Fakeern Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hva er yum? Er det et grafisk program for å oppdatere eller? Hvor finnes det? Hvordan brukes det? (Fedoracore3) Er linux-færsking Takker for svar på forhånd! Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Yellow dog Updater, Modified Yum is an automatic updater and package installer/remover for rpm systems. It automatically computes dependencies and figures out what things should occur to install packages. It makes it easier to maintain groups of machines without having to manually update each one using rpm. Features include: * Multiple Repositories * Simple config file * Correct dependency calculation * Fast operation * rpm-consistent behavior * comps.xml group support, including multiple repository groups * Simple interface Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 start en terminal.s Skriv: su - (for å bli root) yum update (oppdater distro) yum install programnavn (instalere nytt program) Lenke til kommentar
Fakeern Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Det som du skrev Takker for raskt svar! Hva er forskjellen på disse rpm-filene? Hvilked burde jeg bruke? http://linux.duke.edu/projects/yum/download/2.2/ Endret 5. april 2005 av Fakeern Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Du har yum allt, prøv det jeg sa. Endret 5. april 2005 av LessThanJake Lenke til kommentar
Fakeern Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 OK, så ikke det du skrev før jeg svarte Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det er alltid lurt å søke på linuxguiden før man spør her! Yum Søkeplugin til Firefox (merk at du i mange tilfeller må kjøre firefox som root for å installere dette) Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Det er alltid lurt å søke på linuxguiden før man spør her! ..og FedoraFAQ. http://www.fedorafaq.org/ Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Jeg driver nå på å laster ned oppdateringer via yum. Men oppdatering er på pakke 174(gtk2-2.4.14-3) av 189. Pakken har holdt seg på 57% i over en time nå. Har yum låst seg? Må jeg nå laste ned ALT på nytt igjenn? Blir glad hvis dere svarer meg Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Nei, du må ikke ta alt på nytt igjen. Prøv å trykke kontrol-C, så skal den prøve et nytt mirror. Om det ikke hjelper, trykk det MANGE ganger raskt Forøvrig, om yum skulle dø, så ligger de pakkene som allerede er lastet ned på disken og venter. Så du behøver ikke laste ned på nytt FC4 kommer til å få en grafisk frontend til yum - pup. Denne kommer antagelig til å erstatte up2date :biggrin:. Logoen er en liten søt gul hund som henter pakker Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Takker, det hjalp! Går det ann og legge filene på cdplate, slik at man slipper å laste ned alt på nytt hver gang man formaterer? Min ISP = totalnett (tipper OnkelSkrue eier dem) Jeg har bare 10GB imånden... . Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Ja. Se i /var/cache/yum Du kan enten kopiere filene tilbake hit etter en reinstallasjon (gjør man det så ofte da?), eller kjøre "rpm -Fvh *" i mappa med alle rpm'ene. Tro meg, jeg lærte det etter å ha sittet på ISDN ! (laste ned oppdat. på skolen, slepe laptop med hjem, kopiere, oppdatere hjemme) Lenke til kommentar
Fakeern Skrevet 30. april 2005 Forfatter Del Skrevet 30. april 2005 Jeg går ut i fra at yum innstalerer alle pakkene automatisk etter installasjon.... Har jeg rett? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 At den installerer alle pakkene automatisk etter installasjon? Vel, ja, den har jo allerede installert dem... Du skriver: yum install foo yum går på nett, finner ut at foo trenger bar, legger til det i lista si. yum spør deg (om du ikke legger til -y flagget da) "greit om jeg laster ned og installerer foo og bar?" Du svarer ja yum laster ned foo og bar til /var/cache/yum yum installerer foo og bar med rpm -Uvh (ikke helt - den gjør det med et kall til rpmlib...) , eller ivh om det er en kernel. du kan bruke foo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå