Gå til innhold

OBS! UNNSKYLD! Gainward Geforce 4 ti4400 Golden Sample og en

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt som nevnt ovenfor topic og når jeg installerte det og alt d der så gikk det nå fint.. MEN! etter 5-10 min så begynte det å komme små streker opp, og deretter store stygge blå streker, dermed ble hele skjermbildet f**ka opp og den forsvant ikke når jeg restartet heller, og bildet var helt grøtete og forstyrret tilogmed i oppstarten..og windows var det ikke mulig å komme inn på.. jeg tok ut geforce 4 kortet og puttet i mitt gamle.. da gikk alt fint igjen.. hva kan være gærnt?? er kortet defekt eller mangler jeg nye drivere ellernoe?

jeg har Windows ME, 900 mhz AMD athlon, 254 mb ram(eller noe i den duren) og en gaaaaaaaammal 15".. noen med guddommelig innsikt som kan gi meg litt råd? takk på forhånd! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kunne jo har vært skjermen som ikke tålte kortet.

Skjedde hværtfall for meg på mitt gamle V3 3000..

Måtte kjøpe ny skjerm for å få det til å funke :lol:

Det eneste som skurrer er da at du får "grøtete" bildet i POST.. Da er det neppe skjermen men kortet som nevnt ovenfor..!

Ville bare si min mening jeg :grin:

Lenke til kommentar

velvel, nå har jeg både sjekka HK, den har 4x AGP, jeg har 300W PSU(det burde vel holde), den klikker UTENOM windows, noe som betyr at det IKKE kan være driverproblemer?

jeg blir mere og mere frustrert! jeg vurderer faktisk å sende den inn til reparasjon(noe så uproffesjonelt!) men jeg gidder **** meg bare ikke dette slitet, kostet meg 3000 kr og det funker på et annet system, noe er galt på mitt system men hva er det? kan det være hovedkortet? siden det klikker i dos.. dessuten er det laggy hele tiden.. den er treg FØR det begynner å komme merkelige dingser på skjermen og klikker totalt.. jeg trenger hjeeeeeeeeelp!!!

(men takk til de som prøver)

Lenke til kommentar

hmm, kan ps/2 kontaktene har noe å gjøre med at skjermkortet ikke fungerer skikkelig? merkelig.. men har funnet ut at det kan ikke være skjermen som gjør disse feilene.. tror ikke den kan forårsake blåskjerm i oppstarten av windows =) det må være noe med hovedkortet.. dette må være den merkeligste feilen jeg noengang har fått.. *fortvilt*

Lenke til kommentar

jeg har oppdatert biosen til det nyeste, og 4x AGP var enabled i BIOS.. alt går fortsatt treigt og skjermen er helt ekkel med masse forskjellige farger osv, ikke lenge før det stopper helt, og når jeg restarter, så er oppstarten også helt forskrudd og jeg kommer ikke inn i windows (blåskjerm).. noen andre forslag på hva som er galt? kortet er ikke defekt, det virket på et annet system.. vil det i hele tatt hjelpe å formatere hardisk og installere nytt OS? vet ikke hvordan hardisken kan spille en rolle i dette da men

Lenke til kommentar

Hvilken skjerm har du?

Hvilket chipsett(HK)?

Hvilken utgave av win?

Hvilken PSU har du(modell-betegnelse)?

1. Hva hender om du kjører i x2 AGP?(sjekk at kortet KAN kjøres i x2 AGP)

2. Ta ut Nettverkskort, Extra rambrikker, og evt PCI kort. (spare på 3,3 V)

Lenke til kommentar

Jeg har en gammel skjerm som jeg fikk av en kamerat fordi den forrige..eh..sprengte opp. vet lite om den desverre..

jeg har AK73 PRO kt133 med AMD Athlon 900 mhz og 226 SDRam

Jeg bruker Windows ME

jeg bruker et 300W PSU, er ikke sikker på merke.. finner en logo hvor det står "maxpower"

hm, tror jeg prøvde å kjøre det i 2X AGP, men jeg kan prøve om igjen.. det verste er at når jeg bruker geforcen så messer den opp bildet når jeg er inni bios og..den klikker lissom alltid etter en kort periode..samme hva jeg driver på med..men den fungerer helt fint på en annen pc..*ikke skjønne bæret* :razz: litt av et problem

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 18:51, Kjetil Lura skrev:

Croacker

Hvilken driver bruker du,bruk nvidia sin driver.

Kjetil

luringen.. driverne kicker ikke inn før vel inne i windows. ergo kan det ikke være et driverproblem siden problemet dukker opp alerede ved post.

tenker det er hovedkortet som er problemet. mange kort klarer ikke levere nok spenning til agp porten,

når det kommer til gf4ti-serien. fy på lanken for å kjøpe nvidia foresten. nvidiots. ati kommer og tar dere. alle.

Lenke til kommentar

Ludde

Drivern kan lage mye rot i win xp,så driveren som fulgte med bør du ikke installere,bruk nvidia sin driver,og så er det veldig viktig å avinstalere den gamle driveren om du ikke brukte nvidia fra før,og ludde en dårlig driver er det verst du kan bruke på win xp og 2k,men det viser bare hvor lite du gidder å lese om det problemet det er mye lettere å si at nvidia er dårlikt.

Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...