Gå til innhold

Politiets maktmisbruk i tjeneste..


Anbefalte innlegg

Tar utgangspunkt i blant annet denne saken samt flere saker jeg har lest om politiet.

 

De utnytter deres makt til de grader noen ganger! Greit nok at mannen gjorde motstand men man brekker jo ikke benet slikt "alene". Jeg har i tillegg observert politiets maktmisbruk i helgene på byen. De tar f.eks å legger ned folk i bakken brutalt bare fordi de drikker på åpen gate..helt sjukt.

 

Eller er det bare jeg som syntes dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du så dum at du gjør du motstand, får du ta det som kommer mener jeg. Gjør du motstand tenker politiet først på sin egen sikkerhet. Det tar ikke mange sekundene å dra frem f.eks en kniv i kampens hete og gjøre mye skade. Så jeg kan godt forstå at dem kaster seg over deg for å få situasjonen under kontroll.

Lenke til kommentar

Syns ikke dette var så ille.. Det er sånn som skjer. Men det skjer jo andre ting som ikke er helt bra. Politiet er jo bare mennesker de også, og enkelte råtne egg er det nok der og som i alle yrkesgrupper. Jeg har aldri opplevd å bli behandlet annet enn bra av politiet og har heller ikke hørt om noen i min omgangskrets som har opplevd noe ille fra dem heller.

Lenke til kommentar

Som Fogga sier, de må jo tenke på egen sikkerhet også. Hva om den narkomane hadde en stor kniv i lomma, dro den opp og kjørte den i brystet på en av politimennene? Regner med at det er slik politiet er opplært til å tenke, og handler dermed også slik. Når mannen i tillegg gjør motstand, er det vel heller ikke noen grunn til å roe seg ned.

 

At knarkeren brakk foten tror jeg også bare var et hendelig uhell.

Endret av SupremeX
Lenke til kommentar
Politiet skal opprettholde lov og orden. De har lov til å bruke makt hvis man setter seg til motverge, og det mener jeg de har full rett til. At stoffmisbrukeren brakk benet var hans egen feil, han skulle ikke satt seg til motverge.

Heldigvis så er det sjelden politiet gjør som sine svenske kolegaer og skyter fredlige demonstranter i ryggen.

Lenke til kommentar
Politiet skal opprettholde lov og orden. De har lov til å bruke makt hvis man setter seg til motverge, og det mener jeg de har full rett til. At stoffmisbrukeren brakk benet var hans egen feil, han skulle ikke satt seg til motverge.

Heldigvis så er det sjelden politiet gjør som sine svenske kolegaer og skyter fredlige demonstranter i ryggen.

Ja, svenskene er ille du...

Lenke til kommentar
Nei. Men kjefter du litt på politiet fordi de hindrer demonstrasjoner så kan du være sikker på å gå fra stedet med sviende øyne.

 

Forsåvidt så finner jeg det skremmende at dere er så autoritetstro som dere er.

Hindrer demonstrasjoner? Politiet er der for å hindre opptøyer. Jeg ser ikke helt for meg en demonstrasjon med litt størrelse uten at politiet er til stede. Da ville det blitt temmelig vilt. At demonstrantene "kjefter" (spytting, steinkasting, skjellsord?) på politiet som gjør jobben sin, gjør bare at de fortjener å bli roet ned.

Lenke til kommentar
Nei. Men kjefter du litt på politiet fordi de hindrer demonstrasjoner så kan du være sikker på å gå fra stedet med sviende øyne.

 

Forsåvidt så finner jeg det skremmende at dere er så autoritetstro som dere er.

Det skulle bare mangle. Politiet har da bedre ting å gjøre på jobb enn å krangle med tullinger og kranglefanter.

 

Og noen av oss forstår faktisk det og innser at politiet har en vanskelig jobb. Samt at det er meningsløst å krangle med nederste enhet i kommandohierarkiet.

Lenke til kommentar

Jeg tror denne saken bare var et forsøk på å lage et avisoppslag av ingenting.

Når folk setter seg til fysisk motverge kan skader skje. Hvorfor skulle politiet med overlegg gå inn for å brekke foten på en knarker når han kan uskadeliggjøres på mye enklere måter?

At mannen også var knarker taler heller ikke akkurat for hans sak. Som Hunter S. Thompson (R.I.P. :cry: ) en gang så glimrende sa: "You can turn your back on a person, but never turn your back on a drug"

Lenke til kommentar

Har stor respekt for politiet og de har aldri gitt meg grunn til å tvile på dem. Her har man menn og kvinner som er villig til å påta seg en såpass farlig og utfordrende tjeneste, uten all verdens lønn og uten mulighet til å streike for å få bedre vilkår i jobben sin.

 

Politiet er her for hver og en av oss, vi trenger ikke gjøre jobben deres enda vanskeligere.

Lenke til kommentar
Har ikke særlig mye respekt for politiet etter at jeg har hørt fra venner og lest i avisa, på nettet etc om diverse hendelser der politiet har misbrukt makten sin.

Vel annenhåndsopplysning må du altid være kritisk til. Og tenk deg alle de hundre episodene politiet er involvert i hver dag. Hvor ofte hører du noe negativt? en gang per dag? en gang per uke? En gang per mnd? Statistisk sett gjør vel politiet en fenomenal jobb ved å opptre rederlig, vil jeg tro.

 

Råtne epler vil altid finnes, det viktigste er at de fleste er modne ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...