innlegg Siden det er folk med forskjellig erfaringer. Mvh Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå