MagE Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) hei, etter at jeg tok ut alt HW for og skjere bort en viftegrill starter ikke PC'en. Deler jeg tror kan være defekte: CPU (AMD FX65) HK(shuttel) Når jeg skrur på PC'en lyeser HD LED og ON LED, alle vifter går, men skjermen sier at kabelen ikke er koblet i. CPU,NB og GPU er kalde (ingen aktivitet) jeg hører at HD starter opp. DVD brenneren vil ikke komme ut. jeg har ikke CPU eller HK som passer med disse delene, så det er vanskligt og feilsøke med disse delene Jeg tipper at CPU er defekt siden jeg måtte ta den ut av Socket for og få ut HK. kjøleren til CPU er festet med termisk lim og det er umuligt og bytte kjøler Endret 7. april 2005 av MagE Lenke til kommentar
MagE Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Nå testet jeg nettopp minne i en annen pc hvor det fungerte fint. Det eneste jeg tror kan vere galt er CPU eller HK. Noen som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Nå er jeg rimlig sikker på at jeg har funnet problemet. CPU er limt fast med termisk pasta til CPU kjøler, derfor kan jeg ikke ha låsepinnen til CPU opp når jeg setter den i. Er det noen som vet om det er muligt og sette i cpu uten og bruke låsepinnen? EDIT: beklager trippelpostinga mi Endret 7. april 2005 av MagE Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hmm.. Du må nok ta av kjøleren for å sette den inn igen Bruk en hårføner elns til å varme opp så prøver du FORSIKTIG å ta kjøler av cpu. Gi tilbakemelding da Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Kanskje noe metalspon har havnet på HK? Lenke til kommentar
MagE Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Kanskje noe metalspon har havnet på HK? tok somsagt ut alle komponenter før jeg begynte og skjere dessuten ville nok pc'en skrudd seg av da. skal prøve med hårføner snart Lenke til kommentar
MagE Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Hmm.. Du må nok ta av kjøleren for å sette den inn igen Bruk en hårføner elns til å varme opp så prøver du FORSIKTIG å ta kjøler av cpu. Gi tilbakemelding da tusen takk for hjelpen den løsnet får bare håpe at jeg ikke har ødlagt den med varme nå da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå