olear Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Er det mulig å skaffe Cinepaint til Ubuntu (uten å kompilere selv såklart)? launchpad PPA atlef. Gammel pakke for Hardy. EDIT: Glem det, tok 5min å installere PS gjennom WINE. @Olear: du klagde tidligere på fravær av et enkelt men fungerende videoredigeringsprogram for Linux. Ser det har dukket opp et nytt med navnet Openshot som kanskje er verdt et forsøk. Gitt opp video på Linux, kjører Sony Vegas i Windows (har begynnt å fase ut Linux på jobb). Endret 11. september 2009 av olear Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Ubuntu 9.04 har fungerte problemfritt siden jeg la det inn, men i dag skjer det noe rart. Når jeg kommer til innloggingsskjermen så virker verken tastatur eller mus(begge USB). De virker fint både i bios og i Windows(kjører dualboot). De har fungerte fint frem til nå. Noen forslag? Samme som ved en hver annen bug. Sjekk bugtrackeren og loggen til pakkebehandleren din for relaterte ting. Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Er det mulig å skaffe Cinepaint til Ubuntu (uten å kompilere selv såklart)? launchpad PPA atlef. Gammel pakke for Hardy. Andre treff til Karmic: http://www.lmgtfy.com/?q=cinepaint+ppalitt lenger ned finner du veien til ny versjon på Jaunty: https://launchpad.net/~cinepaint/+archive/experimental Gitt opp video på Linux, kjører Sony Vegas i Windows (har begynnt å fase ut Linux på jobb).Sjekk ut kdenlive. Fortsatt noen røffe kanter, men utviklingstakten er eksepsjonell, så forvent at den modnes rimelig godt før jul. Synd å høre om jobben, kanskje dere ikke har satset på de riktige produktene? Fortsatt er det som du vet et stykke igjen på audio/bilde/video, men på serversiden kan du kjøre linux over hele fjøla. Forhåpentligvis begynner vi endelig å se disse tre bastionene falle i løpet av et års tid. Endret 11. september 2009 av Del Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 De store studioene i Hollywood kjører jo linux all-over, i hvert fall på animasjonssiden. Men også en god del på redigeringsfronten, så vidte jeg har fått med meg. Klart, de produktene er neppe open-source eller gratis. Lenke til kommentar
Del Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Reklamebyråene i Norge kjører Mac all over med Photoshop, og blar opp i bøtter og spann for lisenser. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Reklamebyråene i Norge kjører Mac all over med Photoshop, og blar opp i bøtter og spann for lisenser. Alle skoler som utdanner folk til reklamebyråene bruker Mac all over...de fleste er private og koster flesk å gå på, sikkert en grunn til det? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 11. september 2009 Del Skrevet 11. september 2009 Reklamebyråene i Norge kjører Mac all over med Photoshop, og blar opp i bøtter og spann for lisenser.Nå var det filmredigering jeg tenkte på. Innen desgin og foto er det nok Apple som rår der og, vil jeg tro. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Er det mulig å skaffe Cinepaint til Ubuntu (uten å kompilere selv såklart)? launchpad PPA atlef. Gammel pakke for Hardy. EDIT: Glem det, tok 5min å installere PS gjennom WINE. @Olear: du klagde tidligere på fravær av et enkelt men fungerende videoredigeringsprogram for Linux. Ser det har dukket opp et nytt med navnet Openshot som kanskje er verdt et forsøk. Gitt opp video på Linux, kjører Sony Vegas i Windows (har begynnt å fase ut Linux på jobb). Beklager, sjekket ikke dette. Men det mangler stort sett ikke noe på resursene hos GNU/Unix folket, så en løsning fant du jo. :-) atlef Endret 12. september 2009 av atlef Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Lurte på om noen som kan hjelpe meg å finne ut om det er filer i /mnt mappa mi? Har en del disker oppe å går på en Ubuntu server. inne på /mnt ser jeg alle harddiskene. Men når jeg skriver "ls -a" eller bare "ls" så kommer det ikkje opp noen filer. Lurer på om filene er borte? Eller hva kan være galt? Hilsen VELDIG noob linuxbruker. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 Nizzen: Ikke sikker på hva du gjør, men hvis du ønsker å se hvilke filer som er i /mnt må du enten skrive "ls -a /mnt" eller ha /mnt som arbeidsmappe ("cd /mnt") når du skriver "ls -a" Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 @Nizzen: er diskene mountet da? Sjekk det med "mount"-kommandoen. Lenke til kommentar
Smif Skrevet 12. september 2009 Del Skrevet 12. september 2009 (endret) Du bør sjekke hvor diske er montert ja, f.eks. "mount" eller "df" som nevnt, eller sjekke hva som står i /etc/fstab. Men Ubuntu bruker da /media og ikke /mnt som standard. Ville derfor også sjekket der. (ls -la /media) Endret 12. september 2009 av Smif Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg ser navnene på diskene i /mnt. Som samsung, adaptecraid-5, rocketraid etc... Hvis det bare er "." og ".." når jeg f.eks skriver "ls -a" i /mnt/adaptecraid-5 Betyr dette at arrayet er tomt eller at det ikkje er mounta riktig? Lenke til kommentar
Del Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Bare post output fra df her, så ser vi sikkert fort hva du har. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Finnes det er ubuntuarkiv? Skal ha ubuntu-6 06-desktop Klarer ikke google det, innen torrents er aktive. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 http://www.google.no/search?q=ubuntu+6.06 Lenke til kommentar
Kongeskipet Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) http://releases.ubuntu.com/ Endret 13. september 2009 av -TuX- Lenke til kommentar
War Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 (endret) De fant jeg også, trudde bare (Dapper Drake) var noe hjemmemekka mod. Takker. Endret 13. september 2009 av War Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hva skal du med en distro som er EOL? Og generelt sett jævlig gammel? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. september 2009 Del Skrevet 13. september 2009 Hardware som ikke støttes i nyere versjon? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå