knut I_89 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Skulle bestille noen ting på ps data.no. Men jeg går jo i min egen lille veden Så det ble ikke så lett som jeg hadde trod Jeg valgte varene registrerte meg osv. Men så kom jeg til om jeg skulle bruke kort eller ikke. Jeg har ikke kort med kort kode på siden jeg er bare 15. Så jeg brukte mamma sitt. Jeg trykte på send ordre også kom det opp at jeg skulle skrive inn kort koden. Det var greit nok, men så kom det opp en slags advarsel som sikket betydde att det ikke var penger på korte Så jeg fikk mamma til og over føre penger fra min konto. Og så prøvde jeg i gjenn da fikk jeg ikke advarselen men da kom det opp at jeg måtte skrive inn en kode så da gav jeg opp. Men jeg lurer på om jeg har bestilt noe eller ikke. Fordi det stod send ordre så jeg bare lurer. Ble vist veldig vansklig dette Lenke til kommentar
bidz Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Eh.. Dette er vel noe du kan ringe PSData og spørre om? evt. sende epost? De er nok de eneste som kan hjelpe deg. Og nei, var det ikke penger på kortet, blir ikke ordren behandlet. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg tror dette kan ha noe med Verified By Visa å gjøre. Det er for at du skal kunne handle sikkert over nett. Jeg husker visa-kortet mitt ikke funka på nettet før jeg satte det opp. Dersom hun har nettbank, bør det sikkert være mulig å sette det opp noe sted der (under Sikker Betaling). Verified.. er slik at: Når du handler, får du opp en personlig melding for å forsikre deg om at du kommuniserer direkte med VISA og ikke no "fake side", og dermed kan du "trygt" skrive inn ditt passord for å bekrefte at du er deg. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hvis bestillingen ble fullført, skal en ordrebekreftelse ha blitt sendt til email-adressen du oppga. Sjekk det, du Lenke til kommentar
knut I_89 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Hvis bestillingen ble fullført, skal en ordrebekreftelse ha blitt sendt til email-adressen du oppga. Sjekk det, du Det var det jeg trodde og. Men det her ikke kommet noen email. Så jeg får håpe at jeg ikke har bestilt noe. Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg har ikke kort med kort kode på siden jeg er bare 15. Er ikke no prob å få kort. Bare få foreldrene dine til å skrive under. Jeg hadde "ordentlig" VISA fra jeg var 15-16. Husker ikke helt Lenke til kommentar
knut I_89 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 ' date='05/04/2005 : 20:44'] Jeg tror dette kan ha noe med Verified By Visa å gjøre. Det er for at du skal kunne handle sikkert over nett. Jeg husker visa-kortet mitt ikke funka på nettet før jeg satte det opp. Dersom hun har nettbank, bør det sikkert være mulig å sette det opp noe sted der (under Sikker Betaling). Verified.. er slik at: Når du handler, får du opp en personlig melding for å forsikre deg om at du kommuniserer direkte med VISA og ikke no "fake side", og dermed kan du "trygt" skrive inn ditt passord for å bekrefte at du er deg. Jeg skal få hun til og sette opp en kode i måren(vis hun får det til). Lenke til kommentar
knut I_89 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Jeg har ikke kort med kort kode på siden jeg er bare 15. Er ikke no prob å få kort. Bare få foreldrene dine til å skrive under. Jeg hadde "ordentlig" VISA fra jeg var 15-16. Husker ikke helt Det skal jeg ha meg Får du kode på frem siden? Lenke til kommentar
Hobbes Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg har ikke kort med kort kode på siden jeg er bare 15. Er ikke no prob å få kort. Bare få foreldrene dine til å skrive under. Jeg hadde "ordentlig" VISA fra jeg var 15-16. Husker ikke helt Det skal jeg ha meg Får du kode på frem siden? Ja, du får samme kort som foreldrene dine hvis du vil ha det. Koster jo en ca. 200 i året, men er jo verdt det Lenke til kommentar
knut I_89 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Jeg har ikke kort med kort kode på siden jeg er bare 15. Er ikke no prob å få kort. Bare få foreldrene dine til å skrive under. Jeg hadde "ordentlig" VISA fra jeg var 15-16. Husker ikke helt Det skal jeg ha meg Får du kode på frem siden? Ja, du får samme kort som foreldrene dine hvis du vil ha det. Koster jo en ca. 200 i året, men er jo verdt det Jeg vet hvor jeg og mamma skal i måren. Til banken!!! Lenke til kommentar
knut I_89 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Men når jeg bestilte fra dell i dag så trengte jeg ikke en sånn kode der. Betyr det at dell ikke er trykt Lenke til kommentar
electr0nique Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Koden du snakker om, er sannsynligvis den tresifrete CVC2-koden. Det er en ekstra sikkerhet som ikke alle støtter/bruker. For deg som bruker er det fremdeles trygt, siden det er kortleverandøren som må dekke et evt. tap. Ikke bekymre deg unødig Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg måtte sette Verified By Visa-passord og sånn før jeg kunne fylle på ringekonto'n på mobyson :o Lenke til kommentar
knut I_89 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Det som jeg ikke likte når jeg surret på psdata. Var at dei høytalarane jeg skulle kjøpe vart 2 mindre av på ca 10min. ( den sank i fra 17-15) Jeg tror ikke det er et bra tegn. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Kan du ikke bare sjekke kontoen din på PSData da? Er det bestilt noe havner ordren der. Lenke til kommentar
knut I_89 Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Kan du ikke bare sjekke kontoen din på PSData da? Er det bestilt noe havner ordren der. Du er lur du. Jeg sjekka og det stod venter på godkjenning. Så det betyr vel at dei ikke sender noe. Håper jeg nå da. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 De sender så fort orderen er godkjent. DVS. at du har bestilt noe. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Det er to koder en må taste inn for å kunne bestille med visa over nett. begge er nevnt. Den ene er Verified By Visa-passord som en selv har laget og må være over 6 tegn, og den andre er den tre-siffrede kort id. som står bak på kortet. Hvis en eller begge er feil får en ikke bestilt over nettet uansett hvor mye penger man har på kortet. Tror det kan lønne seg for trådstarter å bestille på nytt å bruke servicepakke fra posten. Siden det ikke virker som om du er sikker på bestilling over nett. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Vel, hvis du har bestilt noe, kan du jo benytte angreretten. La være å åpne esken med produktet, men åpne pappesken det kommer i. Der vil du finne et skjema du kan bruke for å benytte deg av angreretten du har ved slike kjøp. Betal porto, og saken er ute av verden. Og så får du litt hjelp neste gang du skal bestille noe, slik at du får inn i fingrene hvordan dette gjøres. Lykke til. Lenke til kommentar
knut I_89 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 De sender så fort orderen er godkjent. DVS. at du har bestilt noe. Nei jeg har ikke bestilt noe. Jeg ringte og sjekket i dag. Og dei hadde ikke motatt noen bestilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå