del_diablo Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Hvordan tjener man penger med åpen kildekode?Support? Det kan man gjøre. Lager man et spill kan man selge spillet i shapper, man selger boxen som er stillig f.eks og det der. Man kan selge produkte direkte(Red Hat gjør omtrent dette) med full support. Du kan lage noe, og du blir hyrt av et selskap for å utvikle produkte videre(du får en job direkte) Donasjoner Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) er det ikkje eit krav med åpen kildekode at det ikkje blir brukt til komersielle ting? side 999 get! Endret 14. september 2009 av Alliha Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Så lenge den åpne kildekoden forblir åpen, er det vel ikke et stort problem. Spørs vel på lissensen det er gitt ut under. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 (endret) er det ikkje eit krav med åpen kildekode at det ikkje blir brukt til komersielle ting? Begrepet "åpen kildekode" favner en rekke ulike lisenser. Men nei, det er få om noen av de vanlige lisensene som har et slikt krav. Endret 14. september 2009 av jonnor Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 okei, takk for svar Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 Da er stemmene avgitt. Regner med alle her har stemt på miljøpartiet de grønne. hehe, greit nok at de vil fronte friprog, men de har ikke sjans i havet til å komme på tinget. Det pluss at de, i følge partiprogram, tydeligvis mener at wlan-stråling er SKADELIG, gjorde at jeg holdt meg unna den stemmeseddelen. Dessuten finnes det da vitterlig andre viktige saker. Jeg stemte for min jobbsikkerhet jeg Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Når jeg starter Deluge Torrent, stjeler den alt nettet, slik at verken jeg eller noen andre koblet til ruteren kommer seg på. Når jeg avslutter, funker alt fint igjen. Hva er problemet? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Prøv å begrens opplastingshastigheten. Eller mener du at den "stjeler" nettet selv om den ikke laster opp/ned noe? Lenke til kommentar
War Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Nå er det slik med all torrents, selv om den laster opp 10kbs og ned 1 så lagger alle spill osv. Hjelper ikke med begrensning i selve hastigheten. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Nettsider bruker flere minutter på å laste, selv da jeg satt opp-/nedhastigheten til 5 KiB/s. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg trenger en smule hjelp. Jeg har en musikkmappe med mange undermapper. Noen av disse undrmappene inneholder det lange "-"-tegnet, og disse får jeg ikke lov å skrive til en FAT-disk. Jeg trenger derfor en kommando som går gjennom alle undermapper i musikkmappen, og byter ut det lannge "-"-tegnet med det vanlige "-". Merk: Her har jeg brukt det korte tegnet hele tiden, men regner med at folk skjønner hva jeg mener. Jeg prøvde meg først med rename-kommandoen, men for det første må jeg ha gjort noe feil, for den kom med en feilmelding og nektet og kjøre, og for det andre nekter tydeligvis terminalen å få inn det lange "-"-tegnet. Det blir automatisk til det korte, selv når jeg limer det inn. oO Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Nettsider bruker flere minutter på å laste, selv da jeg satt opp-/nedhastigheten til 5 KiB/s. Prøvd å begrense antall seeds/peers du skal være koblet til av gangen? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Gikk en anelse raskere, men fremdeles for tregt. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg trenger en smule hjelp.Jeg har en musikkmappe med mange undermapper. Noen av disse undrmappene inneholder det lange "-"-tegnet, og disse får jeg ikke lov å skrive til en FAT-disk. Jeg trenger derfor en kommando som går gjennom alle undermapper i musikkmappen, og byter ut det lannge "-"-tegnet med det vanlige "-". Merk: Her har jeg brukt det korte tegnet hele tiden, men regner med at folk skjønner hva jeg mener. Jeg prøvde meg først med rename-kommandoen, men for det første må jeg ha gjort noe feil, for den kom med en feilmelding og nektet og kjøre, og for det andre nekter tydeligvis terminalen å få inn det lange "-"-tegnet. Det blir automatisk til det korte, selv når jeg limer det inn. oO Hvis du bruker amarok(i hvert fall 1.4.*), så kan du høyeklikke på en mappe i fil-utforskeren der og velge Copy to collection. Definer altså først den monterte FAT-mappen du vil ha filene over på som en del av collection, deretter så kjører du Copy to collection. Åpner du details i copy-to-vinduet så kan du huke av "VFAT Safe Names", det burde gjøre jobben. Merk at det vil være en fordel at du har tagget musikk-filene dine skikkelig før du gjennomfører en slik operasjon, om du har lyst å beholde en viss fornuftig mappe-struktur på FAT-disken. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Nei, det er en filserver, og jeg har ikke Amarok. Tagsene er neppe helt i orden heller, men det får nesten vøre til en annen gang, orker ikke å begynne med det nå. Lenke til kommentar
duckers Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 er det ikkje eit krav med åpen kildekode at det ikkje blir brukt til komersielle ting? The terms and conditions of the GPL are available to anybody receiving a copy of the work that has a GPL applied to it ("the licensee"). Any licensee who adheres to the terms and conditions is given permission to modify the work, as well as to copy and redistribute the work or any derivative version. The licensee is allowed to charge a fee for this service, or do this free of charge. This latter point distinguishes the GPL from software licenses that prohibit commercial redistribution. The FSF argues that free software should not place restrictions on commercial use,[22] and the GPL explicitly states that GPL works may be sold at any price. Fra Wikipedia Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Er det nokon her som bruker XBMC og ein media manager for å organisere bibloteket? Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Bruker XBMC, men kun til filmer og tv-serier. Da holder standard-opplegget i XBMC lenge for meg. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Nokon som kan peike meg i riktig retning for å bruke fjernkontrollen min til å starte eit program? Den fungerer fint til bruk inne i xbmc, men eg har lyst å starte xbmc ved trykk på mediaknappen på kontrollen min. Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Følger det med noko torrent-program i siste ubuntu? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå