torerik Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 hei har en gammelt aopen-psu som for så vidt er grei nok, men bråker en del. tenkte derfor å bytte ut vifta. har sett noen som har satt på en 120x120-vifte i toppen fremfor å benytte den originale 80x80-åpningen i bakkant - er dette anbefalt? hva slags vifte kan jeg i så fall bruke? er det mulig å anbefale noen minimumsverdi for m³/time? helt ordinær pc; 3-4 disker. Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 En 120 vifte flytter somregel mer luft en 80mm uanset. Så styrke er nok ikke et problem. Bare viften er har samme M3/time så er den stillere...........somregel Hvor mange watt er psu`n på? Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Byttet vifte på ett Aopen fulltower som lagde ett jævla leven med 300 watts psu. Kjøpte ei 80 mm vifte på Datakjeden til 55 kroner. Skulle være på 25 desibel. Ble ikke annbefalt og bruke svakere enn denne. Var ikke stort jeg hørte til den etter att den var på plass. Er enkelt og gjøre, men du må lodde på den mye vifta på lite kretskort som du løsner for og komme lettere til. Lenke til kommentar
torerik Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 (endret) En 120 vifte flytter somregel mer luft en 80mm uanset. Så styrke er nok ikke et problem.Bare viften er har samme M3/time så er den stillere...........somregel Hvor mange watt er psu`n på? vel, jeg aner ikke hvor mange m³/time den forrige viften yter.. psu er 300 watt. hva med noe sånt sånt, eller en slik? Endret 6. april 2005 av torerik Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Men uansett en 120 mm blåser men enn 80mm viftene i de fleste tilfellene. Gå for papst du. (alt under 16 db = nesten ikke hørbart. ) Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hva som ikke er hørbart kommer helt an på hvor mye maskina bråker fra før. Om du ikke gidder lodde/modde/etc. kan du bare rive ut den gamle vifta, sette inn en ny og kople strømmen til HK, egen strømplugg (molex) eller til en viftekontroller. Lenke til kommentar
torerik Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 nåværende vifte har kun to kabler som er loddet på et kretskort. vifter jeg ser i butikker har 3/4-pin kontakt. har de da også 3/4 ledere, og er det et problem? hva gjør jeg? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Du bare ser bort i fra den 3dje (turtallsavlesning). Eller du kan enkelt og greit gjøre som jeg skrev i forrige post. La være å kople den til inne i PSU-en og heller legge ledningen ut og kople til som en vanlig kabinettvifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå