Gå til innhold

Ny pc!! P4 2Ghz, MSI hovedkort!! Overklokking - Hjelp!! Noe

Anbefalte innlegg

Heisann!!

Har tenkt å bestille meg P4 prosessor på 2Ghz og et MSI 845E MAX2-BLR Hovedkort (S478/533mhz, ATA/133, ATX, LAN, BlueT, USB2.0) Chieftec kabinett osv... Er det noen som vet om dette hovedkortet er noe å satse på? Er det greit til overklokking?

Når jeg kobler sammen CPU og hovedkort og får start på hele systemet er det da noe viktig jeg må huske å stille inn i BIOS eller sånn ellers for at alt skal fungere som det skal!!

Er denne prosessoren overklokkingsvillig? Hvor høyt kan jeg gå...stabilt? Hvordan og hva skal jeg stille i BIOS for å klokke opp CPU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare meg som ikke skjønner hvorfor i allverden denne karen *trenger* å overklokke?

Du har vel maskin som er kjapp nok til ALT de neste 2 årene, så hvorfor risikere å blåse ting på den.

Kanskje litt rånefaktor å ha "P4 2Ghz @8.92Ghz :smile: :grin::eek:" i siggen sin ellerno? Eller vise booten frem til kompisene sine.."Præhæ denne cpu'n er egentlig bare 2Ghz..men sjekk nå..*slå på*..2.2Ghz!!! Og det lukter bare LITT svidd av den! Kuuuuuuuuuuuuuuuuuuuult"

I just don't get it.

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. Skulle ønske Sharon hadde samme innstillinga.

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-07-03 18:50 ]

Lenke til kommentar

Bitex, dette er et overklokkings forum så hva er da vitsen med å spørre om hvorfor man overklokker??

Man overklokker for å få mer ut av Pc, for og ha det gøy og ikke mist, får å skryte av å ha raskere pc og dette er faktisk GØY.

Ps. 2 år???

Altid greit å ha litt exstra power :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...