Mørbradbiff Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Først vil jeg bare si at jeg ikke kan mye om linux! Jeg kjører XP & Fedora Core 3, på en bærebar PC, CPU = P4 3,06GHz 1: Hvilked KDE innstalasjonsfil burde jeg velge? ftp://mirrors.dotsrc.org/kde/stable/3.4/RedHat/Fedora3/ 2: Når jeg trykker på en rpm fil å skal innstalere den i KDE 3.3.1, så åpner programet "Filknuser 2.81" rpm-filen. Forstår ikke hvordan jeg skal gjøre dette. I gnome er det bare å trykke på filen og det installeres automatisk.... 3:Hvordan tar man Print Screan? Takker for svar! Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Du burde instalere kde fra fedora-cden din og oppgrader med yum. PrintScreen: kan du bruke ksnapshot, ligger i menyene, eller skriv i terminal. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Jeg har et script som jeg har kalt dumpscreen. Hvis du kopierer det inn i /usr/bin og gjør det kjørbart (chmod +x fil), kan du kjøre det fra terminal, fra link, eller fra kjør program-boks når som helst. #!/bin/bash # Dette er programmet dumpscreen # skal ligge i /usr/bin/dumpscreen clear echo " === DUMPSCREEN === " echo "Henter bilde og lagrer i hjemmekatalog" # Setter navnet på filen som skal lagres FILE=~/screenshot.png import -window root $FILE # Viser bildet du har tatt med programmet "feh". Krever det installert, kan eventuelt erstattes med et annet program. feh $FILE exit 0; Ja, det er GPL Edit: bilde Endret 5. april 2005 av drange_net Lenke til kommentar
olear Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Hvorfor ikke bare gjøre dette? (da slipper man å ha feb) #!/bin/bash import ~/screenshot.jpg display -resize 50% ~/screenshot.jpg Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Smart, tenkte jeg ikke på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå