Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Er det mulig å skaffe Cinepaint til Ubuntu (uten å kompilere selv såklart)?

launchpad PPA

atlef.

Gammel pakke for Hardy.

EDIT: Glem det, tok 5min å installere PS gjennom WINE.

@Olear: du klagde tidligere på fravær av et enkelt men fungerende videoredigeringsprogram for Linux. Ser det har dukket opp et nytt med navnet Openshot som kanskje er verdt et forsøk.

Gitt opp video på Linux, kjører Sony Vegas i Windows (har begynnt å fase ut Linux på jobb).

Endret av olear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ubuntu 9.04 har fungerte problemfritt siden jeg la det inn, men i dag skjer det noe rart. Når jeg kommer til innloggingsskjermen så virker verken tastatur eller mus(begge USB). De virker fint både i bios og i Windows(kjører dualboot). De har fungerte fint frem til nå. Noen forslag?

Samme som ved en hver annen bug. Sjekk bugtrackeren og loggen til pakkebehandleren din for relaterte ting.

Lenke til kommentar

launchpad PPA

atlef.

Gammel pakke for Hardy.

Andre treff til Karmic: http://www.lmgtfy.com/?q=cinepaint+ppa

litt lenger ned finner du veien til ny versjon på Jaunty:

https://launchpad.net/~cinepaint/+archive/experimental

Gitt opp video på Linux, kjører Sony Vegas i Windows (har begynnt å fase ut Linux på jobb).
Sjekk ut kdenlive. Fortsatt noen røffe kanter, men utviklingstakten er eksepsjonell, så forvent at den modnes rimelig godt før jul. Synd å høre om jobben, kanskje dere ikke har satset på de riktige produktene? Fortsatt er det som du vet et stykke igjen på audio/bilde/video, men på serversiden kan du kjøre linux over hele fjøla. Forhåpentligvis begynner vi endelig å se disse tre bastionene falle i løpet av et års tid. Endret av Del
Lenke til kommentar

launchpad PPA

atlef.

Gammel pakke for Hardy.

EDIT: Glem det, tok 5min å installere PS gjennom WINE.

@Olear: du klagde tidligere på fravær av et enkelt men fungerende videoredigeringsprogram for Linux. Ser det har dukket opp et nytt med navnet Openshot som kanskje er verdt et forsøk.

Beklager, sjekket ikke dette. Men det mangler stort sett ikke noe på resursene hos GNU/Unix folket, så en løsning fant du jo. :-)

atlef

Endret av atlef
Lenke til kommentar

Lurte på om noen som kan hjelpe meg å finne ut om det er filer i /mnt mappa mi?

Har en del disker oppe å går på en Ubuntu server. inne på /mnt ser jeg alle harddiskene. Men når jeg skriver "ls -a" eller bare "ls" så kommer det ikkje opp noen filer. Lurer på om filene er borte? Eller hva kan være galt?

Hilsen VELDIG noob linuxbruker.

Lenke til kommentar

Du bør sjekke hvor diske er montert ja, f.eks. "mount" eller "df" som nevnt, eller sjekke hva som står i /etc/fstab.

Men Ubuntu bruker da /media og ikke /mnt som standard. Ville derfor også sjekket der. (ls -la /media)

Endret av Smif
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...