henrik21 Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Jeg satte i 2 nye 256mb ram brikker i tillegg til de 2 eksisterende.. men da peip bare pcen pulsvis, så jeg slo den av og på et par ganger og prøvde å flytte på ram, ta ut, osv. men nå starter pcen, med kun de 2 gammle brikkene, men skjermen er bare "død" intet signal.. jeg måtte ut med skjermkortet for å få i den ene rambrikka, men nekter å tro at jeg har ødelagt skjermkortet av den grunn.. hva kan være galt? Endret 6. april 2005 av henrik21 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Prøv først å resette CMOS (slå opp i manualen og bruk jumperen på HK'et). Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Virker nesten som rammen tar så mye strøm at maskinen ikke vil starte da, 2 nye brikker vil gi en belastning på strømforsyningen på 20 watt ekstra. Hvilken strømforsyning sitter i maskinen? Lenke til kommentar
henrik21 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 jeg er ganske grønn når det gjelder data, jumperen på hovedkortet, er det en slags microbryter?!? har ikke manual for selve hk, bare pc.. strømforsyningen er 350w takker for hjelp! Lenke til kommentar
bonebraker Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) ka du har av cpu og diska da? viss sjermen ikkje slår seg på kan de like godt ver cpu eller ramen som er gåen. edit: får du oppstartslyden(pipet)? Endret 6. april 2005 av bonebraker Lenke til kommentar
henrik21 Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 fant "jumperen" og fikk resette cmos.. funka som bare juling nå! takk for hjelp, dette er den beste form for support! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå