tom waits for alice Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Tja. Man skal definitivt tvile på politiet, i likhet med alle maktorganer. Passer vi ikke på dem, så går det fort den gærne veien. Men som JBlack sier: Det er meningsløst å ta den diskusjonen med den menige tjenestemann eller kvinne. Geir Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Politiet demonstrerer nye metoder. Jeg synes det så flott ut,jeg Meget betryggende å se at politiet har fått andre og forhåpentligvis sikrere og mer effektive metoder å splitte folkemasser på. Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Tar utgangspunkt i blant annet denne saken samt flere saker jeg har lest om politiet. De utnytter deres makt til de grader noen ganger! Greit nok at mannen gjorde motstand men man brekker jo ikke benet slikt "alene". Jeg har i tillegg observert politiets maktmisbruk i helgene på byen. De tar f.eks å legger ned folk i bakken brutalt bare fordi de drikker på åpen gate..helt sjukt. Eller er det bare jeg som syntes dette? Vel, de brakk ikke beinet på ham med vilje. Alle vet at man ikke kommer noen vei med å være vrang mot politiet, skjønner man ikke det så er man rett og slett idiot. De har en jobb å gjøre. Hva skal de gjøre når en kar som fullt mulig kan ha narkotika på seg nekter å la seg ransake? "Greit det, kan du komme innom stasjonen på torsdag, så tar vi det da?" Folk blir heller ikke lagt ned i bakken for offentlig drikking. Vanlig praksis er at de ber deg helle det ut. Hvis du begynner å diskutere eller tar en slurk til så ber de deg om legitimasjon og du blir anmeldt. Se på det slik, du har sjansen til å slippe unna med å helle ut en øl til 10-40 kr, så ender du på glattcella for natten med en bot på et par tusen. Politiet er mennesker som alle oss andre, og det hender de gjør feil og. Min oppfatning av politiet i Norge i dag er at det er en flott gjeng med oppegående folk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå