Hollabaloo Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Heisann. Er det noen Dell-eiere som har erfaring med å ettermontere internt bluetooth-kort på maskinen sin? I følge dell sitt support-forum og notebookforums skulle det være en enkel jobb, men problemet her i Norge er jo å få tak i et kort til rimelig pris dersom Dell setter seg på bakbeina og nekter å selge meg det. (det står ikke på salgslistene deres, og jeg synes å huske at dette var noe de sa man ikke fikk ettermontert) Tar man et søk på eBay, så er det faktisk endel som selger nye originale kort, og i USA er det (hvis man kan stole på det folk skriver) mulig å få tak i kort fra Dell sin "spare-parts"-avdeling for 25$+8$ porto innad i USA. Nå er det jo engang slik at Dell-USA og Dell-Norge ikke alltid tilbyr lik service, så det er ingen automatikk i at det man får kjøpt i USA, får man også kjøpt i Norge. Det jeg altså er ute etter er erfaringer fra Dell-brukere.... Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) kossn maskin har du da? du trenger ikke dell truemobile,- et intel 2200 vil duge. koster vel fra 150kr på de fleste sjapper. Men spørs om bærbaren din er en centrino maskin som har innebygd plass til det + antenne i skjermen. Har du ikke mulighet til innebygsm, er det vel bare å kjøpe et pci eller usb wlan kort. Begge rundt 300kr Endret 5. april 2005 av EG-s Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 kossn maskin har du da? du trenger ikke dell truemobile,- et intel 2200 vil duge. koster vel fra 150kr på de fleste sjapper. Men spørs om bærbaren din er en centrino maskin som har innebygd plass til det + antenne i skjermen. Har du ikke mulighet til innebygsm, er det vel bare å kjøpe et pci eller usb wlan kort. Begge rundt 300kr Dersom du hadde tatt deg tid til å lese gjennom det jeg skreiv hadde du sett at tråden handler om bluetooth-kort. Ikke wlan. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) å hehe beklager gikk litt raskt der. Men du skrev ennå ikke hvilken dell du har.. uansett så er det vel bare å ringe dell så får du et enkelt svar. Ellers er vel bare å bestille fra england etc. kortet tar 3 min å montere hvis maskinen, som du ikke har nevnt, har muligheten for det. Endret 5. april 2005 av EG-s Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Bestillte selv et Truemobile 300 kort fra Dell i fjor, og monterte det i min Inspirion 8500. Det var gjordt på 2min, 1 skru å løsne Ringte Dell, og valgte delelager eller .no i menyvalgene de har - ikke noe problem å bestille derfra. Eneste var jo at de nevnte at garantien på maskinen ikke inkluderte ettermontert utstyr. Betalte 346,- kr for kit'et (kort + en liten kabel-snutt). Monteringsanvisning og alt fulgte med hvis jeg ikke husker feil. /2mµ Endret 5. april 2005 av 2mmy Lenke til kommentar
Lanes Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Jeg fikk ettermontert et Truemobile kort til min D600. Etter å ha snakket med maaange kundekonsulenter fant jeg endelig en som solgte meg kortet. Prøvde å få tak i det fra dell i storbritania, men det gikk ihvertfall ikke! Nå har det seg slik at hovedkortet på min Dell ga seg - fikk ny PC av Dell, pluss at jeg har beholdt den gamle. Bluetooth kortet i den gamle er helt nytt! Du kan få det billig av meg... Vil du ikke kjøpe "brukt" så kan du få e-post adresse og navn til kundekonsulenten jeg pratet med. Selve installasjonen av kortet er enkel, på d600 sitter det kronglete til, men er ikke noe problem. PM meg. Endret 6. april 2005 av Lanes Lenke til kommentar
_Spook_ Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Ring en selger å si du skal ha en del fra Dell Spare Parts. De holder til i Sverige vist jeg husker rett. Så finner han enten ut av det eller setter deg over. Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 (endret) å hehe beklager gikk litt raskt der. Men du skrev ennå ikke hvilken dell du har.. uansett så er det vel bare å ringe dell så får du et enkelt svar. Ellers er vel bare å bestille fra england etc. kortet tar 3 min å montere hvis maskinen, som du ikke har nevnt, har muligheten for det. Hei igjen. 8600c. Har lest på notebookfurms og dell sitt support forum (og sett bilder). Eneste jeg trenger å gjøre er å skru ut en skrue, trekke ut hd-skuffen, sette inn kortet i en slot og plugge i ledningen. Det er sånne ting som gjør at jeg liker Dell. Enkelt å vedlikeholde. Har sendt mail til Dell, men de er ikke alltid like flinke til å svare. Endret 6. april 2005 av SILVERDOM Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Hadde tenkt akkurat det samme, skulle ettermontere TM 300 i min 8600. Ringte Dell og fikk til svar at de ikke solgte dette løst. Han morroklumpen jeg snakket med forsøkte seg med at dette var loddet fast i hovedkortet på maskinen.. Etter å ha forsøkt å forklart han diverse ting innså jeg at det hele var nytteløst og har heller planlagt åkjøpe en Usb-dongle. Ringte forøvorg for en uke siden. Lenke til kommentar
hwl Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Du kan evt prøve å sende en mail til [email protected] de pleier å være ganske greie, har selv handlet en del ting av dem og servicen er upåklagelig. Verdt et forsøk ihvertfall. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 27. april 2005 Del Skrevet 27. april 2005 Etter en del telefoner kom jeg over en på teknisk som solgte meg denne duppeditten. Det var forholdsvis greit å montere, men det krevde en god del demontering. Jeg har en Dell Latitude D600. Fikk også tilsendt den fullstendige service-håndboka til maskinen. Ganske kjekt. Det som også var litt moro, var at han fyren jeg pratet med, sa at det ikke gikk utover garantien. Men jeg har hatt maskinen på service (en fyr har kommet hjem og fiksen min laptop) og han avviste det kontant. Jeg sa selvfølgelig ikke at jeg hadde gjort det. Så det virker som om de ikke klarer å føre en fast praksis. Resultatet ble i hvert fall at jeg nå har intern bluetooth selv om jeg ikke bestilte dette med i første omgang. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Hvor mye har dere som har fått kjøpt denne fra Dell betalt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå